Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39+M52B28 nakutus käynnistäessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magirus
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 876
    • Keski-Suomi und Sawo

    #31
    Originally posted by Magirus View Post
    Noniih, nyt ois sitten Mobilin s3000 sisässä. Ennen öljynvaihtoa lykkäsin lasillisen rieseliä koneeseen ja annoin pyöriä. Aika mustaa tavaraa sieltä pois tulikin. Nakuttelu ainakin väliaikasesti hiljeni, melkeinpä hävisi lämmällä moottorilla. Katellaanhan jatkossa miten alkaa käyttäytä. Suodatin näytti ihan ok kuntoselta, tosin about 8tkm sillä oli vasta ajetukkin..
    Noniih, kyllähän sitä ilon ja riemun juhlaa kestikin sen 5tkm Nyt säestää jo useampikin nostin. Kylmänä joku nostin ei edes "täyty" vaan nakuttelee helvetillisen kovaa kunnes polkasee konetta sinne ~2500-3000rpm.

    Voi jeesus näitten kanssa, vielä reilu 10tkm sitten ei mitään ja nyt niin saatanallinen M20 muistuttava säksätys. Eikai siinä auta muu kun ruveta ensi kesäks keräämään kolehtia niin saa kerralla koko yläkerran nostajat vaihdettua.

    M47TU E61 520D FamilyWagon -06
    M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
    M20 E30 320i/323i Rooflost -86
    M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


    O: E24 osasia

    Comment

    • janne1974
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 405
      • Kuopio

      #32
      Mulla aloitti tuon saman säksätyksen liki heti sen jälkeen kun vaihdoin öljyt Mobilin oljyyn... mutta siinäpähän säksättää, onhan tuossa romussa monta muutakin vikaa ja sekaan tuokin mahtuu..

      -Janne-
      -Janne-

      F10 535iX sedan -11
      ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
      ex. E39 528i touring -99
      ex. E36 325ia coupe -93

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #33
        Minulla naputtaa lämpimänä myös. Alkoi tuo napsutus vituttaan ja en ajatellut heti alkaa tekee nostajaremppaa joten tein näin:

        Valvoline engine flush X2 koneeseen. Korotetulla tyhjäkäynnillä 20min ja 20min tyhjäkäynnillä. Öljyt ulos.

        Uudet öljyt koneeseen Valvoline Maxlife 10w-40 ja suodatin. Voi käyttää muitakin öljyjä, ilmeisesti täyssynteettisillä huippuöljyillä käsittelyaika pitenee eli joutuu ajamaan hieman enemmän ennen kuin alkaa vaikuttaa.

        Käsittelyn 1.vaihe:
        Rvs engine treatment G4+G4 koneeseen (2tuubia yhteen pulloon, koska öljytilavuus on 6,5l, ohje rvs sivuilla) 400km ajoa.



        Tässä vaiheessa ei nostajien ääni ole muuttunut vielä miksikään.

        Käsittelyn 2.vaihe:
        Nyt laitettu käsittelyn toinen satsi sisään (Jos öljyt on ekan satsin jälkeen likaiset niin öljyt ja suodatin tulee vaihtaa, itsellä oli ihan puhtaat edelleen). G4+G4 ja ajeltu ensimmäin tunti sen jälkeen ja nostajat ei naputa enää ollenkaan.

        Eli yhteensä 4xG4 pakkaus koko käsittely, noita 2G4 paketteja ostin siis 2kpl

        Nyt on 400km totutusajo menossa ja lopullinen käsittely on tehty 1500-2000km jälkeen. Saa nähdä miten tuo nostajien ääni pysyy pois, mutta nyt tällä hetkellä vaikuttaa helvetin hyvältä. Moottori käy muutenkin nyt helvetin nätisti. 10tkm päästä jos vaihtaisi sitten öljyt.

        Tällä hetkellä ei napsuta nostimet edes yön yli seisseenä kun kylmänä käynnistää.

        Eli tätä voi kokeilla tuohon napsutukseen, jos ei öljynvaihdolla kummene. Niin ja en myy näitä aineita

        Jos tästä oikeasti löytyi apu tuohon napsutukseen niin laitan ihan suojausmielessä myös laatikkoon ja perään rvs:t
        Last edited by Antsah; 07-10-2011, 09:03.

        Comment

        • Magirus
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 876
          • Keski-Suomi und Sawo

          #34
          Originally posted by Antsah View Post
          Minulla naputtaa lämpimänä myös. Alkoi tuo napsutus vituttaan ja en ajatellut heti alkaa tekee nostajaremppaa joten tein näin:

          Valvoline engine flush X2 koneeseen. Korotetulla tyhjäkäynnillä 20min ja 20min tyhjäkäynnillä. Öljyt ulos.

          Uudet öljyt koneeseen Valvoline Maxlife 10w-40 ja suodatin. Voi käyttää muitakin öljyjä, ilmeisesti täyssynteettisillä huippuöljyillä käsittelyaika pitenee eli joutuu ajamaan hieman enemmän ennen kuin alkaa vaikuttaa.

          Käsittelyn 1.vaihe:
          Rvs engine treatment G4+G4 koneeseen (2tuubia yhteen pulloon, koska öljytilavuus on 6,5l, ohje rvs sivuilla) 400km ajoa.



          Tässä vaiheessa ei nostajien ääni ole muuttunut vielä miksikään.

          Käsittelyn 2.vaihe:
          Nyt laitettu käsittelyn toinen satsi sisään (Jos öljyt on ekan satsin jälkeen likaiset niin öljyt ja suodatin tulee vaihtaa, itsellä oli ihan puhtaat edelleen). G4+G4 ja ajeltu ensimmäin tunti sen jälkeen ja nostajat ei naputa enää ollenkaan.

          Eli yhteensä 4xG4 pakkaus koko käsittely, noita 2G4 paketteja ostin siis 2kpl

          Nyt on 400km totutusajo menossa ja lopullinen käsittely on tehty 1500-2000km jälkeen. Saa nähdä miten tuo nostajien ääni pysyy pois, mutta nyt tällä hetkellä vaikuttaa helvetin hyvältä. Moottori käy muutenkin nyt helvetin nätisti. 10tkm päästä jos vaihtaisi sitten öljyt.

          Tällä hetkellä ei napsuta nostimet edes yön yli seisseenä kun kylmänä käynnistää.

          Eli tätä voi kokeilla tuohon napsutukseen, jos ei öljynvaihdolla kummene. Niin ja en myy näitä aineita

          Jos tästä oikeasti löytyi apu tuohon napsutukseen niin laitan ihan suojausmielessä myös laatikkoon ja perään rvs:t
          Tuo RSV käsittely kuulostaa kyllä hyvältä mutta hintaakin tuolle ilmeisesti kertyy kaikkineen öljynvaihtoineen.. Kuitenkin alle 400e saa uudet nostajat jolla hiljenee varmasti.

          Itse ajattelin kokeilla tästä topikista poimittuja konsteja: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=175584&page=3

          Eli toisinsanoen venakoppa irti ja jokainen nostin yks kerrallaan läpi. Pakollakinhan minä ite tuon nakutuksen aiheutin ajamalla nuo motorflushit läpi ensimmäisen öljynvaihdon yhteydessä. Autossa on kuitenkin öljynvaihtoväli ollut huoltokirjan mukaan ~15tkm maksimissaan ennen minun omistusta ja täysin hiljanen yläkerta siinä oli kun minulle tuli (lukuunottamatta kylmäkäynnistystä).

          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


          O: E24 osasia

          Comment

          • n0fear
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 289
            • Rollo

            #35
            Originally posted by Magirus View Post
            Tuo RSV käsittely kuulostaa kyllä hyvältä mutta hintaakin tuolle ilmeisesti kertyy kaikkineen öljynvaihtoineen.. Kuitenkin alle 400e saa uudet nostajat jolla hiljenee varmasti.

            Itse ajattelin kokeilla tästä topikista poimittuja konsteja: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=175584&page=3

            Eli toisinsanoen venakoppa irti ja jokainen nostin yks kerrallaan läpi. Pakollakinhan minä ite tuon nakutuksen aiheutin ajamalla nuo motorflushit läpi ensimmäisen öljynvaihdon yhteydessä. Autossa on kuitenkin öljynvaihtoväli ollut huoltokirjan mukaan ~15tkm maksimissaan ennen minun omistusta ja täysin hiljanen yläkerta siinä oli kun minulle tuli (lukuunottamatta kylmäkäynnistystä).

            230e tuli kustantaan 24 kpl uusia inan nostajia saksan ebaystä kuluineen...

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 876
              • Keski-Suomi und Sawo

              #36
              Originally posted by n0fear View Post
              230e tuli kustantaan 24 kpl uusia inan nostajia saksan ebaystä kuluineen...
              Siinä tapauksessa lienee turha lähtee liikaa pelleilemään ja läträämään noitten lisäaineitten ja käsittelyjen kanssa. Äkkiä on menny se pari hunttia jo pelkkiin öljyjen vaihtoon. Eikä tuo nokkien irrotus ja ajotusten kohilleen saanti liene mitään ydinfysiikkaa ole kun vähän perehtyy ja hommaa oikeat työkalut.

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                #37
                Originally posted by Magirus View Post
                Siinä tapauksessa lienee turha lähtee liikaa pelleilemään ja läträämään noitten lisäaineitten ja käsittelyjen kanssa. Äkkiä on menny se pari hunttia jo pelkkiin öljyjen vaihtoon. Eikä tuo nokkien irrotus ja ajotusten kohilleen saanti liene mitään ydinfysiikkaa ole kun vähän perehtyy ja hommaa oikeat työkalut.
                Aika halvalla tosiaan kuulostaa nostajia saavan. Minkähän laatuista tavaraa? Onhan tuossa nostimien vaihdossa hieman purkamista. Onkos tuohon muuten jossakin hyviä ohjeita?

                Comment

                • n0fear
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 289
                  • Rollo

                  #38
                  Originally posted by Antsah View Post
                  Aika halvalla tosiaan kuulostaa nostajia saavan. Minkähän laatuista tavaraa? Onhan tuossa nostimien vaihdossa hieman purkamista. Onkos tuohon muuten jossakin hyviä ohjeita?

                  Saman valmistajan tekemät ku alkuperäisetkin ovat tietääkseni.Loppui kalkatus samantien kun vaihtoi. Tarvii ainakin nokkien ajoitustyökalut, vanoksen kääntämiseen oman työkalun, työkalut pystyy itse tekemään jos hallitsee homman. Jos yhtään arveluttaa tämä operaatio niin kannattaa ottaa kaveriksi sellainen henkilö jolla on homma hanskassa. Alla on linkki myyjälle jolta minä tilasin nostajat ja hyvin homma toimi....Nämä on tosin e36 m52:seen mutta luulisi olevan samat nostajat kaikissa m52:sissa, kannattaa varmistaa asia....Vanoksen tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla jos ei ole vielä vaihdettu...

                  Comment

                  • Vertigo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 806
                    • Paska Kaupunni

                    #39
                    Itellä kans harvakseltaa tekee tota että käynnistäessä naksuttelee muutaman sekunnin ja sitten loppuu. Mutta ei tee tätä tosiaankaan kovinkaan usein ehkä joka 5 kerta kun tallista lähtee pidemmän seisonnan jälkeen (yön yli).
                    Huoh ei vaan kyllä heti kiinnostaisi alkaa nostajia uusimaan... mutta pakko kai se on.
                    Ei ainakaan schmiedmanilta viittis nostajia ostaa pitkästi yli 400e sarja huhhuh...
                    Last edited by Vertigo; 11-10-2011, 16:45.
                    I Don't Know! I Don't Like It!
                    Nykyiset:
                    E36 328i cöype
                    Exät:
                    Fiat Uno 60ies '93
                    E30 316i
                    E28 520ia
                    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                    Fiat 127
                    Saab 900

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by Vertigo View Post
                      Itellä kans harvakseltaa tekee tota että käynnistäessä naksuttelee muutaman sekunnin ja sitten loppuu. Mutta ei tee tätä tosiaankaan kovinkaan usein ehkä joka 5 kerta kun tallista lähtee pidemmän seisonnan jälkeen (yön yli).
                      Huoh ei vaan kyllä heti kiinnostaisi alkaa nostajia uusimaan... mutta pakko kai se on.
                      Ei ainakaan schmiedmanilta viittis nostajia ostaa pitkästi yli 400e sarja huhhuh...
                      Onko tuo edes vika, että kylmänä tekee jonku sekunnin?

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 876
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        #41
                        Originally posted by Antsah View Post
                        Onko tuo edes vika, että kylmänä tekee jonku sekunnin?
                        Ite ainakin käsittelen tätä vikana. Aluks painoin koko nakuttelun villasella mutta nyt kun on ruvennut jo lämmälläkin koneella startatessa hirttämään nuo nostajat niin en enää pidä minään "ominaisuutena".

                        Aluks siis ei nakutellut kylmällä koneella kun parit kerrat viikossa. Sen jälkeen alkoi olla joka aamuinen ominaisuus. Tätä kun oli aikansa kulunut niin alkoi tuo lämmällä koneella startatessa nakutus. Nykyään siis nakuttaa tyhjäkäynnilläkin kun on lämmöt normaalissa. Että näin Paaaljon enemmän ajettuja M50 patojakin ollu eikä ykskään ole tuohon kuntoon mennyt. Lienekkö ite pilasin noilla perkeleen motor flush paskoilla :think

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • n0fear
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 289
                          • Rollo

                          #42
                          Originally posted by Magirus View Post
                          Ite ainakin käsittelen tätä vikana. Aluks painoin koko nakuttelun villasella mutta nyt kun on ruvennut jo lämmälläkin koneella startatessa hirttämään nuo nostajat niin en enää pidä minään "ominaisuutena".

                          Aluks siis ei nakutellut kylmällä koneella kun parit kerrat viikossa. Sen jälkeen alkoi olla joka aamuinen ominaisuus. Tätä kun oli aikansa kulunut niin alkoi tuo lämmällä koneella startatessa nakutus. Nykyään siis nakuttaa tyhjäkäynnilläkin kun on lämmöt normaalissa. Että näin Paaaljon enemmän ajettuja M50 patojakin ollu eikä ykskään ole tuohon kuntoon mennyt. Lienekkö ite pilasin noilla perkeleen motor flush paskoilla :think

                          Mullakin oli aiemmin m50b25 joka nakutti aina tasan 2 sekuntia kylmällä koneella käynnistettäessä ja sen jälkeen ei päästänyt yhen yhtä kilkatusta missään vaiheessa lämpimänä. Muutenkin se toimi kaikin puolin jouhevammin kuin nykyinen m52,öljyinä samat castrollin litkut olleet molemmissa moteissa...

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 876
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            #43
                            Vielä kerran palatakseni tähän jo käsiteltyyn aiheeseen liittyen ois seuraavanlainen kysymys:
                            Mahtaako nuo nokat tykätä huonoa jos nuo nostajat nyt kilkattaa/paukuttaa tuolla pitemmänkin aikaa? Ajatuksena ois keväällä vaihtaa kaikki nostajat jahka sais tuon cabrion sillon ajoon ja käyttiksen pajalle. Nykyään nääs kuulostaa tyhjäkäynnillä jo loppuun ajetulta m40 ja ei kehtais enempää tuhoa tehdä jos nuo nostajat alkaa muita osia kuluttaa. Kaupunki ajossa ei pitele kovin mökää mutta heti jos reippaat 50km ajelee maantiellä niin sen jälkeen kyllä käy pellin alla säksätys vähintään puolesta tusinaa nostajia taukoamatta :think
                            Last edited by Magirus; 30-10-2011, 19:15.

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 876
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              #44
                              Jaahas, annetaas nyt tilannepäivitystä tähänkin että joku säästyisi moiselta päänvaivalta tulevaisuudessa (ehkä).

                              Tuli tuossa marraskuussa huomattua tuo tyypillinen öljysuodattimenjalan tiivisteen falskaus ongelma. Osat tilaukseen ja viikonloppuksi suodattimen jalka irti + uudet öljyt ja suodatin. Vanha tiiviste oli kovettunut täysin paskaksi ja vuoti varmasti vähän jo joka suuntaan. Auto nippuun ja tulille sen kummempia toiveita elättämättä. Yllättäen nakutusta ei ilmennyt kylmänä, tämä nyt ei sinäänsä ollut uusilla öljyillä yllätys.. Reissu kohti kotia (80km) ja siellä sitten tsekkaamaan nostajien ääntely. Perillä pelti auki ja yllätys, moottori täysin äänetön :think

                              Tässä vaiheessa tietysti mieleen hiipi ajatus taas uusista öljyistä joilla muutamaksi tuhanneksi kilometriksi oli ennenkin saanut nostajat hiljaiseksi. Yllättäen kuitenkin talven aikana tuli ajettua ~12tkm eikä keväälläkään vielä nostajat pitäneet lämmänä ääntä, sillontällöin kylmänä perus 1-2sek nakutusta mikä tuntuu olevan noille melko "tyypillistä".

                              Noh, keväällä taas öljyt vaihtoon. Ensin sisään STP motor flush, 15min tyhjäkäyntiä ja öljyt pihalle. Mustaahan sieltä tuli muttei mitään erikoisen paskaista litkua. Uusi suodatin + 3kpl o-renkaita ja 5w-40 mobil S3000 sisään. Tässä vaiheessa kone oli tietysti heti öljynvaihdon jälkeen edelleen hiljanen ja ajatus alkoi jo piirtyä mieleen että ehkä se säksätys nyt onkin lopullisesti ohi.

                              Muutama kuukausi ajelua ja nyt mittarissa n. 4tkm lisää öljynvaihdon jälkeen. Nostajat pitää jälleen JÄRJETÖNTÄ säksätystä joka ei enää edes häviä kierrosten noustessa/rasituksen alla. Kaupungissa hävettää seistä liikennevaloissa kun perkele koko 100m päässä oleva porttikongi kaikuu muuten niin hiljaisen koneen nostajien säksätyksestä. Nakuttaa myös selvästi kiihdytteässä/tasakaasulla ajettaessa, huomaa meinaan aika herkkään ikkunat auki ajaessa kaupungilla.

                              Mikä liene sitten taas laukaisu tuon, ehkäpä tästä lähin ei enää minkään sortin motor flushia koneeseen? Oisko ideoita elvytykseen? Ajattelin kokeilla 5w-50 mobilia jos ei ala rauhottua. Voiko vuotava kampiakselin takapään stefa aiheuttaa jonkinsortin öljynpaineen laskua joka sitten ilmenisi tuon herkän yläkerran myötä nostajien säksätyksenä? Joka tapauksessa elokuussa menossa stefat kampuran etu-ja takapäähän vaihtoon kytkinremontin yhteydessä..

                              EDIT: Laitoinpa vaihteeksi tarjouksessa olleet Castrolin Magnatecit tulemaan. Menkyyn rahaa vaikka hukanperseeseen mutta lyönpähän nuo nyt sisään kun niillä alunperinkin rokkas parhaiten. Castrolia ei mennyt nimeksikään öljynvaihtovälillä kun taas Mobilia saa kantaa "kannuittain" kontissa..
                              Last edited by Magirus; 13-07-2012, 19:40.

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Vertigo
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2005
                                • 806
                                • Paska Kaupunni

                                #45
                                Onko tässä tapahtunut edistystä...?
                                I Don't Know! I Don't Like It!
                                Nykyiset:
                                E36 328i cöype
                                Exät:
                                Fiat Uno 60ies '93
                                E30 316i
                                E28 520ia
                                Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                                Fiat 127
                                Saab 900

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎