Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöjen keplottelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musscle
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 115
    • Turku

    Päästöjen keplottelu

    Kävin tänään ihan mielenkiinnosta mittaamassa päästöt 523 e39 -96 vaikka katsastus vasta viimeistään puolen vuoden päästä.
    Noh, eipä se ole lähelläkään mennä läpi. Häkäarvot n. 350 sallitun ollessa 300, HC- arvokin oli reilusti yli. Lambda ok rajoissa. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ei kummallakaan mennyt ali sallittujen rajojen. Millä te noita päästöjä otatte? Joku jutteli jostain aineesta joka bensan mukana poltetaa joka laskisi päästöjä..
    Niin ja pitää särinää tyhjäkäynnillä. En ole vielä ehtinyt tarkemmin katsoa tuleeko jostain kannattimesta joka resonoi vai voisiko tulla katin sisältä..

    Katti maksaa tarvikekin melkeen 900e.
    Last edited by musscle; 04-08-2011, 19:46.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by musscle View Post
    Kävin tänään ihan mielenkiinnosta mittaamassa päästöt 523 e39 -96 vaikka katsastus vasta viimeistään puolen vuoden päästä.
    Noh, eipä se ole lähelläkään mennä läpi. Häkäarvot n. 350 sallitun ollessa 300, HC- arvokin oli reilusti yli. Lambda ok rajoissa. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ei kummallakaan mennyt ali sallittujen rajojen. Millä te noita päästöjä otatte? Joku jutteli jostain aineesta joka bensan mukana poltetaa joka laskisi päästöjä..
    Niin ja pitää särinää tyhjäkäynnillä. En ole vielä ehtinyt tarkemmin katsoa tuleeko jostain kannattimesta joka resonoi vai voisiko tulla katin sisältä..

    Katti maksaa tarvikekin melkeen 900e.


    Mitä jos KORJAAT sen auton leimalle?



    Siitä mieleinen ja pistät jonkun kaverin hitsaamaan kiinni.

    Milläkö otetaan päästöjä? No pakokaasuanalysaattorilla. Jos ei oikeita arvoja tuu niin se vehe on RIKKI ja se korjataan. Mikä himo sulla on saada keplottelemalla pääästölappu? Paskana oleva vehje ei luovuta täysiä tehoja ja kuluttaa yleensä enemmän..
    Last edited by petrolhead; 04-08-2011, 19:51.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • musscle
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 115
      • Turku

      #3
      No ton hintasilla katalysaattoreilla vois jo harkita ihan oikeasti korjaamista.
      Jos noilla vaan päästöt saa kohdilleen. Joo tiedän kyllä että katti saattaa tukkia pakoputken ja tulee ongelmia, mutta ei ole ajolle mitään ongelmaa ja vedot ok.

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        #4
        Originally posted by musscle View Post
        Kävin tänään ihan mielenkiinnosta mittaamassa päästöt 523 e39 -96 vaikka katsastus vasta viimeistään puolen vuoden päästä.
        Noh, eipä se ole lähelläkään mennä läpi. Häkäarvot n. 350 sallitun ollessa 300, HC- arvokin oli reilusti yli. Lambda ok rajoissa. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ei kummallakaan mennyt ali sallittujen rajojen. Millä te noita päästöjä otatte? Joku jutteli jostain aineesta joka bensan mukana poltetaa joka laskisi päästöjä..
        Niin ja pitää särinää tyhjäkäynnillä. En ole vielä ehtinyt tarkemmin katsoa tuleeko jostain kannattimesta joka resonoi vai voisiko tulla katin sisältä..

        Katti maksaa tarvikekin melkeen 900e.
        Eiköhän se hc max arvo kuitenkin ole 100 ja co arvokin vissiin yläkanttiin?

        ja tarvike katit on kyllä siinä satasen pinnassa
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Kokemusta on yhdestä Catcon pöntöstä jonka polttelin putkeen kiinni ja siihen lambdamutteri plus uus tarvikelambda, meni kirkkaasti ainakin sen leiman. JOS se vika nyt on katalysaattorissa..
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            Tarvikekatti mitään 900€ maksa.

            Originally posted by petrolhead View Post

            Milläkö otetaan päästöjä? No pakokaasuanalysaattorilla. Jos ei oikeita arvoja tuu niin se vehe on RIKKI ja se korjataan. Mikä himo sulla on saada keplottelemalla pääästölappu? Paskana oleva vehje ei luovuta täysiä tehoja ja kuluttaa yleensä enemmän..
            ...ei meitsin taannoinen MX-6:nen kyllä ollut rikki, vaikka siitä ei päästöjä koskaan saanutkaan ihan tuosta vaan :think
            Last edited by Rockford; 04-08-2011, 20:30.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • musscle
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 115
              • Turku

              #7
              Nojoo nyt kun katon motonetistä niin saa 279e. Joku jutteli jossain aikaisemmassa threadissä että maksaa noin paljon.

              Missä muualla tollanen päästöjä aiheuttava vika vois olla?
              Last edited by musscle; 04-08-2011, 20:34.

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                #8
                Jos ny ekana käyttäsit sitä hakua, ei löydy kuin ehkä öö.. miljoona juttua aiheesta.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  #9
                  Tai sitten katti ei ollu vielä kunnolla lämmin.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • musscle
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 115
                    • Turku

                    #10
                    Kyllä sen kanssa ajettiin 3 km ennen pajaa, ja kävi vielä 30min siinä pihalla että kyllä se varmaan kuuma jo oli.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by musscle View Post
                      Kyllä sen kanssa ajettiin 3 km ennen pajaa, ja kävi vielä 30min siinä pihalla että kyllä se varmaan kuuma jo oli.
                      Vähän reilummin happea ennen mittausta ajossa ja uusiksi. Samainen tapaus oli tässä E39 520i:n kanssa, ettei millään päästöistä läpi ennenku kävi pienen happilenkin antamassa.

                      Toki vikaakin voi olla.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        #12
                        Vaihda nyt se katti jo siihen, jos autosi on muuten orginaalissa kunnossa, niin hyvin todennäköisesti siinä vika, jos ei polkemisella parane.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2171
                          • Himas

                          #13
                          Tai mitä jos lukisit tuosta ylhäältä tämän? Kattia ihan turha mennä vaihtamaan jos ei tiedä missä vika on, yhtä hyvin voit vaihtaa sinne imm:n, lambdat, tulpat ym.
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • musscle
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 115
                            • Turku

                            #14
                            thanks mikron. koitin ettiä googlella helvetisti mutta ei löytynyt kovin fiksuja threadeja..

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Katti maksaa 900€, jos sen ostaa marmorilta orkkiksena, mutta jos viitsii vähänkään enemmän asiaa tutkia, niin tarvikekatteja saa lukuisista eri liikkeistä ja yleensä kappalehinnat on n. 100-150€ kieppeillä. Itse vaihdoin seiskaan katit (2 kpl) ja hintaa koko operaatiolle kaikkine hilppeineen tuli n. 360€. Sen jälkeen katsastuksesta aina kirkkaasti läpi. Eli ei siitä kattirempasta kannata ehdoin tahdoin kallista tehdä.

                              Mutta mikä tärkeämpää, kannattaa auto huolella tutkia, ennen kuin lähtee katteja vaihtamaan. Katit yleensä hajoavat ainoastaan siitä syystä, että putkistoon pääsee palamatonta polttoainetta, joka katteihin päästyään syttyy ja rikkoo katit. Eli se kattiremppakin on täysin turha ja rahat menevät kankkulan kaivoon, jos vian aiheuttajaa ei olla selvitetty. Yleensä vika johtuu huonoista seossuhteista tai sytytyskatkoista. Mm. imuvuodot, rikkinäiset tulpat tai puolat, yms., aiheuttavat ajansaatossa kattien rikkoutumisen. Huomioitavaa on myös se, että imuvuotoisella autolla, joka kärsii vielä sytytyskatkoista ja jonka putkisto on täynnä katin palasia putkistossa, kuluttaa helposti yli litran enemmän satasella ja näillä polttoaineiden hinnoilla, ei mene kauaakaan, kun olet polttoaineissa pistänyt sen remppahinnan menemään. Kaikista fiksuinta on korjata vika, ei kiertää sitä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎