Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS/DSC valot palavat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • parssinen
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 11
    • Lahti

    E39 ABS/DSC valot palavat

    Tästä samaisesta surullisen kuuluisasta viasta on olemassa montakin threadia ja olen itse tyhmässä päässäni vetänyt diagnoosin vialliseen ABS boksiin.

    Muutama aktiivijäsen manitsee, että ei kannata hankkia uutta kallista boksia, kun viallisen voi korjata. Käännetään tämä niin päin, että voisiko asiasta kiinnostunut ottaa yhteyttä YV:llä minuun, koska omista YV yrityksistäni joku tyssää mm. täysinäiseen postilaatikkoon..

    Autoni on e39 525ia touring 05/2002. Valot jäävät palamaan n. 50% käynnistyskerroista eivätkä sammu ajon aikana koskaan. Oireet: abs ja ajonvakautusvalot palavat, nopeusmittari ja kulutusmittari ei toimi. Mutta esim. cruise toimii. Vikakoodi herjaa vas. taka abs anturi viallinen. Anturi vaihdettiin uuteen viime viikolla -> ei vaikutusta.

    Neuvoja/osaamista siis kaivataan mistä/miten ongelmaa lähtisi purkamaan, jotta saisi auton ennen talven liukkaita tikkiin suht. edullisesti?

    Kiitos.
    E39 530dA tour. -02
    ex:
    E39 525iA tour. -02
    E39 530da tour. -99
    E61 535da M-sport -04
    E39 530da tour. M-sport -02
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    No esimerkiksi sercap noita korjaa ja sinne saa yhteyden, toisin kuin eräälle sankarille joka niitä mainostaa korjaavansa

    Mistä uusi anturi? Tietyt tarvikeanturit eivät toimi edes uutena.. Ja mitkä ne vikakoodit oli tarkalleen?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • parssinen
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 11
      • Lahti

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      No esimerkiksi sercap noita korjaa ja sinne saa yhteyden, toisin kuin eräälle sankarille joka niitä mainostaa korjaavansa

      Mistä uusi anturi? Tietyt tarvikeanturit eivät toimi edes uutena.. Ja mitkä ne vikakoodit oli tarkalleen?
      Kiitokset tiedosta, mutta eipä löydy sercap nimimerkkiä tuolta "search members" osiosta..

      Anturi on asennettu asiansa osaavassa AD-huollossa, taitaa käyttää varaosaexpert.fi osia eli lienevät priima tavaraa? Vai pitäisiköhän tuo anturiasia vielä kyseenalaistaa?

      En tiedä tarkkaa vikakoodia, lukivat sen pajalla ja näin sivusilmällä vain osittain tekstin, enkä numerokoodia jos sitä tarkoitat..
      Last edited by parssinen; 12-07-2011, 15:04. Reason: tarkennusta ongelmaan
      E39 530dA tour. -02
      ex:
      E39 525iA tour. -02
      E39 530da tour. -99
      E61 535da M-sport -04
      E39 530da tour. M-sport -02

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by parssinen View Post
        Kiitokset tiedosta. Anturi on asennettu asiansa osaavassa AD-huollossa, taitaa käyttää varaosaexpert.fi osia eli lienevät priima tavaraa? Vai pitäisiköhän tuo anturiasia vielä kyseenalaistaa?

        En tiedä tarkkaa vikakoodia, lukivat sen pajalla ja näin sivusilmällä vain osittain tekstin, enkä numerokoodia jos sitä tarkoitat..
        Kun se ei ole alkuperäinen anturi, ongelma voi hyvinkin olla edelleen siinä anturissa. Niinkuin edellä sanottiin, jotkut anturit ei toimi ollenkaan, jotkut hetken jne..
        Last edited by Jusaus; 12-07-2011, 15:46.
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by parssinen View Post
          Kiitokset tiedosta, mutta eipä löydy sercap nimimerkkiä tuolta "search members" osiosta..
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by _nixu_ View Post
            No esimerkiksi sercap noita korjaa ja sinne saa yhteyden, toisin kuin eräälle sankarille joka niitä mainostaa korjaavansa
            Viestiboksi on täynnä vain silloin kun töitä on tarpeeksi muutamaksi viikkoa
            Mahdottomiin ei pysty, kokoajan on hommaa ja vapaa aikaakin täytyy olla.
            Suosittelen myös sercap huoltopalveluita, sielläkin boksi osataan myös korjata oikealla lailla ja takuu toimii myös jos tarvetta on.
            Sen sijaan osa suomessa/maailmalla korjauspalveluita tarjoavista korjaa miten sattuu, näitä joutuu välillä paikkailemaan. Ei sillä etteikö virheitä sattuisi omallekin kohdalle mutta joillakin tekijöillä vaikuttaa olevan perusteetkin hukassa koko hommaan.
            Last edited by WSE1; 13-07-2011, 14:26.

            Comment

            • cba
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 3464
              • Ylivieska

              #7
              Jos tuntuu että ketään korjaajaa ei saa kiinni, niin minuakin voi hätyytellä. Mulla tosin vielä rajoitetummat mahdollisuudet korjailla isoja määriä, kun tämä on enempi harrastehommaa. Mutta kysyminenhän ei mitään maksa

              Onnistuu mm.pikselirempat ja abs-rempat. BMW,Mersu,Saab,Audi,Volvo,ranskalaiset.. jne jne.
              Last edited by cba; 13-07-2011, 18:37.

              Comment

              • Jucke
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 518
                • Keski-suomi

                #8
                Omassa on myös alkanut palamaan nuo surullisen kuuluisat valot silloin tällöin, joskus menee viikkokin ettei syty kertaakaan. Ilman tai moottorinlämmöillä ei tunnu olevan merkitystä. Vikakoodit luettiin autocom laitteella, syyksi herjasi viallista ABS&DSC-hydrauliikkayksikön paineanturia, onko muilla ollut vastaavaa?
                Last edited by Jucke; 13-07-2011, 21:26.
                E34 ///M5 3.8 '93,
                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                Comment

                • mijuko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 951
                  • ۩□□۩

                  #9
                  Onko kokemusta tuosta puljusta... http://www.ws-autoteile.com/Ersatzte...E39::2270.html

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by Jucke View Post
                    Omassa on myös alkanut palamaan nuo surullisen kuuluisat valot silloin tällöin, joskus menee viikkokin ettei syty kertaakaan. Ilman tai moottorinlämmöillä ei tunnu olevan merkitystä. Vikakoodit luettiin autocom laitteella, syyksi herjasi viallista ABS&DSC-hydrauliikkayksikön paineanturia, onko muilla ollut vastaavaa?
                    Tarkista ensin jarrunesteen määrä. Jos tämä on ok vika voi olla paineanturissa, yksikössä tai anturin johdotuksessa. Jos abs valot syttyvät vasta kovemmin kiihdytettäessä kun nopeus ylittää 30 km / h niin siinä tapauksessa vika voi olla jaruvalokytkimen säädössä tai esipainepumpussa.

                    Comment

                    • parssinen
                      Newbiemmer
                      • Apr 2010
                      • 11
                      • Lahti

                      #11
                      No niin kyllä se vika minulla oli nimenomaan tuossa boksissa. ABS boksia ei kannata lähteä ostamaan heti uutena kun sen voi myös ehjätä eikä tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä kalibrointeja. Kiitos vielä cba ripeästä ja ammattimaisesta työstä

                      Pari johdinta oli ollut poikki ja maadoituspuolella oli jo toinen jalka syvällä haudassa, joten kreivin aikaan korjattu.

                      Autolla pystyi ajamaan ihan normaalisti boksin ollessa huollossa, mutta abs/asc eivät tietenkään toimineet, mutta eivätpä ne toimineet kovin hyvin viallisella boksillakaan. Käväisen vielä nollaamassa vikakoodit niin taas on yksi tyyppivikahuoli vähemmän.

                      Ihmettelen monien ohella Bemarin ja Boschin insinöörityötä kun tuollaisia elektroniikkakomponentteja asennetaan 10cm etäisyydelle moottorista ilman minkäänlaista lämpöeristystä. Tein itse vielä lämpöeristyksen hydrauliikkayksikön ja ABS boksin moottorinpuoleiseen kylkeen palovillalla, suosittelen tätä toimenpidettä etenkin kaikille, joilla ei VIELÄ ole tuo boksi korkannut... auto siis e39 525i -02.

                      Mitähän tekisi säästöllä, joka jäi jos olisin lähtenyt tilailemaan uutta osaa marmoritiskiltä? Nyt saisi varmasti hallituksen puheenjohtajaltakin loma-anomuksen läpi...
                      E39 530dA tour. -02
                      ex:
                      E39 525iA tour. -02
                      E39 530da tour. -99
                      E61 535da M-sport -04
                      E39 530da tour. M-sport -02

                      Comment

                      • hjpl
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 196

                        #12
                        tällaista vikaa

                        Itsellä alkoi taas ABS/ACS-valo palaa silloin tällöin. Nyt tilanne stabiloitunut siihen että valot syttyvät aina n. 0,5 - 5 km ajon jälkeen. Ja kun auton pysäyttää ja ottaa virrat pois ja käynnistää uudelleen, niin valot ovat sammuneet. Eli lämpöongelmasta ei ole kyse. Ohjain-boxi on korjautettu n. 10kk sitten ja toiminut tähän asti moitteita. Toisena oireena on ajoittainen "ABS:n ääni" hiljaisessa nopeudessa kevyesti jarrutettaessa eli ikäänkuin ABS luulisi jonkun pyörän olevan lukossa. Tämä oire toki poistuu, kun ABS valo alkaa palaa.
                        F31 320iA xdrive Msport -13
                        F10 520dA -15

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          #13
                          Originally posted by hjpl View Post
                          Itsellä alkoi taas ABS/ACS-valo palaa silloin tällöin. Nyt tilanne stabiloitunut siihen että valot syttyvät aina n. 0,5 - 5 km ajon jälkeen. Ja kun auton pysäyttää ja ottaa virrat pois ja käynnistää uudelleen, niin valot ovat sammuneet. Eli lämpöongelmasta ei ole kyse. Ohjain-boxi on korjautettu n. 10kk sitten ja toiminut tähän asti moitteita. Toisena oireena on ajoittainen "ABS:n ääni" hiljaisessa nopeudessa kevyesti jarrutettaessa eli ikäänkuin ABS luulisi jonkun pyörän olevan lukossa. Tämä oire toki poistuu, kun ABS valo alkaa palaa.
                          Sama vika! Boxi korjattu 5kk sitten, vas. taka-anturi 1kk ja taas satunnaisesti valot syttyy tai ABS jurnuttaa hitaissa nopeuksissa.
                          Oisko laakeri tai ABS kehässä häikkää?? Maanantaina menee korjaamolle toivottavasti selviää tai sawolaisittain SEleviää
                          ...niin ja nop.mittari ei toimi vian ilmetessä
                          Last edited by mijuko; 07-08-2011, 00:45. Reason: lisäys

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by mijuko View Post
                            Sama vika! Boxi korjattu 5kk sitten, vas. taka-anturi 1kk ja taas satunnaisesti valot syttyy tai ABS jurnuttaa hitaissa nopeuksissa.
                            Oisko laakeri tai ABS kehässä häikkää?? Maanantaina menee korjaamolle toivottavasti selviää tai sawolaisittain SEleviää
                            ...niin ja nop.mittari ei toimi vian ilmetessä
                            Vikamahdollisuudet: vasen taka-anturi vialla (tarvike?), anturin johdotus vialla tai ohjainyksikössä anturilinja irronnut. Anturi on kyllä perillä paikassaan ja laakerin pulssikehä kunnossa kun se välillä kerta toimii oikein.

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              #15
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Vikamahdollisuudet: vasen taka-anturi vialla (tarvike?), anturin johdotus vialla tai ohjainyksikössä anturilinja irronnut. Anturi on kyllä perillä paikassaan ja laakerin pulssikehä kunnossa kun se välillä kerta toimii oikein.
                              ohjainyksikössä anturilinja irronnut... sehän se!
                              Ajellaan taas ja katellaan mitä seuraavaksi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎