Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ja outo humina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1640
    • Vähäkyrö

    e39 ja outo humina

    Mikäs vois olla kyseessä, kun kovilla helteillä, joskus kokoajan joskus hetken tyhjäkäynnillä seisomisen jälkeen, kuuluu semmonen flektin humina/ulina kiihdyttäessä ja tuntuis niinku ei liikkuis niin ripeästi, ku kuuluis. Sähköropelli pitää myös melkoista meteliä ja aaltoilee. Toista e39:ä kuuntelin ja sen sähköflekti piti samanmoista hurinaa, ku omanikin. Voiko se sähköflekti pitää sen kiihdyttäessä kuuluvan oudon äänen vai hirttääkö visko jotenki ja se viskoropelli pyörii liian lujaa. Tyhjäkäynnillä ainakin visko irrottaa.

    Tämä ominaisuus alko viime kesänä, mut pahenee tämän kesän myötä.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8263
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Mikäs vois olla kyseessä, kun kovilla helteillä, joskus kokoajan joskus hetken tyhjäkäynnillä seisomisen jälkeen, kuuluu semmonen flektin humina/ulina kiihdyttäessä ja tuntuis niinku ei liikkuis niin ripeästi, ku kuuluis. Sähköropelli pitää myös melkoista meteliä ja aaltoilee. Toista e39:ä kuuntelin ja sen sähköflekti piti samanmoista hurinaa, ku omanikin. Voiko se sähköflekti pitää sen kiihdyttäessä kuuluvan oudon äänen vai hirttääkö visko jotenki ja se viskoropelli pyörii liian lujaa. Tyhjäkäynnillä ainakin visko irrottaa.

    Tämä ominaisuus alko viime kesänä, mut pahenee tämän kesän myötä.
    no viskonhan kuuluukin napata kiinni jos helteellä parkissa pitää käynnissä joten mikä tässä on se ongelma? tai ongelma löytyy siitä verrokkiautosta joka ei ala humisemaan edellä mainitussa tilanteessa :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1640
      • Vähäkyrö

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      no viskonhan kuuluukin napata kiinni jos helteellä parkissa pitää käynnissä joten mikä tässä on se ongelma? tai ongelma löytyy siitä verrokkiautosta joka ei ala humisemaan edellä mainitussa tilanteessa :think
      Ongelma on se, että se ääni ei ole normaali ja se, että tuntuu että kaikki tehot ei oo tallessa, sillon ku ulisee. Jos huomasit mitä olin kirjoittanu?

      Comment

      • Tonto!
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 205
        • Hausjärvi

        #4
        Originally posted by Samppae39 View Post
        Mikäs vois olla kyseessä, kun kovilla helteillä, joskus kokoajan joskus hetken tyhjäkäynnillä seisomisen jälkeen, kuuluu semmonen flektin humina/ulina kiihdyttäessä ja tuntuis niinku ei liikkuis niin ripeästi, ku kuuluis. Sähköropelli pitää myös melkoista meteliä ja aaltoilee. Toista e39:ä kuuntelin ja sen sähköflekti piti samanmoista hurinaa, ku omanikin. Voiko se sähköflekti pitää sen kiihdyttäessä kuuluvan oudon äänen vai hirttääkö visko jotenki ja se viskoropelli pyörii liian lujaa. Tyhjäkäynnillä ainakin visko irrottaa.

        Tämä ominaisuus alko viime kesänä, mut pahenee tämän kesän myötä.
        Tottahan toki se hevosvoimia sillon syö ku se visko kiinni hirttää, ja aikamoisen huminanhan se pitää! Elikkästen ihan normaaliahan tuo on!
        e39 523iA -97
        e87 120d -10
        e30 M-tech II v8 cabrio -93
        Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
        Ex e30 325 M-tech II m52 -89
        Ex e60 530i -03
        Ex e39 528 Touring -97
        Ex e39 540iA -97
        Ex e36 328 Coupe -96
        Ex e34 535 -91

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8263
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Samppae39 View Post
          Ongelma on se, että se ääni ei ole normaali ja se, että tuntuu että kaikki tehot ei oo tallessa, sillon ku ulisee. Jos huomasit mitä olin kirjoittanu?
          tietysti jos kyse on tuosta sigun dieselistä niin niissähän moottorinohjaus rajoittaa tehoa jos lämmöt nousee liikaa.. mulla ei tosin oo tiedossa että missä lämpötilassa tämä tapahtuu.. myös viskon ottaman tehohävikin huomaa ei mitään suurta mutta kuitenkin.. jos kiihdyttäessä ääni muuttuu niin voisi olla väsyneet moottorinkannakekumit jonka seurauksena flekti ottaa tuulitunnelin seinään kiinni..
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1640
            • Vähäkyrö

            #6
            Originally posted by Tonto! View Post
            Tottahan toki se hevosvoimia sillon syö ku se visko kiinni hirttää, ja aikamoisen huminanhan se pitää! Elikkästen ihan normaaliahan tuo on!
            No ehkä pari vuotta sitten kesällä ei ollu niin kuuma, että ois tullu tuo ilmiö esille. Kovaa ajoa siis vain.

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Samppae39 View Post
              No ehkä pari vuotta sitten kesällä ei ollu niin kuuma, että ois tullu tuo ilmiö esille. Kovaa ajoa siis vain.
              ootko seurannu salavalikosta lämpöjä että ottaako se visko nyt kiinni alemmassa lämpötilassa ku ennen? Jos se ottaa nyt liian herkästi ni visko vaihtoon.

              Comment

              • Nahkamarakatti
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 38
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Tome View Post
                ootko seurannu salavalikosta lämpöjä että ottaako se visko nyt kiinni alemmassa lämpötilassa ku ennen? Jos se ottaa nyt liian herkästi ni visko vaihtoon.
                Ja vielä jatkona, että vain alkuperäistä tilalle. Muut muuntaa autosi hetkessä lankkuvolvoksi.

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1640
                  • Vähäkyrö

                  #9
                  Originally posted by Nahkamarakatti View Post
                  Ja vielä jatkona, että vain alkuperäistä tilalle. Muut muuntaa autosi hetkessä lankkuvolvoksi.
                  Lankkuvolvolta se kuulostaa nytkin. Tuo oli ehkä paras kuvaus ongelman äänestä.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1640
                    • Vähäkyrö

                    #10
                    Originally posted by Tome View Post
                    ootko seurannu salavalikosta lämpöjä että ottaako se visko nyt kiinni alemmassa lämpötilassa ku ennen? Jos se ottaa nyt liian herkästi ni visko vaihtoon.
                    En oo kattonu, enkä tiedä missä lämmöissä se on ennen ottanu, tai missä lämmöissä kuuluis ottaa.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8263
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      En oo kattonu, enkä tiedä missä lämmöissä se on ennen ottanu, tai missä lämmöissä kuuluis ottaa.
                      ei ole mitään tiettyä jäähdytinnesteen lämpötilaa jossa viskon pitäisi ottaa kiinni, koska ulkolämpötilakin vaikuttaa viskon toimintaan :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Tome
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 548
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        ei ole mitään tiettyä jäähdytinnesteen lämpötilaa jossa viskon pitäisi ottaa kiinni, koska ulkolämpötilakin vaikuttaa viskon toimintaan :think
                        viskon toimintaan vaikuttaa ilmastoinnin kennon ja jäähdyttimen kennon läpi virtaavan ilman lämpötila eli tottakai kun on +30C ulkolämpötila ja hidasta ajoa niin kennot käy aika kuumina. Tiiä sit dieseleistä mutta ainaki vanhemmissa bensavehkeissä visko tarttuu jossain 103 asteen tuntumassa jos seisotaan paikallaan..

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1640
                          • Vähäkyrö

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          ei ole mitään tiettyä jäähdytinnesteen lämpötilaa jossa viskon pitäisi ottaa kiinni, koska ulkolämpötilakin vaikuttaa viskon toimintaan :think
                          Tänään ulkolämpö oli 28 ja tuo ääni kuulu kylillä, ku ajo. Jossain 25 sitä ei kuulu.

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Tänään ulkolämpö oli 28 ja tuo ääni kuulu kylillä, ku ajo. Jossain 25 sitä ei kuulu.
                            no tottahan se kone käy kaupunkiajossa sitä lämpimämpänä mitä kuumempi keli on.

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1640
                              • Vähäkyrö

                              #15
                              Originally posted by Tome View Post
                              no tottahan se kone käy kaupunkiajossa sitä lämpimämpänä mitä kuumempi keli on.
                              Ääni kuuluu myös maantiellä ajaessa.

                              Nyt ois vaan kiva kuulla muilta, jolla on samanmoinen auto, että onko se normaalia vai ei.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎