Originally posted by bmwtbo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d hehku poikki ja suuttimet jumissa
Collapse
X
-
Originally posted by youngway View PostNy on suuttimet kunnossa.. 3400e pamahti loppusummaksiE30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by youngway View PostNy on suuttimet kunnossa.. 3400e pamahti loppusummaksi
Suuttimien huolto maksaa Bosch diesel servicellä sen 160€/kpl. Toki hinta nousee jos joutuu vaihtamaan venttiilit=tehdään koko suutin uusiksi. Silloin hinta on abaut 200€/kpl.
Saksasta saat huollettuja suuttimia testipöytäkirjoineen, takuineen abaut 130€/kpl.
Nomut eikai tuossa mitään. Ikävää kun tuli vasta nyt esiin tämäkin
Ostit kaikki suuttimet uusiksi?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by youngway View PostViime talvena lähti X5 (E53) vm2002 käyntiin ilman yhtään toimivaa hehkua...
Tosin jo -5C sai ainakin kolmesti yrittää hehkuttaa.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by youngway View PostOli hinnassa pari muutakin korjausta
Mutta suuttimien testaus oli 50e/kpl
ja vaihtosuuttimet maksoi 411e/kpl
muun työn osuus oli noin 500e jne...
Jospa nyt kestäis seuraavat 200tkm ainakin koneen osalta..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Huoh, mulla ei ois varaa noin kalliisiin remppoihin... Suutinten ohivuotomittauksen voi tehdä helposti itse tai teettää jollain paikallisella harrastajalla... Suuttimet Saksasta 150-200 € / kpl ja vaihtotyö helppo tehdä itse muutamassa tunnissa, jos pysyy yhtään jakari kädessä.
E39/E53 on liian kallis auto pidettäväksi, jos teettää kaikki korjaukset ja huollot ulkopuolisilla. IMO
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View Post
BMW on liian kallis auto pidettäväksi, jos teettää kaikki korjaukset ja huollot ulkopuolisilla. IMOe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostHuoh, mulla ei ois varaa noin kalliisiin remppoihin... Suutinten ohivuotomittauksen voi tehdä helposti itse tai teettää jollain paikallisella harrastajalla... Suuttimet Saksasta 150-200 € / kpl ja vaihtotyö helppo tehdä itse muutamassa tunnissa, jos pysyy yhtään jakari kädessä.
E39/E53 on liian kallis auto pidettäväksi, jos teettää kaikki korjaukset ja huollot ulkopuolisilla. IMO
Voi sitten nämä isommat remontit pistää korjaamolle.
Perus öljynvaihdollakin kun tekee itse esim 2x/V säästää sen 300€/vuosi(Laakkosella m57 öljyhuolto maksaa noin 300€).
Itse ostettuna öljyt Saksasta 20l 5w30 edgeä toimitettuna on sen 150€.
Orig suodin: 2x12€/vuosi=24€
Huoltotarpeen kuittaus/vikakoodienluku/livedatan tarkastus: 2x25€/vuosi
Tulee yhdelle vaihtokerralle hintaa:
Öljyt:7l*7.5€=52.5€
Suodatin: 12€
Vikakoodit: 25€
Ongelmajätteen(öljyn) hävitys=ilmainen
Total: 89,5€
Näin ollen säästöä tulee: 300-89.5€=210€/kerta = 400€/vuosi
Herranjumala.. En ajatellukkaan, onpas kallista öljyä korjaamoilla
Olen täällä Nykäskylän alueella kysellyt muualtakin, niin tuon castrollin hinta on noin 20€/l korjaamoissa. Siltikin näyttää hinta pyörivän 200€ luokkaa vähintään, meni mihin tahansa pajaan jossa castrollia saa koneeseen.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
ite kyselin kanssa kerran öljynvaihtoa, mutta hinta oli kans sen verran kalliimpi kuin ite tehtynä, et vaihdan jatkossakin ite.
Saan 10l öljyä, ja parempaa kuin mitä oisivat laittaneet ja suodatin yht. 80e. vaihdettuina ois ollu reilu 100e muistaakseni. ja siis ei ois tietysti jäänyt öljyä yhtään lisättäväksi...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment