Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d hehku poikki ja suuttimet jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rässi66
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 68
    • Wempäälä

    #16
    Originally posted by bmwtbo View Post
    Näillä eväillä mennään metri kerrallaan ja on sit viimenen diisseli vehe meidän tontilla jos tästä vielä ilman moottori rikkoa selvitään, onneks on vielä Lapparia puol pulloa jäljellä...
    Mie taas olisin diiseliä vailla, kiinnostasko alkaa vaihtelemaan -98 E39 520iA, eilen leimattu? :think

    - - -
    Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.

    Comment

    • youngway
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 16
      • Oulu

      #17
      Ny on suuttimet kunnossa.. 3400e pamahti loppusummaksi

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5150
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by youngway View Post
        Ny on suuttimet kunnossa.. 3400e pamahti loppusummaksi
        Varmaan M5 tulee halvemmaksi ylläpitää mitä nää diisselit.
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by youngway View Post
          Ny on suuttimet kunnossa.. 3400e pamahti loppusummaksi
          Mitä helevettiä..

          Suuttimien huolto maksaa Bosch diesel servicellä sen 160€/kpl. Toki hinta nousee jos joutuu vaihtamaan venttiilit=tehdään koko suutin uusiksi. Silloin hinta on abaut 200€/kpl.

          Saksasta saat huollettuja suuttimia testipöytäkirjoineen, takuineen abaut 130€/kpl.

          Nomut eikai tuossa mitään. Ikävää kun tuli vasta nyt esiin tämäkin

          Ostit kaikki suuttimet uusiksi?
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #20
            Originally posted by youngway View Post
            Viime talvena lähti X5 (E53) vm2002 käyntiin ilman yhtään toimivaa hehkua...
            Tosin jo -5C sai ainakin kolmesti yrittää hehkuttaa.
            Miten mun mielestä tuntuu et se kolmesti hehkutus on ollu turhaa?
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • NAL-E
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 249
              • Kiuruvesi

              #21
              Eikös tuolla hinnalla ois saanu jo x35d suuttimet (uutena)?
              E91 325d -07
              Ex: E39 530daT -00

              Comment

              • youngway
                Newbiemmer
                • Sep 2009
                • 16
                • Oulu

                #22
                Oli hinnassa pari muutakin korjausta
                Mutta suuttimien testaus oli 50e/kpl
                ja vaihtosuuttimet maksoi 411e/kpl
                muun työn osuus oli noin 500e jne...
                Jospa nyt kestäis seuraavat 200tkm ainakin koneen osalta..

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by youngway View Post
                  Oli hinnassa pari muutakin korjausta
                  Mutta suuttimien testaus oli 50e/kpl
                  ja vaihtosuuttimet maksoi 411e/kpl
                  muun työn osuus oli noin 500e jne...
                  Jospa nyt kestäis seuraavat 200tkm ainakin koneen osalta..
                  No onhan nuo nyt silti ihan helvetin kalliit suuttimet.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Vesa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 363
                    • Oulu

                    #24
                    Huoh, mulla ei ois varaa noin kalliisiin remppoihin... Suutinten ohivuotomittauksen voi tehdä helposti itse tai teettää jollain paikallisella harrastajalla... Suuttimet Saksasta 150-200 € / kpl ja vaihtotyö helppo tehdä itse muutamassa tunnissa, jos pysyy yhtään jakari kädessä.

                    E39/E53 on liian kallis auto pidettäväksi, jos teettää kaikki korjaukset ja huollot ulkopuolisilla. IMO
                    Nykyiset:
                    BMW F11 535DA xDrive -15
                    Toyota Yaris Hybrid -20

                    Exiä noin 60 kpl...

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by Vesa View Post

                      BMW on liian kallis auto pidettäväksi, jos teettää kaikki korjaukset ja huollot ulkopuolisilla. IMO
                      Korjasin
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by Vesa View Post
                        Huoh, mulla ei ois varaa noin kalliisiin remppoihin... Suutinten ohivuotomittauksen voi tehdä helposti itse tai teettää jollain paikallisella harrastajalla... Suuttimet Saksasta 150-200 € / kpl ja vaihtotyö helppo tehdä itse muutamassa tunnissa, jos pysyy yhtään jakari kädessä.

                        E39/E53 on liian kallis auto pidettäväksi, jos teettää kaikki korjaukset ja huollot ulkopuolisilla. IMO
                        Itse kun tekee tuollaiset perushuollot(sanotaan nyt että suutinremontista pienemmät), niin säästää aivan tuhottomasti tuohta. Vaikka joutuisi jonkun asian tekemään pariin kertaan.

                        Voi sitten nämä isommat remontit pistää korjaamolle.

                        Perus öljynvaihdollakin kun tekee itse esim 2x/V säästää sen 300€/vuosi(Laakkosella m57 öljyhuolto maksaa noin 300€).

                        Itse ostettuna öljyt Saksasta 20l 5w30 edgeä toimitettuna on sen 150€.
                        Orig suodin: 2x12€/vuosi=24€
                        Huoltotarpeen kuittaus/vikakoodienluku/livedatan tarkastus: 2x25€/vuosi

                        Tulee yhdelle vaihtokerralle hintaa:

                        Öljyt:7l*7.5€=52.5€
                        Suodatin: 12€
                        Vikakoodit: 25€
                        Ongelmajätteen(öljyn) hävitys=ilmainen

                        Total: 89,5€

                        Näin ollen säästöä tulee: 300-89.5€=210€/kerta = 400€/vuosi

                        Herranjumala.. En ajatellukkaan, onpas kallista öljyä korjaamoilla

                        Olen täällä Nykäskylän alueella kysellyt muualtakin, niin tuon castrollin hinta on noin 20€/l korjaamoissa. Siltikin näyttää hinta pyörivän 200€ luokkaa vähintään, meni mihin tahansa pajaan jossa castrollia saa koneeseen.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #27
                          ite kyselin kanssa kerran öljynvaihtoa, mutta hinta oli kans sen verran kalliimpi kuin ite tehtynä, et vaihdan jatkossakin ite.
                          Saan 10l öljyä, ja parempaa kuin mitä oisivat laittaneet ja suodatin yht. 80e. vaihdettuina ois ollu reilu 100e muistaakseni. ja siis ei ois tietysti jäänyt öljyä yhtään lisättäväksi...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎