Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saisko suomennoksen koodeihin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7520
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by petsukka View Post
    Muutin jakoo pykälällä, samat koodit edelleen..uskaltaakohan koittaa vielä toista hammasta?
    Ei kannata. Ei tosin ko. koneeta ole tietoa muuta Volvon D6 kone ei tykännytkun 13 keväisenä siihen hihnaa vaihdoin ;-(
    Vain nokka poikki ja 2 venttiiliä solmussa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • petsukka
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 91

      #17
      Juu saman olen kanssa joskus nöösinä tehnyt, sillä erotuksella että venttiilit poikki ja kahdesta männästä läpi. No järki päässä sen kanssa, tottakai koitin ensin pyörittää konetta käsin ilman tulppia ettei ole mitään ylimääräistä vastusta. No jokatapauksessa muutin vielä toisen hampaan, yllätti sellasella ettei lähde edes käymään, tikkaa ympäri pirusti. Sen verran jaksoin vielä perehtyä, että ykkösen tulppa oli ainaki märkä. Kipinä tulee, mut kastelee. Rupee tuntuun et saa kohta viisaammat kattoo mikä vaivaa.
      Last edited by petsukka; 29-07-2011, 20:36.

      Comment

      • petsukka
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 91

        #18
        Kun puhutaan vikakoodikieltä a-bank ja b-bank niin mikä on mikä? kun on esim a-bank 1 ja vaikka b-bank 2? Nyt on sellanen tunne että on vähä oma moka miksei käy, luulen että vika ei ole kun toisen puolen nokka-akseleissa, mutta kumman puolen ku koodit puhuu a-bankeista? Eli määräytyykö veen puolet numeron vai kirjaimen mukaan, vaikee selittää. Tällähetkellä ei anna vikakoodeja, mut se voi johtua siitä ettei se lähteny käymään, vai kuuluuko tulla jo startatessa?
        Last edited by petsukka; 29-07-2011, 20:34.

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          #19
          Originally posted by petsukka View Post
          Kun puhutaan vikakoodikieltä a-bank ja b-bank niin mikä on mikä? kun on esim a-bank 1 ja vaikka b-bank 2? Nyt on sellanen tunne että on vähä oma moka miksei käy, luulen että vika ei ole kun toisen puolen nokka-akseleissa, mutta kumman puolen ku koodit puhuu a-bankeista? Eli määräytyykö veen puolet numeron vai kirjaimen mukaan, vaikee selittää. Tällähetkellä ei anna vikakoodeja, mut se voi johtua siitä ettei se lähteny käymään, vai kuuluuko tulla jo startatessa?
          A-bank oikea lohko ja b vasen.
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #20
            Eikös se tuo vanoksellinen kasi ole "mahdoton" ajoitettava ilman kaluja? Taikka sitten jos saa tasan paikalleen, pitäs laittaa lottoa.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Originally posted by suppari View Post
              Eikös se tuo vanoksellinen kasi ole "mahdoton" ajoitettava ilman kaluja?
              Ei se mahdoton ole jos ei avaa rattaiden lukituksia, riittää kun osuu oikealle hampaalle. Lopulta se ei niin helppoa kuitenkaan ole miltä kuulostaa, ja aika nopsaa alkaa vituttaa ylimääräinen purkaminen



              On vähän huono merkki jos kone pyörii kuin singeri, meniköhän venttiilit solmuun. Tuossa ei pysty pyörivyyttä kokeilemaan käsin luotettavasti, vanos menee laidasta laitaan ja ketjun löysät paukuttelee eri asentoihin.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • petsukka
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 91

                #22
                Pyörii ympäri normaalisti.

                Comment

                • petsukka
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 91

                  #23
                  Originally posted by aripaa View Post
                  A-bank oikea lohko ja b vasen.
                  Tarkotatko aalla repsikan puolta?

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Tänään pitäisi moinen kasata taas vaihteeks, ei siinä oo mitää ihmeellistä jos ei avaa vanoksen pultteja.
                    Muutenhan tuo menee ihan hampaan tarkkuudella kunhan huomioi että kattoo yläkerran asennon pakonokalta eikä tuijota sitä imunokkaa silmä kovana koska voi vanoksesta johtuen olla vähän eri asennossa vaikka onkin kohdallaan. Tämä lukee myös bemarin ohjeissa.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • petsukka
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 91

                      #25
                      Originally posted by Supa View Post
                      Tänään pitäisi moinen kasata taas vaihteeks, ei siinä oo mitää ihmeellistä jos ei avaa vanoksen pultteja.
                      Muutenhan tuo menee ihan hampaan tarkkuudella kunhan huomioi että kattoo yläkerran asennon pakonokalta eikä tuijota sitä imunokkaa silmä kovana koska voi vanoksesta johtuen olla vähän eri asennossa vaikka onkin kohdallaan. Tämä lukee myös bemarin ohjeissa.
                      Noin sen laitoin ekalla kerralla, mutta ilmeisesti oli sit pielessä.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Originally posted by Supa View Post
                        Muutenhan tuo menee ihan hampaan tarkkuudella kunhan huomioi että kattoo yläkerran asennon pakonokalta eikä tuijota sitä imunokkaa silmä kovana koska voi vanoksesta johtuen olla vähän eri asennossa vaikka onkin kohdallaan.
                        Ja muistaa sen, ettei kaikissa ole tehdasajoituksena samaa. Osassa pakonokan neliö on kohtisuorassa kanteen nähden, osassa ei. Se pitää tietää etukäteen jos tekee ilman työkaluja, muuten lottokone jatkaa pyörimistään
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          #27
                          Originally posted by petsukka View Post
                          Tarkotatko aalla repsikan puolta?
                          Jep, yleensä pitkittäin asennetuissa v-moottoreissa ( syl.1 edessä oikealla. )
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Ja muistaa sen, ettei kaikissa ole tehdasajoituksena samaa. Osassa pakonokan neliö on kohtisuorassa kanteen nähden, osassa ei. Se pitää tietää etukäteen jos tekee ilman työkaluja, muuten lottokone jatkaa pyörimistään
                            Eilen tuli vaihdettua yhteen TU koneeseen ketju ja kaikki laahaimet. Tuossa oli vanhalla ketjulla neliöt suoraan ylöspäin joten niin ne nytkin on.
                            Onko TU koneissakin tuota toista versiota myös? Mielestäni tuo koski vanhempia myllyjä vai miten se meni?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • petsukka
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 91

                              #29
                              Noniin jotain edistystä, toinen vikakoodi hävis. Muutin jakoo taas sillai et kuskinpuoleisen pistin siihen missä olikin ja repsikan käänsin 3 hammasta takasin, eli yhden ns nollakohdasta erisuuntaan. Vielä jäi koodi camshaft position actuator a-bank 2 timing over-advanced, a-bank 1 hävis. Mistähän ihmeestä tämä nyt johtuu? Kumminki pitäis kai olla samanpuolen koodeja. Niin ja nokka-akselin välistä lyhyttä ketjua ei ole irrotettu missään vaiheessa.
                              Last edited by petsukka; 01-08-2011, 18:10.

                              Comment

                              • petsukka
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 91

                                #30
                                Jatkuu...toinen nokkapari käännetty kans hampaalla, sama edellinen vikakoodi päällä +4 muuta, 1341, 1351, 1355 ja 1357. Lottoaminen jatkuu huomenna...rupee oleen jo hauskaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎