Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 suuri virrankulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pexi_87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 86
    • Kangasala

    E39 suuri virrankulutus

    -00 540 touring vie virtaa. Asiaa on tutkittu sen verran, että kaikki sulakkeet käyty läpi ja ainoa jolla oli vaikutus oli puhelimen sulake. Lepotilassa auto vie virtaa 1,8-1,9 A ja kun puhelimen sulakkeen ottaa irti niin kulutus tippuu 0,3 Ampeeriin. Mitä tuolle puhelimelle siis pitäisi tehdä, että lopettaisi virran kulutuksen (muuta kuin sulakkeen pois ottamisen)? Mikä tuon lopun 250mA vie? Normaali kulutushan ymmärtääkseni on noin 50mA?
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #2
    kyl mulla ainakin vie lepotilassakin virtaa sen parisataa mA... :think

    mun mielestä sekin on kyllä aika paljon, mut se on kait aika normaali?
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      40mA pitäisi viedä lepotilassa. Siis siinä tilassa kun auto on nukahtanut eli 16 minuutin kuluttua siitä kun ovet ja luukut on suljettu (takaluukun voi jättää auki kun laittaa lukon kiinni esim. ruuvimeisselin varrella). Sitä ennen auto vie ensin n. 2A ja sitten reilut 10 minuuttia tuon 300-400mA.
      E39 528iA

      Comment

      • Pexi_87
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 86
        • Kangasala

        #4
        Eikös tuon lepotilaan menemisen tiedä siitä kun hanskalokeron valo sammuu? Auto on manuaalivaihteinen. Pitää vielä uudemman kerran mittailla, mutta viimeksi kun mitattiin niin vei kyllä tuon 300mA vielä pidemmän ajan päästäkin.

        Vinkkejä tuohon puhelimen virransyöntiin?

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by TJJ View Post
          40mA pitäisi viedä lepotilassa. Siis siinä tilassa kun auto on nukahtanut eli 16 minuutin kuluttua siitä kun ovet ja luukut on suljettu (takaluukun voi jättää auki kun laittaa lukon kiinni esim. ruuvimeisselin varrella). Sitä ennen auto vie ensin n. 2A ja sitten reilut 10 minuuttia tuon 300-400mA.
          Eikös se auton järjestelmä mene nukkumaan oli ovet/luukut auki tai kiinni, ei kai sillä väliä ole? Kunhan ei auo/sulje niitä operaation aíkana. Muuten 16 min aika alkaa taas alusta.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            Eikös se auton järjestelmä mene nukkumaan oli ovet/luukut auki tai kiinni, ei kai sillä väliä ole? Kunhan ei auo/sulje niitä operaation aíkana. Muuten 16 min aika alkaa taas alusta.
            Eipä ole tullut testattua/mitattua noin, BMW:n ohje kuitenkin neuvoo tekemään noin kuin kirjoitin.
            E39 528iA

            Comment

            • merbau
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 130
              • Pälkäne

              #7
              Tässähän mitattiin virrankulutusta poistelemalla peräjälkeen sulakkeita jotka löytyvät:
              - takaluukun sulaketaulusta
              - hanskalokeron sulaketaulusta (mukaanlukien 75 ja 76 hanskalokeron takana)
              - DME-boksin sulakkeet

              Sulakerasioita on ainakin vielä pari, joihin ei ajanpuutteen vuoksi päästy kiinni:
              - repsikan penkin takana (F107..F114)
              - tavaratilassa isot sulakkeet (F100..F106)

              Puhelin löytyi virtasyöppönä, mutta silti se 300mA jäi pohjakulutukseksi, joka lepotilassa on liikaa.

              Olisiko kokeneemmilla vinkkejä, miten esim. mahdollista laturin virrankulutusta tai muita ei-niin-helppoja testauskohteita tai tyypillisiä virtasyöppöjä voisi tuosta vielä haarukoida?
              540iA -00 M-sport
              Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

              Comment

              • Pexi_87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 86
                • Kangasala

                #8
                Akun päältä, pyöränkotelon takaseinästä kun irroittaa nro 6 sulakkeen, niin virrankulutus tippuu ok arvoihin. Vahingossa satuin laittamaan virrat päälle kun ko. johto oli irti, herjas takapään ilmajousien säätöä. Mitä tuolle on tehtävissä, onko kompura sökö vai mitä? Painetta kyllä tekee ja perä nousee, sinänsä mitään vikaa ei ole.

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  Täytyy alkaa ite kanssa vissii mittailee ja kattelee mikä sitä virtaa vie, jos tuollainen 50mA ois normaalikulutus. :think

                  Kunhan vaan ehtis.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Pexi_87
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 86
                    • Kangasala

                    #10
                    Tuo akun etuseinämässä oleva sulaketaulu, sulakkeiden koot seuraavat:

                    1. 50A
                    2. 80A
                    3. 100A
                    4. 50A
                    5. 80A
                    6. 80A
                    7. 80A
                    8. 200A

                    4 ja 5 ei ole johtoa kiinni, 6 kun ottaa irti niin nukuksissa virrankulutus tippuu 260mA->20-40mA. Olisiko jollakin tietoa mitä sulakkeita nuo ovat? Kerran unohdin kokeilujen lomassa tuon 6 johdon irti ja herjasi takapään korkeudensäätöä.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #11
                      Nuo isot sulakkeet on merkitty WDS:ssä F100->. Kurkkaa nettiversiosta.
                      Tuolta 6. sulakkeelta (F105) menee syöttö sulakkeille F56-59 (takakontissa). Irrottamalla noista neljästä yhden sulakkeen yksitellen, saat ongelmaa paremmin rajattua.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Pexi_87
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 86
                        • Kangasala

                        #12
                        Noniin, mysteeri selvitetty. Alkutilanne oli nukuksissa 1,9A kulutus -> sulake nro. 57 pois -> kulutus tippui arvoon 0,26A -> sulake nro. 47 pois -> kulutus tippui arvoon 0,02-0,04A=20-40mA, joka tietääkseni on normaali kulutus.

                        nro. 57 on puhelimen sulake ja 47 on Webaston sulake(?). Pikaiseen kun luin vikakoodit niin Webastosta sanoi maavikaa koodina, puhelimen sulake oli irti enkä kiireessä laittanut muita koodeja ylös. Mitä noille kannattaisi alkaa tekemään jotta saisi kulutuksen normaaliksi sulakkeet kiinni?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎