Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua? M5 E39 hälytti ja lakkasi starttaamasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    #31
    Auto heräsi henkiin. Laakkosella ensin vaihtoivat uudet avaimet, ei apua. Kummatkin vanhat avaimet olivat kuulemma paskana. Sen jälkeen uusi DME, niin johan lähti. Vanhaa ei edes kuulemma pystynyt yrittää ohjelmoida uusiksi. Eli ilmeisesti DME:stä oli jotain ihan fyysisesti kyrvähtänyt.

    Ottihan tämä aikaa ja rahaa ihan mukavasti, mutta pääasia on, että nyt pelaa. Nyt täytyy vissiin rykästä se Alpha-N samantien, koska kuitenkin meinasin taas sytkää/ruiskua säädättää. Sais samalla Vanoksetkin kohdalleen sitten. Kannattaako sitä kysyä Raikulta ja keneltä, ja mitä se maksaa?
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by Tylyttäjä View Post
      Auto heräsi henkiin. Laakkosella ensin vaihtoivat uudet avaimet, ei apua. Kummatkin vanhat avaimet olivat kuulemma paskana. Sen jälkeen uusi DME, niin johan lähti.
      Pakkohan niiden oli noin sanoa etteivät itse olisi joutuneet avaimia maksamaan. Avaimet nyt oli kuitenkin ihan toimivia.

      Originally posted by Tylyttäjä View Post
      Vanhaa ei edes kuulemma pystynyt yrittää ohjelmoida uusiksi. Eli ilmeisesti DME:stä oli jotain ihan fyysisesti kyrvähtänyt.

      Ottihan tämä aikaa ja rahaa ihan mukavasti, mutta pääasia on, että nyt pelaa. Nyt täytyy vissiin rykästä se Alpha-N samantien, koska kuitenkin meinasin taas sytkää/ruiskua säädättää. Sais samalla Vanoksetkin kohdalleen sitten. Kannattaako sitä kysyä Raikulta ja keneltä, ja mitä se maksaa?
      Tuonkin olisi voinut varmuudella selvittää mutta tuo voi olla hyvinkin mahdollista että siellä oli ihan fyysistä vikaa.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #33
        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Auto heräsi henkiin. Laakkosella ensin vaihtoivat uudet avaimet, ei apua. Kummatkin vanhat avaimet olivat kuulemma paskana. Sen jälkeen uusi DME, niin johan lähti. Vanhaa ei edes kuulemma pystynyt yrittää ohjelmoida uusiksi. Eli ilmeisesti DME:stä oli jotain ihan fyysisesti kyrvähtänyt.

        Ottihan tämä aikaa ja rahaa ihan mukavasti, mutta pääasia on, että nyt pelaa. Nyt täytyy vissiin rykästä se Alpha-N samantien, koska kuitenkin meinasin taas sytkää/ruiskua säädättää. Sais samalla Vanoksetkin kohdalleen sitten. Kannattaako sitä kysyä Raikulta ja keneltä, ja mitä se maksaa?
        Hyvä että rupes pelittämään..eli DME paskana mutta herjasi EWS:ää....no, aina oppii jotain uutta.

        Alpha-N tosiaan Raikulta...ei taida kukaan muu tässä maassa sitä tehdä kun Raikku sen "kehitteli" E39 M5:een Evolven avustuksella.
        Last edited by Robi; 25-08-2011, 23:57. Reason: typoja
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          #34
          Originally posted by Rahu View Post
          Pakkohan niiden oli noin sanoa etteivät itse olisi joutuneet avaimia maksamaan. Avaimet nyt oli kuitenkin ihan toimivia.

          Tuonkin olisi voinut varmuudella selvittää mutta tuo voi olla hyvinkin mahdollista että siellä oli ihan fyysistä vikaa.
          Ei toiminu se toinen avain ainakaan. Se hajosi jo yli vuosi sitten kun tippui maahan.. Toisesta en tiedä, siihen mennessä se oli toiminut.

          Sitä sanoin sulle ja Robille, että se toinen avain ei toimi. Ilmeisesti inpan mukaan olis pitäny toimia, mutta ei toiminut.
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #35
            Eron kyllä huomaa aika selkeesti, kun vertaa nyt tuota säätämätöntä uutta DME:tä siihen vanhaan säädettyyn. Varsinkin osakaasulla on melkoisesti pehmeämpi ja laiskempi..
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              #36
              Originally posted by Tylyttäjä View Post
              Eron kyllä huomaa aika selkeesti, kun vertaa nyt tuota säätämätöntä uutta DME:tä siihen vanhaan säädettyyn. Varsinkin osakaasulla on melkoisesti pehmeämpi ja laiskempi..
              AlphaN -modi tulossa tällä viikolla, jospa tuolla pääsisi eroon lievästä puutuneisuuden tunteesta
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                #37
                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                AlphaN -modi tulossa tällä viikolla, jospa tuolla pääsisi eroon lievästä puutuneisuuden tunteesta
                Nyt olis AlphaN laitettu. Märällä nyt on paha arvioida kunnolla, mutta äkkiseltään tuntus aika hyvältä Selkeesti parempi ainakin kun tuo säätämätön vakio DME. Kaasunvaste tuntuu todella lineaariselta.
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #38
                  Laitettiinko pelkkä alphan, vai ohjelmoitiinko myös moottorinohjaus uudelleen?
                  M550d

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    #39
                    Originally posted by jumbo View Post
                    Laitettiinko pelkkä alphan, vai ohjelmoitiinko myös moottorinohjaus uudelleen?
                    No mitä siihen nyt kuuluu sitten, eikös siinä tule ruisku/sytkä/vanos -kartat? Ja bonuksena tietty huippunopeusrajoittimen poisto ja sport-nappi muisti ainakin? Taitaa myös ottaa secondary -lambdat ja maf-anturit pois pelistä.
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      #40
                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      No mitä siihen nyt kuuluu sitten, eikös siinä tule ruisku/sytkä/vanos -kartat? Ja bonuksena tietty huippunopeusrajoittimen poisto ja sport-nappi muisti ainakin? Taitaa myös ottaa secondary -lambdat ja maf-anturit pois pelistä.
                      AlphaN on Ilmamassamittarien poisto, Powermappingiin kuuluu sitten tuo moottorinohjauksen ropaaminen(huippunopeuden rajoittimen poisto jne.) Ilmeisesti siis molemmat löytyy nyt autostasi

                      Edit. Tuolta lisää:http://evolveautomotive.com/engine-e...re-alphan_939/
                      Last edited by jumbo; 30-08-2011, 23:36.
                      M550d

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        #41
                        Originally posted by jumbo View Post
                        AlphaN on Ilmamassamittarien poisto, Powermappingiin kuuluu sitten tuo moottorinohjauksen ropaaminen(huippunopeuden rajoittimen poisto jne.) Ilmeisesti siis molemmat löytyy nyt autostasi

                        Edit. Tuolta lisää:http://evolveautomotive.com/engine-e...re-alphan_939/
                        Juu, kyllä nuo tuli kaikki. En vain tiennyt oikeita nimiä näille
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎