-00 540 touring vie virtaa. Asiaa on tutkittu sen verran, että kaikki sulakkeet käyty läpi ja ainoa jolla oli vaikutus oli puhelimen sulake. Lepotilassa auto vie virtaa 1,8-1,9 A ja kun puhelimen sulakkeen ottaa irti niin kulutus tippuu 0,3 Ampeeriin. Mitä tuolle puhelimelle siis pitäisi tehdä, että lopettaisi virran kulutuksen (muuta kuin sulakkeen pois ottamisen)? Mikä tuon lopun 250mA vie? Normaali kulutushan ymmärtääkseni on noin 50mA?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 suuri virrankulutus
Collapse
X
-
kyl mulla ainakin vie lepotilassakin virtaa sen parisataa mA... :think
mun mielestä sekin on kyllä aika paljon, mut se on kait aika normaali?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
-
-
40mA pitäisi viedä lepotilassa. Siis siinä tilassa kun auto on nukahtanut eli 16 minuutin kuluttua siitä kun ovet ja luukut on suljettu (takaluukun voi jättää auki kun laittaa lukon kiinni esim. ruuvimeisselin varrella). Sitä ennen auto vie ensin n. 2A ja sitten reilut 10 minuuttia tuon 300-400mA.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post40mA pitäisi viedä lepotilassa. Siis siinä tilassa kun auto on nukahtanut eli 16 minuutin kuluttua siitä kun ovet ja luukut on suljettu (takaluukun voi jättää auki kun laittaa lukon kiinni esim. ruuvimeisselin varrella). Sitä ennen auto vie ensin n. 2A ja sitten reilut 10 minuuttia tuon 300-400mA."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEikös se auton järjestelmä mene nukkumaan oli ovet/luukut auki tai kiinni, ei kai sillä väliä ole? Kunhan ei auo/sulje niitä operaation aíkana. Muuten 16 min aika alkaa taas alusta.
Comment
-
-
Tässähän mitattiin virrankulutusta poistelemalla peräjälkeen sulakkeita jotka löytyvät:
- takaluukun sulaketaulusta
- hanskalokeron sulaketaulusta (mukaanlukien 75 ja 76 hanskalokeron takana)
- DME-boksin sulakkeet
Sulakerasioita on ainakin vielä pari, joihin ei ajanpuutteen vuoksi päästy kiinni:
- repsikan penkin takana (F107..F114)
- tavaratilassa isot sulakkeet (F100..F106)
Puhelin löytyi virtasyöppönä, mutta silti se 300mA jäi pohjakulutukseksi, joka lepotilassa on liikaa.
Olisiko kokeneemmilla vinkkejä, miten esim. mahdollista laturin virrankulutusta tai muita ei-niin-helppoja testauskohteita tai tyypillisiä virtasyöppöjä voisi tuosta vielä haarukoida?540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Akun päältä, pyöränkotelon takaseinästä kun irroittaa nro 6 sulakkeen, niin virrankulutus tippuu ok arvoihin. Vahingossa satuin laittamaan virrat päälle kun ko. johto oli irti, herjas takapään ilmajousien säätöä. Mitä tuolle on tehtävissä, onko kompura sökö vai mitä? Painetta kyllä tekee ja perä nousee, sinänsä mitään vikaa ei ole.
Comment
-
-
Täytyy alkaa ite kanssa vissii mittailee ja kattelee mikä sitä virtaa vie, jos tuollainen 50mA ois normaalikulutus. :think
Kunhan vaan ehtis.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Tuo akun etuseinämässä oleva sulaketaulu, sulakkeiden koot seuraavat:
1. 50A
2. 80A
3. 100A
4. 50A
5. 80A
6. 80A
7. 80A
8. 200A
4 ja 5 ei ole johtoa kiinni, 6 kun ottaa irti niin nukuksissa virrankulutus tippuu 260mA->20-40mA. Olisiko jollakin tietoa mitä sulakkeita nuo ovat? Kerran unohdin kokeilujen lomassa tuon 6 johdon irti ja herjasi takapään korkeudensäätöä.
Comment
-
-
Nuo isot sulakkeet on merkitty WDS:ssä F100->. Kurkkaa nettiversiosta.
Tuolta 6. sulakkeelta (F105) menee syöttö sulakkeille F56-59 (takakontissa). Irrottamalla noista neljästä yhden sulakkeen yksitellen, saat ongelmaa paremmin rajattua.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Noniin, mysteeri selvitetty. Alkutilanne oli nukuksissa 1,9A kulutus -> sulake nro. 57 pois -> kulutus tippui arvoon 0,26A -> sulake nro. 47 pois -> kulutus tippui arvoon 0,02-0,04A=20-40mA, joka tietääkseni on normaali kulutus.
nro. 57 on puhelimen sulake ja 47 on Webaston sulake(?). Pikaiseen kun luin vikakoodit niin Webastosta sanoi maavikaa koodina, puhelimen sulake oli irti enkä kiireessä laittanut muita koodeja ylös. Mitä noille kannattaisi alkaa tekemään jotta saisi kulutuksen normaaliksi sulakkeet kiinni?
Comment
-
Comment