Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA - Vesipumppu vaihdettu ja ongelmat alkoivat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grapes
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 601
    • Hämeenlinna

    E39 523iA - Vesipumppu vaihdettu ja ongelmat alkoivat

    Kävin luetuttaan vikakoodit toisen ongelman takia (ei meinannut lähteä liikennevaloista liikkeelle millään) mut mitään ei löytynyt. Vesipumpusta antoi jotain herjaa ja päätin käydä vaihdattaan sen ennen reissuu pohjoseen.

    Kaara pelitti hyvin Stadista Mäntyharjulle saakka kunnes lämmöt yhtäkkii tapissa, pääsin just huoltsikalle kun alko höyryy pukkaan konehuoneesta.

    Ei muuta ku soitto liikkeeseen ja sovittin et lavetilla auto takas stadiin jos vaikka olis viallinen varaosa.
    No tsekkasivat kaaran mitä pikimmiten ja diagnoosi oli et huohotinnipsu tai joku sellanen leikannut kiinni. Sain auton haettuu vielä pois korjaamolta ja pääsin muutaman kilsan ja sama homma, lämmöt tappiin.

    Jäähdyttelin konetta vähän aikaa ja sit karseella kiireellä takas korjaamolle ku se oli menossa kiinni.
    Ekalla kerralla tälläsin kaikki lämmitykset täysille mut tokalla kerralla ei sit tullukaan ku pelkkä kylmää.

    Viimesin diagnoosi oli et olis jäänyt ilmaa systeemiin vesipumpun vaihdon yhteydessä.
    Huomenna kuulen lisää kun katsovat heti aamulla et mikä mättää.

    Onks kellään mitään ideaa mikä vois aiheutta kyseistä häikkää?
    F11 M550d -13

    ex:
    E60 535d -08 405/800
    E39 M5 -99
    E60 530dA -03 302/660
    E39 523iA -98
    Lada 1600 -91
    Ford Escort Sport -72
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    #2
    Ilmaahan siellä on...
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Grapes
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 601
      • Hämeenlinna

      #3
      Ourait, selvempi homma sitten, toivottavasti saavat sen huomenna sit kuntoon.

      Osaatko muuten kertoa tarkemmin et minkä takia päästiin ajaan about 200km ilman ongelmii ja sit vasta alkoi ilma jäähdytyssysteemissä aiheuttaan ongelmii? En oo nääs mikään guru näissä asioissa.
      F11 M550d -13

      ex:
      E60 535d -08 405/800
      E39 M5 -99
      E60 530dA -03 302/660
      E39 523iA -98
      Lada 1600 -91
      Ford Escort Sport -72

      Comment

      • Grapes
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 601
        • Hämeenlinna

        #4
        Jaahas, vähän googlailin ja alko ilmaushommelit avautuun. Vaikuttais lukemani perusteella et siellä on sit ilmalukko jossain.
        F11 M550d -13

        ex:
        E60 535d -08 405/800
        E39 M5 -99
        E60 530dA -03 302/660
        E39 523iA -98
        Lada 1600 -91
        Ford Escort Sport -72

        Comment

        • Grapes
          BTCF Member
          • Jul 2008
          • 601
          • Hämeenlinna

          #5
          Viimesin tieto et eilen olis posahtanut termostaatin kotelo, uus kotelo termareineen asennettu. Jokohan pelittäis bemmi taas?!?!
          F11 M550d -13

          ex:
          E60 535d -08 405/800
          E39 M5 -99
          E60 530dA -03 302/660
          E39 523iA -98
          Lada 1600 -91
          Ford Escort Sport -72

          Comment

          • Grapes
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 601
            • Hämeenlinna

            #6
            Huh, termarin kotelo oli pamahtanut aivan tuusan nuuskaksi. Nyt pelittää ja baanalle vaan
            F11 M550d -13

            ex:
            E60 535d -08 405/800
            E39 M5 -99
            E60 530dA -03 302/660
            E39 523iA -98
            Lada 1600 -91
            Ford Escort Sport -72

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Originally posted by Grapes View Post
              Kävin luetuttaan vikakoodit toisen ongelman takia (ei meinannut lähteä liikennevaloista liikkeelle millään) mut mitään ei löytynyt. Vesipumpusta antoi jotain herjaa ja päätin käydä vaihdattaan sen ennen reissuu pohjoseen.

              Kaara pelitti hyvin Stadista Mäntyharjulle saakka kunnes lämmöt yhtäkkii tapissa, pääsin just huoltsikalle kun alko höyryy pukkaan konehuoneesta.
              Kannattaa varmaan kannentiiivistettä tarkkailla. Piä autoa parkissa käynnissä ja kato alkaako lämmöt nousee yli normaalin!
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • ockelbo4500
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 923
                • Sotkamo--Oulu

                #8
                Toivotaan että tuosta ei isompaa vahinkoa tullu, mutta on se vaan kumma, että mikään liike ei näytä osaavan ilmata noita "vaikeasti ilmattavia" Bemarin malleja.
                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                Ex, E46 320 d Touring -01
                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Jos kyseiseen autoon vaihdetaan vesipumppu, niin silloinhan pitäisi vaihtaa se termari ja sen koppa samalla. Tai ainakin suositeltavaa olisi koska ne osat maksaa vähemmän kun niiden (erikseen) vaihtamiseen tarvittava työ :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • okko
                    BTCF Honorary Member
                    • Apr 2005
                    • 1763
                    • Honkajoki

                    #10
                    Ei ole se ilmaaminenkaan mitenkään vaikeaa, huolellinen pitää vaan olla. Täällä internetissä saa tämäkin asia eeppiset mittasuhteet.
                    Vp, termari ja muovikotelo kannattaa tosiaan vaihtaa kerralla ja paisarin korkki vielä päälle. Ei tarvii sitte kansivikamyyttiä enempää paisuttaa.

                    Sehän on ehkä tunnetuin esson baarin legenda "bemarista hajoo aina kansi" Alkanut jo ennen internettiä
                    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                    Comment

                    • ockelbo4500
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 923
                      • Sotkamo--Oulu

                      #11
                      Niin siis eihän se vaikeaa oo jos sen osaa oikein tehdä.

                      Mutta on nuo M50 / M52 moottorit kyllä todellisuudessa pikkasen tympeitä ilmata jos vertaa muihin autoihin. Kaikkiin muihin autoihin nesteet on saanu tähän mennessä menemään suunnilleen hiljaa kaatamalla ja hieman letkuja puristelemalla.

                      Niin ja tuo kansimyytti tosiaan on vähän turhan vahva. Esim. tuota omistamaani TDS koneista puolet ihmisistä karttaa kuin ruttoa, kun heidän mielestään niistä on aina kansi halki.
                      BMW E84 X1 18dXdrive -14

                      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                      Ex, E46 320 d Touring -01
                      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                      Comment

                      • Tome
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 548
                        • Joensuu

                        #12
                        Kuinkahan moni ymmärtää m50 ja m52 motteja ja muitakin täyttäessä että jos kone on kennolta asti päässyt valumaan tyhjäksi niin virtojen on oltava päällä ja lämpöjen täysillä/puhallin pienellä kun ei se neste sinne mene jos vesiventtiilit on kiinni?
                        Ja unohtui vielä yksi oleellinen asia; jos järjestelmässä on ilmausruuveja niin myös ne auki siinä täyttövaiheessa. Ei ne siellä huvikseen ole..
                        Last edited by Tome; 15-07-2011, 10:38.

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1835
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by Tome View Post
                          Kuinkahan moni ymmärtää m50 ja m52 motteja ja muitakin täyttäessä että jos kone on kennolta asti päässyt valumaan tyhjäksi niin virtojen on oltava päällä ja lämpöjen täysillä/puhallin pienellä kun ei se neste sinne mene jos vesiventtiilit on kiinni?
                          Ja unohtui vielä yksi oleellinen asia; jos järjestelmässä on ilmausruuveja niin myös ne auki siinä täyttövaiheessa. Ei ne siellä huvikseen ole..
                          niin ja se vesi kiertää virrat päällä vain jos se sähköinen kiertovesipumppu on hengissä. Toisin sanoen jos pumppu on vainaa, ei ilmaakaa saa tuolla keinoin pois.

                          Olisi ihan mielenkiintoista tietää kuinka monesta pirssistä joissa ilmaus on hankalaa, on kiertovesipumppu rikki...

                          Pumpun toiminnan kyllä tuntee kädellä, kun tuossa ilmausvaiheessa pitää kättä pumpun päällä, pitäisi tuntua pieni värinä ja kuulua surina. Pumppu pitäisi löytyä kuskin puolen iskaritolpan edestä.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎