Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua? M5 E39 hälytti ja lakkasi starttaamasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Apua? M5 E39 hälytti ja lakkasi starttaamasta

    Saiskohan täältä apuja. Elikäs muija oli tänään päivällä kuullut, kun häly oli mennyt päälle. Hyppäsi heti katsomaan, mutta mitään/ketään ei näkynyt. Kaukosäätimestä häly vaan pois. Muutaman tunnin päästä yritti lähteä sillä liikenteeseen, niin startti ei inahdakaan. Mielestäni edes solenoidi ei naksahda. Eli virrat menee ihan normaalisti päälle eikä ainakaan check control näytä mitään, mutta ei starttaa..

    Muuten epäilisin avainta, mutta tuo hälyttimen laukeaminen aikaisemmin ihmetyttää, että jos se liittyykin siihen. Toinen avain nimittäin meni jo viime kesänä maahan tippumisen takia paskaksi niin, että sillä ei edes yritä startata (samalla tavalla kuin nyt käyttäytyy).

    Pystyykö tuon tsekkaamaan jollain vehkeellä, että mikä siinä on? Jos pystyy, niin olisko joku halukas tulemaan lähipäivinä Vantaan Rajakylään korvausta vastaan tsekkaamaan? Vai pitääkö tuo vaan hinauttaa ensi viikolla esim. Laakkoselle?
    Last edited by Tylyttäjä; 29-07-2011, 20:16.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Akku tyhjä tai akunkenkä löysällä. Aiheuttaa myös tuon hälyn sekoilun.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Akku tyhjä tai akunkenkä löysällä. Aiheuttaa myös tuon hälyn sekoilun.
      Hmm.. Mulla on kyllä ollut aiemmin tuossa paska akku (meni toissa talvena) eikä ollut ollenkaan tuollainen. Nyt on melko uusi. Silloin paskalla akulla esim. mittaristo himmenee kun yrittää startata. Tuo ei edes yritä startata mutta virrat näyttää olevan ihan normaalit. Kengät on jo tsekattu..
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        #4
        Epäilen siis sitä, että ajonesto estää starttaamisen. Koska käyttäytyi juuri tuolla tavalla silloin kun se toinen avain tippui maahan ja lakkasi toimimasta.. Mutta onko vika avaimessa vai lukijassa tjsp? Toki voi olla jotain muutakin.. Mutta jos joku voisi korvausta vastaan tulla tsekkaamaan löytyykö syytä? Puh: 040-5199946
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Saiskohan täältä apuja. Elikäs muija oli tänään päivällä kuullut, kun häly oli mennyt päälle. Hyppäsi heti katsomaan, mutta mitään/ketään ei näkynyt. Kaukosäätimestä häly vaan pois. Muutaman tunnin päästä yritti lähteä sillä liikenteeseen, niin startti ei inahdakaan. Mielestäni edes solenoidi ei naksahda. Eli virrat menee ihan normaalisti päälle eikä ainakaan check control näytä mitään, mutta ei starttaa..

          Muuten epäilisin avainta, mutta tuo hälyttimen laukeaminen aikaisemmin ihmetyttää, että jos se liittyykin siihen. Toinen avain nimittäin meni jo viime kesänä maahan tippumisen takia paskaksi niin, että sillä ei edes yritä startata (samalla tavalla kuin nyt käyttäytyy).

          Pystyykö tuon tsekkaamaan jollain vehkeellä, että mikä siinä on? Jos pystyy, niin olisko joku halukas tulemaan lähipäivinä Vantaan Rajakylään korvausta vastaan tsekkaamaan? Vai pitääkö tuo vaan hinauttaa ensi viikolla esim. Laakkoselle?

          EDIT: epäilen siis sitä, että ajonesto estää starttaamisen. Koska käyttäytyi juuri tuolla tavalla silloin kun se toinen avain tippu maahan ja lakkasi toimimasta..
          Jos saat jonkun katsomaan vaikka INP:lla tätä niin katsokaa sieltä alarm HISTORY memorista onko jäänyt merkintää. Itselläni oli konepellin tunnistimen katkaisija liikantunut ja aiheutti juuri kuvaamaasi ongelmaa. Eli vika puolelta ei löytynyt mitään, ainostaan juuri tuolta hisory memorilta.

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #6
            Originally posted by Rale View Post

            Jos saat jonkun katsomaan vaikka INP:lla tätä niin katsokaa sieltä alarm HISTORY memorista onko jäänyt merkintää. Itselläni oli konepellin tunnistimen katkaisija liikantunut ja aiheutti juuri kuvaamaasi ongelmaa. Eli vika puolelta ei löytynyt mitään, ainostaan juuri tuolta hisory memorilta.
            Jees, kiitos vinkistä! Eräs avulias tyyppi on tulossa vielä tänään tsekkaamaan, että löytyykö mitään Homma näköjään toimii tällä forumilla.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              #7
              No nyt on vikakoodit tsekattu inpalla. Tuo on varmaan se syy, että miksi ei starttaa:



              Mitähän tuolle voi käytännössä tehdä? Mikähän ihme tuon on aiheuttanut? Kelattiin, että olisko joku oikari aika todennäköinen? Eli josko sen takia hälykin alkoi pauhaamaan..

              Ideoita, että miten tästä eteenpäin? Onko se vaan kärrättävä Laakkoselle?
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                Ideoita, että miten tästä eteenpäin? Onko se vaan kärrättävä Laakkoselle?
                Inpalla katsomaan EWS-boksista mitä löytyy, vai saako siihen edes yhteyttä. Sitten piuhat ews->ecu tsekkaukseen ja lopulta boksi jos ei muuta löydy. Tietty jos joku E39-mies tunnistaa vian niin jää diagnosointi välistä.

                Perhana kun ei taida ehtiä huomenna käymään sillä suunnalla, tällaiset on kiinnostavimpia vikoja :think
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Inpalla katsomaan EWS-boksista mitä löytyy, vai saako siihen edes yhteyttä. Sitten piuhat ews->ecu tsekkaukseen ja lopulta boksi jos ei muuta löydy. Tietty jos joku E39-mies tunnistaa vian niin jää diagnosointi välistä.

                  Perhana kun ei taida ehtiä huomenna käymään sillä suunnalla, tällaiset on kiinnostavimpia vikoja :think
                  Ei päässyt INPAlla käsiksi koko EWS boksiin...Carsoftin mukaan EWS:ssä ei olisi mitään vikaa edes mutta jätetään se omaan arvoonsa. Ews ilmoitti myös kun yritti syncata sitä että ECU Rejected. Mutta loppui multakin ajatukset kesken että missä vika..oletettavasti EWS boxi on kyykännyt ja uuden joutuu laittamaan.:think
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Robi View Post
                    oletettavasti EWS boxi on kyykännyt ja uuden joutuu laittamaan.:think
                    Siltähän tuo alkaa vaikuttaa, jos muihin K-väylän vehkeisiin pääsee käsiksi. Kannattaa varalta tarkistaa hanskalokeron sulakkeet F12 ja F37.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      #11
                      Juu, suurkiitokset Robille ja dB_:lle kun tulivat pe iltana yhdentoista aikoihin vielä jeesaamaan Kyllähän tuosta oli hyötyä, nyt saatiin varmistus, että vika on luultavasti tuossa ajonestossa (EWS).

                      Ilmeisesti tässä kohtaa ei enää oikein pysty itse tekemään juuri mitään? Täytyy vissiin soitella hinuri paikalle ja auto Hertsikan Laakkoselle..

                      Lueskelin tuota:


                      Ilmeisesti tossa on siis tuo EWS III 3.3?
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Uusi tai käytetty yksikkö ja koodaus? Ja ehkä sen joku muukin osaa tehdä kuin laakkosen valohuolto :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Tiedä sitten onko M5:sen kohdalla kuin paljon "M"-lisää mutta 530d uus EWS boksi kustansi n. 70e ja tuli valmiiksi koodattuna. Ei muuta kuin ite ruuvata kiinni ja synkkaus INPA:lla. EI sitä mihinkään Laakkoselle tarvi viedä ryöstettäväksi.

                          Edit. Varmasti oikeanmoisilla softilla kierrettävissä, mut epäilen et ihan perus koodaamalla ei käytettyä boksia saa pelittämään..? Muutenhan kuka tahansa jamppa sais pöllittyä tämmösen vehkeen.
                          Last edited by Thuppu; 31-07-2011, 11:19.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            #14
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Tiedä sitten onko M5:sen kohdalla kuin paljon "M"-lisää mutta 530d uus EWS boksi kustansi n. 70e ja tuli valmiiksi koodattuna. Ei muuta kuin ite ruuvata kiinni ja synkkaus INPA:lla. EI sitä mihinkään Laakkoselle tarvi viedä ryöstettäväksi.

                            Edit. Varmasti oikeanmoisilla softilla kierrettävissä, mut epäilen et ihan perus koodaamalla ei käytettyä boksia saa pelittämään..? Muutenhan kuka tahansa jamppa sais pöllittyä tämmösen vehkeen.
                            No ei ole paha jos on ton verran. Täytyy kysyä Laakkoselta. Ja jos se ton verran on niin sitten nää kaikki "kikkakolmoset" kuten EWS:n ohitukset voi unohtaa samantien. Ilmeisesti ko. boxi on jossain siellä hanskalokeron takana? Jos hommaan uuden boxin, niin olisko joku halukas vaihtamaan sen korvausta vastaan? En viittis alkaa tossa parkkiksella purkamaan ja sen saa kuitenkin ilmaiseksi hinauttaa..
                            Last edited by Tylyttäjä; 31-07-2011, 11:46.
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Jos on samalla suunnalla kuin 530:ssä niin se on siinä kuskin vasemmalla kädellä. Valokatkaisijan alapuolella on se pieni säilytyslokero, se parilla ruuvilla irti niin alta paljastuu tuo EWS-mötikkä, pieni valkonen boksi ja se on kans parilla ruuvilla kiinni. Aikaa purkamiseen menee yhteensä n. 3,5min.

                              Edit. Vielä sen verran et kokeile ruuvata irti toi säilytyslokerikko ja kopsauta sitä EWS-mötikkää ruuvarin kannalla, noin mulla sai pelastettua tilanteen pari kertaa. Sisällä on joku releen tyyppinen jossa omassa tapauksessa alko olla jotain kontaktihäikkää. Releen vaihtamalla olis varmaan ton oman modulin saanu ehjättyä, mut ei ollu mikään yleisin mahdollinen rele niin en jaksanu alkaa maailmalta tilailemaan sitä.
                              Last edited by Thuppu; 31-07-2011, 12:07.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎