Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 putkisto E39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SamBa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 29
    • Kiiminki

    M5 putkisto E39:iin

    Pitäisi jostain löytää, Osaisko joku konkari neuvoa mistä voisi tilailla? hinta varmaan liikkuu 1000-2500£ ...
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    #2
    Originally posted by SamBa View Post
    Pitäisi jostain löytää, Osaisko joku konkari neuvoa mistä voisi tilailla? hinta varmaan liikkuu 1000-2500£ ...
    Tilasin Marteliukselta SuperSprintin x-pipen ja takapöntöt sekä jotkut "merkittömät" metallikenno-catit. Lisäksi muutama rosterikäyrä, joilla pakosarjat sai yhdistettyä katteihin. Näiden yhteishinta hinta osui tuohon väliin.

    Sitten jos haluat vielä pakosarjat niin menee yli tuosta, varsinkin asennuksen kanssa (saa tehdä tosissaan hommia). Itse hommasin käytetyt Hartgen pakosarjat forumilaiselta, maksoivat käytettynäkin yli tonnin.

    Kokonaishinta putkistolle alusta loppuun (sis. pakosarjat) asennuksineen menee sinne 3500-4000€ haarukkaan. Vaikka tosiaan oli käytetyt pakosarjat ja sai Mareliukselta ihan hyvät alet. Eli ei se ihan halpaa ole tuohon putkistoa vaihdella..
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • m5 lemans
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 190
      • espoo

      #3
      Mulla oli Kellener Motorsportin "Supersound" takapöntöt ja SuperSprintinX-pipe. Aika äänekäs Ehkä liiankin. Takapöntöt olivat varmaan jotain alle 2000 € ja X-pipe päälle 600 € + asennus. Suosittelen Kellenerin takapöntöt, mutta osaava firma pysty tekemään X-pipen itse.

      Auto btw myynnissä Nettiautossa ID 4078646 (uusi omistaja, ei siis minä)

      Comment

      • m5 lemans
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 190
        • espoo

        #4
        BTW jos haluat tehoja niin katso se 1. vastaus; elikkä downpipet ja katit vaihtoon (SuperSprint koko hela hoito)...= €€€

        Comment

        • Heguli
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 815
          • www.e30m3.fi

          #5
          Ja jos tässä kysellään M5 putkiston asentamista normi E39:iin kuten saattaa olla, niin silloin kannattaa seurailla myynti-ilmoituksia, siellä kun on useinkin ollut normi M5 putkistoja suht edulliseen hintaan myynnissä kun ne on vaihdettu näihin €€€€€€ putkistoihin

          Toki peltitöitä takapäässä joutuu tekemään mutta onhan näitä M5 wannabeitä tehty useampiakin mutta tällä operaatiollahan ei ole mitään tekemistä tehon kanssa
          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

          Comment

          • SamBa
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 29
            • Kiiminki

            #6
            Aivan

            Eli hakusessa oisi se kahdella ulostulolla oleva m5 orggisputki. ei tarvii tehoa, ääntä enemmänkin

            E39 528iA touring -97

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by SamBa View Post
              Eli hakusessa oisi se kahdella ulostulolla oleva m5 orggisputki. ei tarvii tehoa, ääntä enemmänkin

              E39 528iA touring -97

              Vaatii sitten varapyöräkotelon raskaan modifioimisen, eli peltitöitä tulee.
              Eli M5:ssa ei ole pyöräkoteloa lainkaan, vaan tilalla on pelkkä akkukotelo.
              Käytettynä M5 putkistot jokusia satoja euroja.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9998
                • KVLA

                #8
                Originally posted by SamBa View Post
                Eli hakusessa oisi se kahdella ulostulolla oleva m5 orggisputki. ei tarvii tehoa, ääntä enemmänkin

                E39 528iA touring -97

                Onko tarkoitus laittaa se tuohon 528 toukkaan?Jos on,niin mielestäni ei mitään järkeä.Ennemmin kannattaa laittaa 6-koneellisiin tehtyjä "pärinäputkia",jotka käy ihan ilman mitään modauksia.Vai mihin E39:iin tuota M5:n putkistoa suunnittelet?

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  -OT- Tää on näitä "ohkasesti" alustettuja kyssäreitä, jossa pointit himmenee
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • SamBa
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 29
                    • Kiiminki

                    #10
                    Tuohon toukkaan se putki pitäisi saada..

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9998
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by SamBa View Post
                      Tuohon toukkaan se putki pitäisi saada..
                      Sitten hylkäisin idean.Kuten Hemi jo kirjoittikin,niin varapyörä kotelo "poistuu" ja V8:n putkistosta tulee vaan turhaa painoa lisää verrattuna kevyempiin yksipuolisiin kutvosen putkistoihin.Hanki ennemmin siihen tarkoitettu "Eismanni" tai "Superrintti" tai jokin muu kevyempi paukkuputki bolt-on systeemillä ta hyvin pienellä säätämisellä..

                      Comment

                      • arska86
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 309
                        • Helsinki

                        #12
                        Esim Eisennmanilta saa "bolt-on" m5-look putkistoja jossa oikean puolen ulostulojen haara kiertää varapyöräkotelon. Sellaista katselemaan vaan?

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #13
                          Mulla on tallissa orkkis-putkisto jos joku on kiinnostunut.
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎