memebuy23buy

530da SUURI kulutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 926
    • Sotkamo--Oulu

    #16
    Onkohan tässä termostaatit kunnossa eli lämpeneekö moottori normaalilämpöiseksi.

    Itse ostin tuollasen 320d kolariauton ja ajelin sillä ensin "mökkitietä" ees taas testatessani auton toimivuutta. Ihmettelin kun keskikulutus oli koko ajan +10l/ 100km vaikka kuinka ois pintakaasulla ajanu. Sitten huomasin, että auto ei lämpene lähellekään normaalilämpöiseksi vaikka mittari välillä niin näyttikin. Termarien ja vesipumpun vaihdon jälkeen samanlaisessa köröttelyssä keskikulutus asettui noin 7-8l/ 100km. Ja keskikulutusmittari tietenkin nollailtiin aina välissä.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #17
      Originally posted by ockelbo4500 View Post
      Onkohan tässä termostaatit kunnossa eli lämpeneekö moottori normaalilämpöiseksi.
      Lämmöt nousee aivan normaaliksi (puolivälii) ajotyylistä riippumatta! Alkaa jo olemaan pieni päänvaiva
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • Nisti
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 705
        • På Gränsen

        #18
        Originally posted by djs^ View Post
        Lämmöt nousee aivan normaaliksi (puolivälii) ajotyylistä riippumatta! Alkaa jo olemaan pieni päänvaiva
        Katso piilovalikosta lämpö. Sieltä sen näkee tarkemmin.
        "MURPHY'S LAW"
        "Whatever can go wrong will go wrong,
        and at the worst possible time,
        in the worst possible way"

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #19
          nostetaas taas vähän ylös. eli taas tämä kulutus vika vaivaa.. Kulutus mittari pyörii pintakaasulla ajaessa n 10.14 luokkaa, ja 6litralla(10eurolla) ajaa n 35km kaupungissa? Ongelmat alkoi taas heti kun laitoin uudet xenonit sumareiden tilalle. Ennen ei pyörinyt kulutus kun jossain 5-max10litran paikkeilla kaupungissa..

          Lisätäkseen vielä, kaveri lainasi autoa, ja kerkesi vahingossa tankata 1,5ltr bensaa. Sen jälkeen kuitenkin heti perään 20litraa diisseliä. Oisko tällä osuutta ja arpaa vikaan?
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8282
            • Järvikylä (Nakkila)

            #20
            Originally posted by djs^ View Post
            nostetaas taas vähän ylös. eli taas tämä kulutus vika vaivaa.. Kulutus mittari pyörii pintakaasulla ajaessa n 10.14 luokkaa, ja 6litralla(10eurolla) ajaa n 35km kaupungissa? Ongelmat alkoi taas heti kun laitoin uudet xenonit sumareiden tilalle. Ennen ei pyörinyt kulutus kun jossain 5-max10litran paikkeilla kaupungissa..

            Lisätäkseen vielä, kaveri lainasi autoa, ja kerkesi vahingossa tankata 1,5ltr bensaa. Sen jälkeen kuitenkin heti perään 20litraa diisseliä. Oisko tällä osuutta ja arpaa vikaan?
            voi vittu mitä kuupoja

            Miksi sinne lisää ainetta laitettiin? Tankkaus virheen jälkeen EI käynnistetä autoa vaan hinataan pajalle/kotiin/mihin vaan jossa TYHJENNETÄÄN tankki ja vasta uusilla aineilla tulille.

            bensa-autot kestää dieseliä jossain määrin mutta dieseliin kun tankkaa bensaa niin se on aikalai.. Tarja Ylitalo - Kerrasta Poikki
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • penari
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 598
              • Vihanti

              #21
              Originally posted by djs^ View Post
              nostetaas taas vähän ylös. eli taas tämä kulutus vika vaivaa.. Kulutus mittari pyörii pintakaasulla ajaessa n 10.14 luokkaa, ja 6litralla(10eurolla) ajaa n 35km kaupungissa? Ongelmat alkoi taas heti kun laitoin uudet xenonit sumareiden tilalle. Ennen ei pyörinyt kulutus kun jossain 5-max10litran paikkeilla kaupungissa..

              Lisätäkseen vielä, kaveri lainasi autoa, ja kerkesi vahingossa tankata 1,5ltr bensaa. Sen jälkeen kuitenkin heti perään 20litraa diisseliä. Oisko tällä osuutta ja arpaa vikaan?
              Että mitä. Xenonit vaikuttaa kulutukseen?? Saiskohan niitä semmosiaki jotka vaikuttas kulutukseen alentavasti
              F01 730d semivoll
              e30 325 turbo m-tech2

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #22
                Kuten peto jo sanoi niin sitä autoa ei missään tapauksessa olisi pitänyt enää käynnistää bensan tankkaamisen jälkeen.. Huonolla tuurilla saat nyt sitten laittaa touhutonnin tai pari korjauksiin.. Ellei autolla ole paljoa ajettu tuo jälkeen niin tyhjennä tankki, huuhtele polttoainelinjat ja laita uusi suodatin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • jeepster
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 127
                  • uusimaa

                  #23
                  jos tarvike xenonit ajovaloissa sammuttaa auton, niin ehkä sumareissa olevat voi vaikuttaa jotenkin johonkin.
                  Ja miks helvetissä joku laittaa sumareihin xenonit?

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by djs^ View Post
                    nostetaas taas vähän ylös. eli taas tämä kulutus vika vaivaa.. Kulutus mittari pyörii pintakaasulla ajaessa n 10.14 luokkaa, ja 6litralla(10eurolla) ajaa n 35km kaupungissa? Ongelmat alkoi taas heti kun laitoin uudet xenonit sumareiden tilalle. Ennen ei pyörinyt kulutus kun jossain 5-max10litran paikkeilla kaupungissa..

                    Lisätäkseen vielä, kaveri lainasi autoa, ja kerkesi vahingossa tankata 1,5ltr bensaa. Sen jälkeen kuitenkin heti perään 20litraa diisseliä. Oisko tällä osuutta ja arpaa vikaan?
                    No milläs ne ongelmat viimeksi korjaantui, jos nyt valojen vaihdon jälkeen taas pukkaa uudestaa esiin?

                    Mitä huoltoa/tarkistuksia olet tehnyt 2011 alkanaan vian korjaamiseksi?
                    Putosiko kulutus silloin mihin lukemiin? Nyt valojen jälkeen nousi 10-14l luokkaan. Oletko laskenut kulutusta kunnolla täydellä tankilla ja tripin lukemilla. Vai perustuuko kaikki nää kulutus lukemet johonkin totaaliperseaukisen tyyliin tankata 10e kerralla ja ihmetellä sitten sen perusteella isoa kulutusta?
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Rässi66
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 68
                      • Wempäälä

                      #25
                      Originally posted by peto2 View Post
                      voi vittu mitä kuupoja

                      Miksi sinne lisää ainetta laitettiin? Tankkaus virheen jälkeen EI käynnistetä autoa vaan hinataan pajalle/kotiin/mihin vaan jossa TYHJENNETÄÄN tankki ja vasta uusilla aineilla tulille.

                      bensa-autot kestää dieseliä jossain määrin mutta dieseliin kun tankkaa bensaa niin se on aikalai.. Tarja Ylitalo - Kerrasta Poikki
                      Eri mieltä. BMW kehottaa (E39) käyttöohjekirjassa lisäämään kovilla pakkasilla 10% bensaa diiselin sekaan, jos ei ole pakkasdiiseliä saatavilla.

                      - - -
                      Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.

                      Comment

                      • Hanza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1931
                        • Juvan Shell. Requiescat in pace

                        #26
                        Originally posted by Rässi66 View Post
                        Eri mieltä. BMW kehottaa (E39) käyttöohjekirjassa lisäämään kovilla pakkasilla 10% bensaa diiselin sekaan, jos ei ole pakkasdiiseliä saatavilla.
                        Joo ei vittu teidän kanssa. Laittakaahan vaan 10% bensaa polttoaineen sekaa.
                        Vittu mitä kuupoja täällä taas kokoontuu. Olen lähes sanaton jälleen kerran.

                        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                        t: luft waffel

                        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                        Comment

                        • jeepster
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 127
                          • uusimaa

                          #27
                          Toi on kyllä perinteinen vanha ohje. jossain ohjeissa ohjeistettiin jopa 30prosenttiä bensaa.
                          Kovinpa vaan nykyään varotellaan ettei tippaakaan saa bensaa laittaa dieselin sekaan, ja sama nämä diesel100 jne aineet, ei missään nimessä sais käyttää.

                          Onkai bensa kuivempaa, mutta aiheuttaako mitään ongelmia. Leikkautuuko suuttimet vai korkeapainepumppu ensin? Pieni määrä varmaankaan haittaa, eikös talvilaatu ikäänkuin vastaavasti tehdä

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7035
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Mielelläni kyllä näkisin 530d kohdalla sallitun bensan käyttämisen, ei varmasti kestä pumppu/ruutat. 525tds on ehkä voinut lukeakin.

                            Ei tehdä talvilaatua sekoittamalla bensaa sekaan
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #29
                              Joo ei commonrail koneisiin bensaa. "vanhemmat" tekniikat sitte erikseen, rivipumppu eritoten sietää paljonkin bensaa, jopa sen 30%.

                              Noh, 1,5l bensaa ei nyt järkyttävä määrä ole, mutta kuitenkin tankkasi sitten vain 20L dieseliä? Jos haluaa "jännittää" ja säästää, niin tuossa tapauksessa tankki täys dieseliä ja vielä vähän 2T öljyä sekaan, jolloin bensan suhde jää mahdollisimman pieneksi. (paras tietenkin se tankin tyhjennys, eikä edes virtoja päälle siinä tapauksessa, jos on tankattu bensaa, ettei pumput työnnä sitä tankista eteenpäin!!)

                              Korkeapainepumppu se mielestäni on se, joka on herkkä kaikelle. Toki suuttimetkin, mutta KP se ensimmäisenä hajoaa esim jos käynnistetään vaan, ja on joku polttoainepumppu sökö, jolloin se ei saa ainetta mikä sitä voitelis.

                              Kauheita lukeamia mullakin, seka-ajossa ja paljon tyhjäkäynnillä, 6.7L.
                              Kylhän tuon oman kikkareen lukemat kesällä alkaa 5:lla sekalaisessa ajossa.
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Itsellä näyttää reilua kahdeksaa nyt seka-ajossa. Tosin syylliseksi on saattanut paljastua edellisen omistajan aikana väärin tehty ohjelmisto. Kunnon kaivelun jälkeen sain selville ettei ohjelmiston tehnyt taho ole ottanut automaattivaihteistoa ollenkaan huomioon. Näin ollen ei ilmeisesti ole uutta vääntökäyrää laitettu osioon jota automaattilaatikon yksikkö lukee. Enemmän asiasta tietävät tarkentakoon. Tätä vain itse ajattelen.

                                Tämä asia nähdään kun käyn hakemassa Karalan ohjelmiston autoon. Seuraavaksi sitten nähdään porsiiko turbiini. Jos niin tulee käymään, oli se turbiini tuomittu kuolemaan. Jostain sitten vaan vahvempaa tilalle.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X