Pitäisi jostain löytää, Osaisko joku konkari neuvoa mistä voisi tilailla? hinta varmaan liikkuu 1000-2500£ ...
Tilasin Marteliukselta SuperSprintin x-pipen ja takapöntöt sekä jotkut "merkittömät" metallikenno-catit. Lisäksi muutama rosterikäyrä, joilla pakosarjat sai yhdistettyä katteihin. Näiden yhteishinta hinta osui tuohon väliin.
Sitten jos haluat vielä pakosarjat niin menee yli tuosta, varsinkin asennuksen kanssa (saa tehdä tosissaan hommia). Itse hommasin käytetyt Hartgen pakosarjat forumilaiselta, maksoivat käytettynäkin yli tonnin.
Kokonaishinta putkistolle alusta loppuun (sis. pakosarjat) asennuksineen menee sinne 3500-4000€ haarukkaan. Vaikka tosiaan oli käytetyt pakosarjat ja sai Mareliukselta ihan hyvät alet. Eli ei se ihan halpaa ole tuohon putkistoa vaihdella..
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5 Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5 Performance Mods: Lot Performance: 200mph/322kph@1mile (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Mulla oli Kellener Motorsportin "Supersound" takapöntöt ja SuperSprintinX-pipe. Aika äänekäs Ehkä liiankin. Takapöntöt olivat varmaan jotain alle 2000 € ja X-pipe päälle 600 € + asennus. Suosittelen Kellenerin takapöntöt, mutta osaava firma pysty tekemään X-pipen itse.
Auto btw myynnissä Nettiautossa ID 4078646 (uusi omistaja, ei siis minä)
Ja jos tässä kysellään M5 putkiston asentamista normi E39:iin kuten saattaa olla, niin silloin kannattaa seurailla myynti-ilmoituksia, siellä kun on useinkin ollut normi M5 putkistoja suht edulliseen hintaan myynnissä kun ne on vaihdettu näihin €€€€€€ putkistoihin
Toki peltitöitä takapäässä joutuu tekemään mutta onhan näitä M5 wannabeitä tehty useampiakin mutta tällä operaatiollahan ei ole mitään tekemistä tehon kanssa
Eli hakusessa oisi se kahdella ulostulolla oleva m5 orggisputki. ei tarvii tehoa, ääntä enemmänkin
E39 528iA touring -97
Vaatii sitten varapyöräkotelon raskaan modifioimisen, eli peltitöitä tulee.
Eli M5:ssa ei ole pyöräkoteloa lainkaan, vaan tilalla on pelkkä akkukotelo.
Käytettynä M5 putkistot jokusia satoja euroja.
Eli hakusessa oisi se kahdella ulostulolla oleva m5 orggisputki. ei tarvii tehoa, ääntä enemmänkin
E39 528iA touring -97
Onko tarkoitus laittaa se tuohon 528 toukkaan?Jos on,niin mielestäni ei mitään järkeä.Ennemmin kannattaa laittaa 6-koneellisiin tehtyjä "pärinäputkia",jotka käy ihan ilman mitään modauksia.Vai mihin E39:iin tuota M5:n putkistoa suunnittelet?
Sitten hylkäisin idean.Kuten Hemi jo kirjoittikin,niin varapyörä kotelo "poistuu" ja V8:n putkistosta tulee vaan turhaa painoa lisää verrattuna kevyempiin yksipuolisiin kutvosen putkistoihin.Hanki ennemmin siihen tarkoitettu "Eismanni" tai "Superrintti" tai jokin muu kevyempi paukkuputki bolt-on systeemillä ta hyvin pienellä säätämisellä..
Comment