Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaikkunan tummennus ja etujarrulevyjen ravistus e39 mietityttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skyhigh
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 64
    • Oulu

    Takaikkunan tummennus ja etujarrulevyjen ravistus e39 mietityttää

    Muutama ongelma tullut vastaan.

    Aikaisemmissa keskusteluissa samoja ongelmia (vm.-07) , mutta ajattelin kysäistä tuoreempia kommentteja. Ongelma se, että etulevyt on vaihdettu jo kolmeen kertaan, mutta edelleen jarruttaessa ravistaa. Uudet koiranluut ostettu, korjautuisikohan niillä? Eka ja tokakerralla ei puhdistettu levyn alta paskoja välistä pois ja todettiin että siinä vika. Onkohan näin? :think

    Juttelin tänään varaosamyyjän kanssa joka oli ollut KL-osilla hommissa ja sanoi että tyyppivika on kyseessä ja että Zimmermanitkin tulivat takuuseen... Mikä neuvoksi? Mitkä levyt pelittävät varmasti, eli siis ovat alkuperäiset ja mistä niitä saa?

    Toinen juttu;
    Haluaisin takalasiin tummennuksen, mutta haittaako automaattisen peilihimmennyksen toimintaa? Kokemuksia?

    Kiitos etukäteen kommenteista!
    F07 530 Gt -11
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14447
    • Oulu

    #2
    Tuskin vika jarrulevyissä on. Etupään tukivarret syyniin.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #3
      Siellä on taas ollut asiantunteva myyjä, nuo ravistukset johtuu 95% sieltä etupään nivelistä tai jumiutuneista satuloista ja yleisimpänä reaktiotangot paskana. Täälläkin päin monella vaihdettu moneen kertaan levyt ja ei oo tutina hävinny, tukivarsipaketti tilaukseen niin on ravistukset hävinny

      Comment

      • bavaria:39
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 323
        • Kotka

        #4
        Loppuunkuluneet reaktiotankojen puslat syynä ravistuksiin. Juuri tuli vaihdettua erääseen autoon kyseiset osat ja siihen loppuivat tutinat.

        Tummentuva taustapeili sekä sivupeilit lakkaavat toimimasta järkevästi takaikkunan tummentamisen jälkeen. Se on sitten makuasia haluaako niiden toimivan oikein vai haluaako tummat lasit sen sijaan.

        Comment

        • kartsa
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 59

          #5
          Omassa seiskassa ravistaa kanssa etupää (jarrutellessa). Noh nivelet on vaihdettu ja ravistelu jatkuu (jarruttaessa). Nostelin auton ylös etupäästä ja aloin pyörittelemään rengasta hiljalleen.
          Selvästi voi havaita jarrulevyjen olevan kierot, koska rengas ei pyöri vapaasti vaan levy ottaa paloihin kiinni. Hitaalla (Ryömintä vauhti) auto selkeästi nyökkäilee kun pitää jarrua päällä.
          Voiko tätä ongelmaa poistaa muuten kuin vaihtamalla levyt uusiin? Auttaako satuloiden putsaus tai joku muu vippakonsti?
          Onkos kukaan sorvaillu levyjä suoriks vai onko ajan ja rahan haaskausta?

          Comment

          • ApriliaMan
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 235
            • Lohja

            #6
            Kyllä ainakin minulla toimii tummennus ihan normaalisti kalvoista huolimatta...takalasissa 20% ja takasivulaseissa 35%.

            Edelleenkin peilit muuttuu sellaiseksi vihertäväksi, että eikös ne sillon ihan oikein toimi :think
            e39 530iA ///M Sport -02
            Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

            ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by kartsa View Post
              Omassa seiskassa ravistaa kanssa etupää (jarrutellessa). Noh nivelet on vaihdettu ja ravistelu jatkuu (jarruttaessa). Nostelin auton ylös etupäästä ja aloin pyörittelemään rengasta hiljalleen.
              Selvästi voi havaita jarrulevyjen olevan kierot, koska rengas ei pyöri vapaasti vaan levy ottaa paloihin kiinni. Hitaalla (Ryömintä vauhti) auto selkeästi nyökkäilee kun pitää jarrua päällä.
              Voiko tätä ongelmaa poistaa muuten kuin vaihtamalla levyt uusiin? Auttaako satuloiden putsaus tai joku muu vippakonsti?
              Onkos kukaan sorvaillu levyjä suoriks vai onko ajan ja rahan haaskausta?
              On sorvattu levyt ja se auttaa vain hetkeksi (e39). Etupään nivelet vaihdettu myös täällä ja powerflexit reaktiotangoissa. Himmennys ei varmaan ole riittävä sivupeileihin, mittaus nimittäin tapahtuu sisällä olevasta taustapeilistä :think tietty jos ulkopeilit eivät ole himmenevää sorttia...
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by kartsa View Post
                Omassa seiskassa ravistaa kanssa etupää (jarrutellessa). Noh nivelet on vaihdettu ja ravistelu jatkuu (jarruttaessa). Nostelin auton ylös etupäästä ja aloin pyörittelemään rengasta hiljalleen.
                Selvästi voi havaita jarrulevyjen olevan kierot, koska rengas ei pyöri vapaasti vaan levy ottaa paloihin kiinni. Hitaalla (Ryömintä vauhti) auto selkeästi nyökkäilee kun pitää jarrua päällä.
                Voiko tätä ongelmaa poistaa muuten kuin vaihtamalla levyt uusiin? Auttaako satuloiden putsaus tai joku muu vippakonsti?
                Onkos kukaan sorvaillu levyjä suoriks vai onko ajan ja rahan haaskausta?
                Ne jarrulevyt ovat AINA sen verran "kierot" että hiljalleen rengasta pyöritellen tuntuu yksi ahdistava kohta.
                Jos reaktiotangot ja alatukivarret on kunnossa on vika 99% varmuudella jumittavissa jarrusatuloissa.
                Eli palat eivät palaudu levystä riittävän etäälle, jolloin tämä tämä muutaman sadasosamillin jaksoittainen "ahdistus" aikaansaa resonanssiset tutinat ja jarrutärinät.
                Eli satulan yläosa irti avaamalla liukuritapit kuusiokololla ja kaikki pinnat joihin jarrupalat satuloissa vastaavat raaputtaen rautapuhtaaksi+reilusti kuparitahnaa.
                Liukutapit 400-karkeuden hiomapaperilla puhtaiksi ja REILUSTI mustaa vaseliinia tappeihin+niiden pesiin satuloissa.
                Nyt levy on jo ehtinyt lasittua kehältään hieman 180-asteen jaksolla erilailla, eli 80-karkeuden hiekkapaperilla pieni pyyhkäisy paloille ja poikittaista hiontaa=hiomanaarmua levyn sisä ja ulkopuolelle.
                Kovaa ajoa, kunnes taas vuoden kuluttua uusi jarruhuolto.

                Comment

                • skyhigh
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 64
                  • Oulu

                  #9
                  Etupään täristys ratkaistu.

                  Jees, tuntui olevan syy etupään reaktiotangoissa. Vaihto, niin loppui ravistus jarruttaessa. Hieman jäi ratti vinoon, onko siihen helppoa ratkaisua? Kiitos vain vinkistä!
                  F07 530 Gt -11

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16361
                    • Leppävirta

                    #10
                    Originally posted by skyhigh View Post
                    Jees, tuntui olevan syy etupään reaktiotangoissa. Vaihto, niin loppui ravistus jarruttaessa. Hieman jäi ratti vinoon, onko siihen helppoa ratkaisua? Kiitos vain vinkistä!
                    Pyöränkulmat vituillaan. Nelipyörä suuntaukseen.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎