E39 530D. Auto ollut itsellä vasta noin 3kk ja tankkaus on koko aikana ollut yhtä tuskaa ja vaikka olen lukenut ja kokeillut pistoolin asennon vaihtamisista, niin mitään vaikutusta ei ole! Automaatista kun tankkaa niin aikaraja tulee aina vastaan ja siinä vaiheessa yleensä tankkiin saanut lorotettua n.25-30l.
Voisiko tällä olla yhtäläisyyttä seuraavaan vikaan, joka ilmeni kesälomareissulla, kun olin ajanut täydestä tankista n.850km, niin yhtäkkiä auto hyytyi tienposkeen ja mittari näytti vielä että tankissa olisi n.25l. Tankin korkista kun kuuntelin, niin kuuli selvästi että tankki on tyhjä ja pumppu hörppi ilmaa. Auto hinattiin bensa-asemalle, tankki täyteen, hetken starttaus ja tulille...
Nyt kun olen seurannut salavalikosta tankkien tyhjentymistä niin tyhjenevät suurin piirtein samaa tahtia about 40l asti, jonka jälkeen vasen tankki (eka lukema siinä näytössä) alkaa tyhjenemään nopeammin kuin oikea tankki (toinen lukema näytössä), joka alkaa pysymään n.25l tuntumassa. Foorumilla joku oli laittanut että ei väliä, kunhan oikeassa tankissa on vaan ainetta niin voi ajella... Ajelin sitten täällä nurkissa tankkia tyhjemmäksi niin hyytyi taas kun tankissa oli n.15l jäljellä niimpä taas tankki täyteen ja tulille! Nyt ei juuri viitsi alle puoleen tankkiin ajella kun siihen toimii normaalisti.
Voiko pelkästään tankin pumppu oireilla moisesti vai mikä mättää??? Vaiko joku tankin yhdysputki tukkessa??? Vähän tuli nyt pitkästi selitetyä mutta toivottavasti joku osaisi antaa vinkkiä.... Puslat menee vaihtoon kun kerkee, että auton alle on menoa niin onko siellä mitään mitä voisi tankin hyväksi tehdä?
Voisiko tällä olla yhtäläisyyttä seuraavaan vikaan, joka ilmeni kesälomareissulla, kun olin ajanut täydestä tankista n.850km, niin yhtäkkiä auto hyytyi tienposkeen ja mittari näytti vielä että tankissa olisi n.25l. Tankin korkista kun kuuntelin, niin kuuli selvästi että tankki on tyhjä ja pumppu hörppi ilmaa. Auto hinattiin bensa-asemalle, tankki täyteen, hetken starttaus ja tulille...
Nyt kun olen seurannut salavalikosta tankkien tyhjentymistä niin tyhjenevät suurin piirtein samaa tahtia about 40l asti, jonka jälkeen vasen tankki (eka lukema siinä näytössä) alkaa tyhjenemään nopeammin kuin oikea tankki (toinen lukema näytössä), joka alkaa pysymään n.25l tuntumassa. Foorumilla joku oli laittanut että ei väliä, kunhan oikeassa tankissa on vaan ainetta niin voi ajella... Ajelin sitten täällä nurkissa tankkia tyhjemmäksi niin hyytyi taas kun tankissa oli n.15l jäljellä niimpä taas tankki täyteen ja tulille! Nyt ei juuri viitsi alle puoleen tankkiin ajella kun siihen toimii normaalisti.
Voiko pelkästään tankin pumppu oireilla moisesti vai mikä mättää??? Vaiko joku tankin yhdysputki tukkessa??? Vähän tuli nyt pitkästi selitetyä mutta toivottavasti joku osaisi antaa vinkkiä.... Puslat menee vaihtoon kun kerkee, että auton alle on menoa niin onko siellä mitään mitä voisi tankin hyväksi tehdä?
Comment