Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 täristää moottoritienopeuksissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by TJJ View Post
    Jarrulevyissä on ainakin sellainen ero, että joissain halvoissa ei näyttäisi olevan lainkaan tasapainotusta. Eli levystä ei ole hiottu ulkoreunasta levyjen välistä jostain kohdasta materiaalia pois tai levyn sisällä ei ole lisäpainoja. Bilteman levyistä nuo ainakin näytti puuttuvan ja myös Motonetin ABS-nimistä levyistä (ainakin muutama vuosi sitten kun niitä tutkin). Zimmerman coat-z levyt asensin juuri ja hyvin toimii.
    Suosittelen myös näitä Zimmermann coat-z levyjä. Takana ollut kohta kolme vuotta ja edelleen ei ole minkäänlaista ruostetta havaittavissa.

    Vähän off-topic, mutta kohta olisi etulevyjen päivitys edessä ja levyiksi tulee samat Zimmermannit, mutta mitkä palat näille? Nykyiset levy/pala yhdistelmät pitää inhottavaa narinaa tai vinkunaa kun automaatilla pysähtyy tai lähtee liikkeelle jarrua vasten. Onko sellaisia paloja, jotka olisivat hiljaiset eivätkä sotkisi vanteita?
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by markok View Post
      Vähän off-topic, mutta kohta olisi etulevyjen päivitys edessä ja levyiksi tulee samat Zimmermannit, mutta mitkä palat näille? Nykyiset levy/pala yhdistelmät pitää inhottavaa narinaa tai vinkunaa kun automaatilla pysähtyy tai lähtee liikkeelle jarrua vasten. Onko sellaisia paloja, jotka olisivat hiljaiset eivätkä sotkisi vanteita?
      Tuo asia kiinnostaisi minuakin, mitenkähän keraamiset palat,esim. ATE? Entäpä jos laittaa levyt joissa on reiät tai urat?

      Noita ATE:ja mietin, mutta ostin sitten koko paketin (4x levyt ja 8x palat + käsijarrun kengät joita en asentanut kun ne näytti taas pehmeältä sekundalta) eBaysta. Nyt siis on Zimmenmannin palatkin, yhä on hiljaista, mutta niinhän asia aluksi onkin kunnes levyt ja palat hiukan kuluu/lasittuu.
      E39 528iA

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by TJJ View Post
        Tuo asia kiinnostaisi minuakin, mitenkähän keraamiset palat,esim. ATE? Entäpä jos laittaa levyt joissa on reiät tai urat?

        Noita ATE:ja mietin, mutta ostin sitten koko paketin (4x levyt ja 8x palat + käsijarrun kengät joita en asentanut kun ne näytti taas pehmeältä sekundalta) eBaysta. Nyt siis on Zimmenmannin palatkin, yhä on hiljaista, mutta niinhän asia aluksi onkin kunnes levyt ja palat hiukan kuluu/lasittuu.
        Minulla ei tämän e39:n osalta ole kokemuksia muista jarrupaloista. Kun auton ostin oli siihen juuri vaihdettu uudet etu levyt ja palat enkä tiedä minkä valmistajan tuotteita ovat. Palat on kyllä siinä mielessä hyvät, että jarrupölyä ei tule lainkaan, mutta tuo kitinä ärsyttää. Takana minulla on Zimmermann levyjen kanssa Bosch:n palat ja tuolta ei ainakaan ääntä tule. En tosin tiedä tulisiko takaa ääntä näissä kevyissä jarrutuksissa vaikka siellä olisi mikä yhdistelmä. Kerrohan kokemuksia muutaman tuhannen kilometrin jälkeen onko Zimmermann paketti pysynyt hiljaisena ja vanteet puhtaina.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #19
          No nyt on omassakin Coat-Z edessä ja takana + saman valmistajan palat tuli mukana. Vanhat oli loppu mutta eivät tutisseet tai tärisseet ja harvemmin ne edes jarruista johtuu :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by markok View Post
            Minulla ei tämän e39:n osalta ole kokemuksia muista jarrupaloista.
            Minulla on kokemusta alkuperäistä ja Boschin etupaloista, sama narina molemmilla. Reikä- tai uralevyjä en ole kokeillut.
            E39 528iA

            Comment

            • E.K.
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 494
              • Helsinki

              #21
              Edellinen omistaja oli vaihdattanut levyt+palat eteen ja taakse. Takapään kiljuminen alkoikin heti.Viilaililin paloista kulmat ja auttoikin hetken.Puoli vuotta kuunneltuani laitoin mukana tulleet vanhat palat takaisin taakse ja äänet loppui heti.KOY-paloissa verrattuna vanhoihin ei ollut etu- ja taka viistettä eikä pinnan katkaisevaa poikkiuraa.Uran leikkaaminen pintaan laikalla jäi kokeilematta ku ei viitiny kolmatta kertaa purkaa...

              Comment

              • Xhaust
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 43
                • Oulu

                #22
                Originally posted by _nixu_ View Post
                http://cgi.ebay.de/BMW-5ER-E39-QUERL...item484107342e

                Tuo niin tulee raidetangot täydellisenä. Göden setissä ei ole kuin ulommat päät
                Tuleeko tuossa nyt myös etutukivarret ja -reaktiotangot kokonaisina, kun ei oikein tuo saksa taivu
                Mercedes-Benz S 500L -03

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #23
                  Originally posted by Xhaust View Post
                  Tuleeko tuossa nyt myös etutukivarret ja -reaktiotangot kokonaisina, kun ei oikein tuo saksa taivu
                  Kyllä ja myös koiranluut. Tuolta firmasta löytyy paljon osaa joten jos muutakin tarvitsee uusia niin kannattaa ottaa samalla kun tulevat yhdellä rahtimaksulla

                  Taakse narinahelat voisi olla hyvä uusia myös samoihin aikoihin jne :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by markok View Post
                    Kerrohan kokemuksia muutaman tuhannen kilometrin jälkeen onko Zimmermann paketti pysynyt hiljaisena ja vanteet puhtaina.
                    Ei tarvitse odottaa tuhansia kilometrejä, nyt on 50km ajettu ja narina alkaa jo pikkuhiljaa kuulumaan... Kyse siis äänestä joka kuuluu kun auto on pysähdyksissä ja D-asennossa löysäät jarrua, muuten on hiljaista.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ei tarvitse odottaa tuhansia kilometrejä, nyt on 50km ajettu ja narina alkaa jo pikkuhiljaa kuulumaan... Kyse siis äänestä joka kuuluu kun auto on pysähdyksissä ja D-asennossa löysäät jarrua, muuten on hiljaista.
                      No ei näytä sitten olevan jarruosien merkin vaihdolla vaikutusta tähän. Juuri tätä samaa ääntä tarkoitin. Ärsyttää kun tuntuu, että naapurit herää kun aamulla lähtee töihin. Jotenkin tällaiseen autoon ei tuntuisi kuuluvan tällaiset äänet. Onkohan tämä sama ongelma muissakin automaattivaihteisissa autoissa vai pelkästään e39:ssä? Auttaisikohan jos laittaisi jotain kitinän vaimennus levyjä palojen taakse?
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by markok View Post
                        Onkohan tämä sama ongelma muissakin automaattivaihteisissa autoissa vai pelkästään e39:ssä? Auttaisikohan jos laittaisi jotain kitinän vaimennus levyjä palojen taakse?
                        Pikaisella Googlauksella näyttäisi olevan samaa vikaa joissain muissakin. Mutta en tuota esim. E60:ssä kuitenkaan huomannut.
                        Tuohan ei ole kitinä (kuten Volvoissa) eikä kitinänvaimennuslevyt taida tähän vaikuttaa, noissa paloissa oli sellaiset valmiina ja laitoin myös rasvaa palojen taakse.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • jouskari318is
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 215
                          • Tampere

                          #27
                          voi olla parikin eri ongelmaa

                          Itselläni oli e39ssä samat ongelmat, eli tärinää > 100 km/h vauhdissa, ja sitten myöhemmin ilmaantui tärinää jarruttaessa. Jarrutustärinät hävisi kun tein etupään remontin, eli tukivarret, reaktiotangot, iskarit (iskarit jäätyivät talvella joten siksi nekin vaihtoon). Tärinä kovemmassa vauhdissa ei kuitenkaan tuolla etupään rempalla hävinnyt vaan vasta siinä vaiheessa kun vaihdoin Nankang-kumit Michelineihin.

                          Comment

                          • Xhaust
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 43
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            http://cgi.ebay.de/BMW-5ER-E39-QUERL...item484107342e

                            Tuo niin tulee raidetangot täydellisenä. Göden setissä ei ole kuin ulommat päät
                            Tänään olisi ollut tarkotus nyt sitten tilata tuo setti, mutta näyttääkin siltä että myyjä on lomalla 29. päivään asti .

                            Osaako joku neuvoa vastaavaa settiä tai samaa jostain eri kaupasta?
                            Mercedes-Benz S 500L -03

                            Comment

                            • Xhaust
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 43
                              • Oulu

                              #29
                              Tuolta Schmiedmannilta voisi tilailla ainakin joitain osia. Eipähän tarvitse kuukautta odotella.


                              reaktiotanko: http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...u4.htm#1107753

                              tukivarsi: http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...osat/sivu5.htm

                              Onko noissa mukana kaikki tarvittava puslia myöten vai joutuuko ostelemaan vielä jotain erikseen?
                              Mercedes-Benz S 500L -03

                              Comment

                              • Moonshine
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 1018
                                • Järvenpää

                                #30
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Ei tarvitse odottaa tuhansia kilometrejä, nyt on 50km ajettu ja narina alkaa jo pikkuhiljaa kuulumaan... Kyse siis äänestä joka kuuluu kun auto on pysähdyksissä ja D-asennossa löysäät jarrua, muuten on hiljaista.
                                Oletko milloin viimeksi vaihtanut liukutappien kumit? Ja viimeksi kun purit jarrut niin laitoitko jotain rasvaa tappeihin vai "kuivana sisään"? Ne tuntuvat aiheuttavan monesti juuri noita narahduksia kun jarrua löysää.
                                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎