Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua? M5 E39 hälytti ja lakkasi starttaamasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    #16
    Originally posted by Thuppu View Post
    Jos on samalla suunnalla kuin 530:ssä niin se on siinä kuskin vasemmalla kädellä. Valokatkaisijan alapuolella on se pieni säilytyslokero, se parilla ruuvilla irti niin alta paljastuu tuo EWS-mötikkä, pieni valkonen boksi ja se on kans parilla ruuvilla kiinni. Aikaa purkamiseen menee yhteensä n. 3,5min.
    Jaaha, no siinä tapauksessa duunaan tuon parkkiksella, jos tuo boxi on Laakkosella kohtuuhintainen. Kiitoksia vinkeistä!
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Mä vähän luulen että ainut vaihtoehto on hommata se uusi boksi jos olette kerta diagnosoineet että siellä on se vika, nuo kikkakolmoset voit unohtaa samantien ews3:n kanssa sillä lopputulos on uusi boksi kuitenkin..
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #18
        Kuka on puhunut kikkakolmosista? :think
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          #19
          Originally posted by Clavurion View Post
          Siltähän tuo alkaa vaikuttaa, jos muihin K-väylän vehkeisiin pääsee käsiksi. Kannattaa varalta tarkistaa hanskalokeron sulakkeet F12 ja F37.
          Joo, tsekkailin kaikki sulakkeet myös. On ollut vähän kiirettä, niin ei ole ehtinyt tätä hommaa viedä yhtään eteenpäin, nyt meinasin mennä kattomaan että EWS:n liitokset yms. ovat kunnossa..
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #20
            Soittelin juuri Laakkoselle. 114e on modulin ovh, pitää käydä huomenna tilaamassa. Kuvauksen perusteella sielläkin epäilivät tuon olevan sökö.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              #21
              Eilen otin EWS-modulin irti ja yritin koputella yms.. Ei auttanut. Piuhat ja liitokset näyttivät olevan ok. Modulin kaikki komponentit näyttävät ainakin ulkoisesti ihan ehjiltä (ei kärähtämisen merkkejä tms).

              Kävin hetki sitten kuitenkin tilaamassa Laakkoselta uuden modulin. 4 päivää on toimitusaika.. Eli saako tuon nyt sitten inpalla sitten synkattua ECU:n kanssa? Laakkosella väitti että ei saa, mutta en välttämättä ihan sitä usko..
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                #22
                Uusi EWS-moduli tuli tänään. Eli saako sen nyt inpalla synkattua? Jos saa, niin kuka ehtisi esim tänään illalla, toki korvausta vastaan?
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #23
                  Mä saattaisin ehtiä. Toki pitää ensin vaihdella takapyöränlaakeri dB_n ämmään. Sit olis myös hyvä saada varmistus että onnistuuko uuden boksin synkkaaminen Inpalla vai ei.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    #24
                    Niin kertokaas nyt, että onnistuuko synkkaus inpalla?
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Robi View Post
                      Mä saattaisin ehtiä. Toki pitää ensin vaihdella takapyöränlaakeri dB_n ämmään. Sit olis myös hyvä saada varmistus että onnistuuko uuden boksin synkkaaminen Inpalla vai ei.
                      Kyllä sen pitäisi onnistua, jos se vain on asennetun INPAn scripteissä. Sinullahan on siellä harjoittelukappale, josta voit kurkata, löytyykö DME:n sivulta DME-EWS sync.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #26
                        Ainakin kyseinen synccauskohta löytyi kun yritettiin tota vanhaa boksia syncata..se ei vaan tuottanut toivottua tulosta. Eli homman pitäisi olla ns läpihuutojuttu.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #27
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Kyllä sen pitäisi onnistua, jos se vain on asennetun INPAn scripteissä. Sinullahan on siellä harjoittelukappale, josta voit kurkata, löytyykö DME:n sivulta DME-EWS sync.
                          Robi kävi paikalla ja yritettiin saada pelaamaan, mutta huonoin tuloksin. Kun yritti synkata inpalla, niin scriptit herjasi koko ajan vaan jotain SG_REJECTED ja ECU_REJECTED tjsp..

                          Carsoftilla taas synkkaus meni mukamas läpi, mutta ei kuitenkaan starttaa. Sillä tosin tuo synkkaus meni läpi myös sillä edellisellä EWS-boxilla..

                          Nyt oli ilmeisesti kuitenkin se ero vanhaan EWS-moduliin, että inpa löysi tuon uuden, mutta emme saaneet sitä synkattua..

                          Ideoita?
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Robi kävi paikalla ja yritettiin saada pelaamaan, mutta huonoin tuloksin. Kun yritti synkata inpalla, niin scriptit herjasi koko ajan vaan jotain SG_REJECTED ja ECU_REJECTED tjsp..

                            Carsoftilla taas synkkaus meni mukamas läpi, mutta ei kuitenkaan starttaa. Sillä tosin tuo synkkaus meni läpi myös sillä edellisellä EWS-boxilla..

                            Nyt oli ilmeisesti kuitenkin se ero vanhaan EWS-moduliin, että inpa löysi tuon uuden, mutta emme saaneet sitä synkattua..

                            Ideoita?
                            Pitäisiköhän se nyt ensiksi koodata jollain, esim. NCS:llä taikka progmannilla ja sen jälkeen sitten synkata INPAlla :think.
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              #29
                              Rahukin kävi tsekkaamassa hetki sitten. Yritettiin nyt myös ohjelmoida EWS uusiksi Progmanilla. Kaikki stepit eivät menneet läpi. Näyttäisi siltä, että EWS sinällään on kunnossa, mutta ei keskustele ECU:n kanssa. Inpa antaa tuota samaa erroria "Broken wire / Value missing", josta on screenshot tämän topikin ekalla sivulla.

                              Rahu ehdotti, että voitaisiin vielä kokeilla ECU:n uudelleenohjelmointia. Sitä ennen täytyy vielä tsekata ECU:n puolen liitin, että josko sieltä löytyisi jotain..

                              Tällä viikolla en enää ehdi tänään perehtyä, eli jatkuu ensi viikolla. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita! Alkaa jo pikkasen kyllä ahistamaan tää homma..
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                #30
                                Auto on nyt Laakkosella, ei kai siinä muu enää auttanut. Kaksi osaavaa kaveria kävi kuitenkin jo katsomassa ja uusi EWS-boxi hommattu, mutta hommaa ei saatu näillä konstein kuntoon. Piuhoissa ja liittimissä en ainakaan itse huomannut olevan mitään häikkää.

                                Saas nähdä mikä siellä lopulta on ja mitä tulee maksamaan.
                                Last edited by Tylyttäjä; 10-08-2011, 07:17.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎