Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D suutinvika(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #16
    Originally posted by BCS-Beemer View Post
    Suuttimet irti ja testipenkkiin
    -Miksi ne pitää irrottaa :think. Ohivuodot voi/kannattaa testata suuttimien paluulinjoista ensin. (olkoonkin, että tuo on "kai" korjaamolla tehty) -chk-

    -Onkos auton öljytikkua seurailtu? Joissakin on railpaineet vuotanu pumpulta jakopäähän ja sieltä öljytilaan kasvattaen "öljyn" määrää -chk-

    -Määräsäätimen O-renkaita on myös joskus näistä mennyt, vaikee -chk-

    -Railipaineiden tulee kasvaa aina ~1350bar asti, käynnistyksessä paine toki on alhainen ~250bar, kun se on moottorin kierroksista riippuvainen. -chk-

    Nimim. Clavurion postauksia kannattaa hakea foorumilta, tulee hyviä tipsejä
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #17
      Eilen tuli rassattua autoa ja suljettua listalta pois:
      Päärele
      nokka-akselin asentotunnistin.

      Eli ongelma voi periaatteessa olla enää suuttimissa,kampiakselin asentotunnistimessa tai kp-puolella... ihanan kallista

      Pitää viedä auto tässä joku päivä suutintestiin. Eikös tämänkin voi tehdä esim BOSCH:in välineillä obd-pistokkeesta vai pitääkö purkaa palikkaa pois kovastikkin?

      Tänään aamulla kelin ollessa alle +15 kone lähti nätisti käyntiin ilman sahaamisia.
      Last edited by BreeZi; 10-07-2011, 18:58.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #18
        Tuli tuossa oltua hiljaisessa paikassa kun käänsin 2-virran päälle. Tankin seudulta rupesi kuulumaan *plup* *plup* eli kupliva ääni. Onko tuollainen ääni normaalia? Ilmakuplia en ainakaan havainnut suodattimen viereisessä kirkaassa putkessa.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • irppa85
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 224
          • Jyväskylä, Finland

          #19
          Originally posted by BreeZi View Post
          Tuli tuossa oltua hiljaisessa paikassa kun käänsin 2-virran päälle. Tankin seudulta rupesi kuulumaan *plup* *plup* eli kupliva ääni. Onko tuollainen ääni normaalia? Ilmakuplia en ainakaan havainnut suodattimen viereisessä kirkaassa putkessa.
          Ratkesiko tämä case lopulta ?? :think

          OT: Minkätyyppisiä "humppaamisia" ja "tärinöitä" nuo suutinviat aiheuttavat tyhjäkäynnillä? Näkeekö tuon tyhjäkäynnin humppauksen ihan varvikellosta vai pitääkö kaivella salavalikkoja ?
          Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
          Kesäkäytössä: E39 M5 -02

          Aiemmin:
          @TZ
          Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
          Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
          @FIN
          E39 530dA M-Sport -02
          Fiat Croma 2.0ie 8v -92

          Comment

          • Simppaa
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 49
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by irppa85 View Post
            Ratkesiko tämä case lopulta ?? :think

            OT: Minkätyyppisiä "humppaamisia" ja "tärinöitä" nuo suutinviat aiheuttavat tyhjäkäynnillä? Näkeekö tuon tyhjäkäynnin humppauksen ihan varvikellosta vai pitääkö kaivella salavalikkoja ?
            Koko auto vatkaa kunnolla tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin, silloin tällöin. Omassa tapauksessa ainakin. Lopulta ei vaan käynnistynyt, kaikki paine tuli 6 suuttimen paluupuolelta läpi.
            e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

            Comment

            • irppa85
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 224
              • Jyväskylä, Finland

              #21
              Originally posted by Simppaa View Post
              Koko auto vatkaa kunnolla tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin, silloin tällöin. Omassa tapauksessa ainakin. Lopulta ei vaan käynnistynyt, kaikki paine tuli 6 suuttimen paluupuolelta läpi.
              OK. Eli tätä ei ilmeisesti voi "missata" !

              Tämä oli tämmöinen backupkysely - ei ainakaan toistaiseksi tarvitse näihin paneutua.
              Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
              Kesäkäytössä: E39 M5 -02

              Aiemmin:
              @TZ
              Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
              Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
              @FIN
              E39 530dA M-Sport -02
              Fiat Croma 2.0ie 8v -92

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by irppa85 View Post
                OK. Eli tätä ei ilmeisesti voi "missata" !

                Tämä oli tämmöinen backupkysely - ei ainakaan toistaiseksi tarvitse näihin paneutua.
                Joo. Kyllähän se ratkesi "tavallaan". Kaksi suutinta vaihtoon ja homma toimii. Tosin nyt taisi tänä iltana hajota toinen niistä vaihdetuista. *Note to self* Elä osta käytettyä/kunnostettua suutinta kun näköjään uusiakin saa n 220€ kotiin toimitettuna
                Last edited by BreeZi; 26-11-2011, 00:55.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Joo. Kyllähän se ratkesi "tavallaan". Kaksi suutinta vaihtoon ja homma toimii. Tosin nyt taisi tänä iltana hajota toinen niistä vaihdetuista. *Note to self* Elä osta käytettyä/kunnostettua suutinta kun näköjään uusiakin saa n 220€ kotiin toimitettuna
                  Huh.. Näköjään tuli huolestuttua vähän liikaa..

                  Ilmeisesti probleemi onkin jossain muualla... Tuo rynkytys käyntiin tuli sen jälkeen kun olin antanut reilummin kaasua autolle. Nyt kuitenkin mittasin korjausarvot ja kaikki suuttimet näyttivät olevan kunnossa. Kovan kaasutuksen jälkeen suuttimet näyttivät aivan härän persettä.

                  Näin ollen kysäsen viisaammilta:

                  Olisiko siirtopumppu menossa finaaliin kun tyhjäkäynnilläkin pa.paineet pyörivät siinä 3.6bar luokkaa ja kovassa kaasutuksessa putoaa 3.2-3.4 bar.
                  Kavereiden autoista mitä on katsonut niin yli 4bar.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Olisiko siirtopumppu menossa finaaliin kun tyhjäkäynnilläkin pa.paineet pyörivät siinä 3.6bar luokkaa ja kovassa kaasutuksessa putoaa 3.2-3.4 bar.
                    Kavereiden autoista mitä on katsonut niin yli 4bar.
                    Alkaa varmaan olemaan ehtoopuolella. Yli kolmen ei vielä pitäisi ongelmoida mutta jos alle menee niin alkaa tökkimään varsinkin yläkierroksilla.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Diikon
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 48
                      • Tampere region

                      #25
                      Omaan 330d:hen vaihdettiin juuri kaikki 6 suutinta. Ajoin melkein kotiin asti, kun samat viat palasivat ja auto hinurilla takaisin huoltoon. Seuraavana päivänä soittivat korjaamolta ja vika oli onneksi pieni: yhden suuttimen liitin huonosti kiinni.

                      Auto toimi nyt taas neljä päivää kuin unelma, mutta tänään jälleen sama homma: ei kiihdy, käy tyhjää välillä todella huonosti (aina kun ei käy kunnolla, myös esim. sisävalot himmenevät). Avasin konepellin ja ihmettelin käyntiä hetken ja ihan muuta asiaa tutkiessani nojasin muovikuorien päälle... Saman tien röpötys paheni. Ajattelin kyllä ettei voi olla tästä kiinni, mutta sama toistui monta kertaa, kun painelin kuoria. Kohta painelu ei enää aiheuttanut käynnissä muutoksia ja annoin auton käydä...

                      Auto kävi paikallaan tuossa noin vartin verran ja toimi hyvin. Uskaltauduin koeajolenkille, eikä vikaa enää ollut. Siis mitä vit...? Voiko olla, että taas on joku liitin vaan löysällä, joka nyt siten tuon painelun seurauksena meni taas kunnolla paikalleen? Tai voiko olla näistä märistä keleistä kiinni?

                      Pakko viedä taas korjaamolle tarkastettavaksi... Koska en aio jatkuvasti olla pelti pystyssä teiden varsilla painelemassa jotain prkleen muoveja...
                      On niitä siä.
                      "Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #26
                        Originally posted by Diikon View Post
                        Pakko viedä taas korjaamolle tarkastettavaksi... Koska en aio jatkuvasti olla pelti pystyssä teiden varsilla painelemassa jotain prkleen muoveja...
                        Oisko suuttimien johtosarja vaihto kunnossa
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9158
                          • Oulu

                          #27
                          Ja yleensä koko johtosarjaa ei tarvi uusia, vaan liittimiin uudet kontaktit. Ne vanhat kontaktit saa liitinrungosta ulos, kun esim. kahdella nuppineulalla painaa pinnin molemmin puolin metallikynnet alas. Toki ne liitinrungotkin voi uusia.

                          12512247475
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Ja yleensä koko johtosarjaa ei tarvi uusia, vaan liittimiin uudet kontaktit. Ne vanhat kontaktit saa liitinrungosta ulos, kun esim. kahdella nuppineulalla painaa pinnin molemmin puolin metallikynnet alas. Toki ne liitinrungotkin voi uusia.

                            12512247475
                            Omalla kohdallani tuolla puristelulla ei ollut vaikutusta... Pitää nyt vaihtaa se pumppu ja kengittää sitten lisää niin nähdään mitä muuta pääsee vielä uusimaan.. prkl
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by Supa View Post
                              Alkaa varmaan olemaan ehtoopuolella. Yli kolmen ei vielä pitäisi ongelmoida mutta jos alle menee niin alkaa tökkimään varsinkin yläkierroksilla.
                              Eli tarkoitat: Kovemman kaasutuksen aikana paineet putoavat niin alas ettei jokaiselle pytylle riitä eväät... Kaasutuksen loppuessa kone jää rynkyttämään ja ei enää palaudu ns. normaalitilaan ollenkaan sillä paineet eivät ehtisi nousta kunnolla kohdilleen. Tarkastelin suuttimien korjausarvoja ja niiden korjausarvot olivat tosiaan hurjat.

                              Sammutin auton ja odottelin reilu puolisen minuuttia. 1virta->2virta(odotellaan että kaikki valot sammuu mittaristosta) ja starttaus->Kone käyntiin normaalisti ja korjausarvot myös täysin kunnossa.

                              Tosin normaaliajossa ei näytä mitään vikaa
                              Last edited by BreeZi; 27-11-2011, 21:55. Reason: Lisäystä
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • zdömii
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2008
                                • 133
                                • Kuopio

                                #30
                                Täällä 525d:ssä ilmeni tänään tämmönen ongelma:

                                -Lähtee käyntiin vasta monen sekunnin starttaamisen jälkeen.
                                -Polttoainesuodattimen jälkeen kirkkaassa letkussa ilmakuplia, jotka kuitenkin vähenee koko ajan.
                                -Virrat 2-asennossa Rail pressure 0 ja Pre-supply pressure 3,62, käynnissä Rail-pressure 348.
                                -Vikakoodi: Pre-supply pressure monitoring

                                Vika ilmeni siis tänään aivan yhtäkkiä, aikaisemmin käynnistynyt hyvin. Polttoainetta tankissa alle 15l.

                                Kuskin alla olevan siirtopumppu vaihdettu reilu vuosi sitten, tankin pumpusta ei tietoa. Onko kyseessä nyt varmasti siirtopumppuvika vai voiko olla jossain muualla häikkää?
                                e60 530dA -04
                                ex-e39 525D -01
                                ex-e36 325 -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎