Originally posted by Samppae39
View Post
e39 ja outo humina
Collapse
X
-
sitte ei ole normaalia, kaikissa omissa vehkeissä kun humina alkaa ja lähtee ajamaan niin se loppuu alle kilometrin ajamisella :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
olihan se nimenomaan tuo 530d? näkyis olevan dieseleissä omanlaisensa.. 11 52 2 249 216 €140.50/ $203.88Originally posted by Samppae39 View PostKiitos tiedosta, elikkä viskoa ostamaan. Onkohan minkä hintanen orkkiksena?
tolla osanumerolla etsit vaan ebayt läpi niin pitäis löytyä edullisemmin :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
No mulla on samanlainen auto verrokiksi. Ulkolämpöjen noustessa yli +26c ja jos kaupunkiajoa on paljon, visko käyttäytyy aivan kuten sinullakin. Siirryttäessä humisten kaupunkiajosta ohitustielle, joidenkin kilomerien kuluttua humina vaan häviää. Uusin viskon 2-3v sitten, koska edellisestä meni laakeri huonoksi (oli alkuperäinen visko), sekin toimi muuten aivan samoin. Viskon toiminta kuvaamallani tavalla on täysin normaalia. En sinuna ostaisi uutta, jos laakeri siinä nykyisessä on ehjä -> kokeile, kuuntele. Mikäli kuitenkin päädyt uuteen, katso että valmistaja on BehrOriginally posted by Samppae39 View PostÄäni kuuluu myös maantiellä ajaessa.
Nyt ois vaan kiva kuulla muilta, jolla on samanmoinen auto, että onko se normaalia vai ei.
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Meillä on samanlainen, eli 530d 2001 (käsilaatikolla tosin, mutta se nyt ei viskoon vaikutakaan), ja kuumana päivänä valoista lähtiessä tulee varsin voimakasääninen "volvoefekti". Mutta niinhän sen pitääkin, kun visko toimii. Varmaan siinä tosiaan kun ulkolämpötila nousee yli 25:den alkaa ahkerasti tarttumaan kiinni. Niin kuin pähkäilin tuossa toisessa ketjussa juuri, ilmastoinnin sähkötuuletin tuosta vissiin on kuollut, jos se nyt sitten jotain vaikuttaa.
Suht. pian se visko kuitenkin irrottaa. Vajaan minuutin kuluttua liikkeellelähdöstä, jos siis ei uudestaan tarvitse pysähtyä tai homma ihan mateluksi mene.
Eli toki on normaalia, että se kuulostaa vanhalta Volvolta helteellä kaupungissa, mutta epänormaalia on, jos tuo moodi jää pitkäksi aikaa päälle.
Tuolla on ajettu 360 tkm, ja alkuperäinen mahtaa olla visko.
Comment
-
Itse kyselin aivan samasta "ominaisuudesta" joskus: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=44041
Marmorilta ostettuna ainakin bensoissa on eri varaosanumero automaatti-ilmastoidulle (tai hot climate versiolle) kuin perusversiolle. Varmaksi en mene mutta olettaisin että nuo viskot tarraa kiinni vastaa kuumemmassa ja jos siihen IHKA autoon sitten työnnetään varaosatiskiltä tuo perusmalli niin hävittäjä on valmis."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
Huminaa
Autoni humisee ilmeisesti takaa 40 km/h ylöspäin. Jaruttaessa ääni ei muutu tai kantatessa. Myös abs ja acs vikavalot syttyivät hyvin nopeasti huminan alkamisen jälkeen.
Tällä hetkellä talvirenkaat alla, mutta ei ole aiemmin sulalla tiellä humisseet. Ei ole kiviä tai muuta vastaavia tarttuneet pintoihin. Jarupalat suljettu pois jo pelistä.
Käsin kokeillen välystä ei ole, mutta tarkoitus olisi nostaa perä ylös ja tutkia tarkemmin.
Auto 520i E39 vm 2002.
Comment
-
Huminaa, osaako joku valaista
Autoni humisee ilmeisesti takaa 40 km/h ylöspäin. Jaruttaessa ääni ei muutu tai kantatessa. Myös abs ja acs vikavalot syttyivät hyvin nopeasti huminan alkamisen jälkeen.
Tällä hetkellä talvirenkaat alla, mutta ei ole aiemmin sulalla tiellä humisseet. Ei ole kiviä tai muuta vastaavia tarttuneet pintoihin. Jarupalat suljettu pois jo pelistä.
Käsin kokeillen välystä ei ole, mutta tarkoitus olisi nostaa perä ylös ja tutkia tarkemmin.
Auto 520i E39 vm 2002.
Comment
-
Pyöränlaakerit aiheuttaa usein huminaa. Sopisi hyvin kun alkaa vauhdin noustessa. Toki hampaalle kuluneet renkaatkin voi tuon aiheuttaa.Originally posted by Sambe90 View PostAutoni humisee ilmeisesti takaa 40 km/h ylöspäin. Jaruttaessa ääni ei muutu tai kantatessa. Myös abs ja acs vikavalot syttyivät hyvin nopeasti huminan alkamisen jälkeen.
Tällä hetkellä talvirenkaat alla, mutta ei ole aiemmin sulalla tiellä humisseet. Ei ole kiviä tai muuta vastaavia tarttuneet pintoihin. Jarupalat suljettu pois jo pelistä.
Käsin kokeillen välystä ei ole, mutta tarkoitus olisi nostaa perä ylös ja tutkia tarkemmin.
Auto 520i E39 vm 2002.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment