Eipä ole tilanne muuttunut eli tuuli kuljettaa touringia. E39:n alusta voi olla universumin paras, mutta kuskille asti se fiilis ei välity (aina). Keskinkertainen verrattuna edelleen siihen Mondeoon, valitettavasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 39 reagointi sivutuuleen
Collapse
X
-
Onhan noita kaikenlaisia autoja tullut ajettua,eikä bmw mitenkään
poikkeavan erinomainen ajettavuudeltaan ole halvempiin autoihin verrattuna.
Mutta makuasioistahan on aivan turha kiistellä,eipä tuo e39 sisällä mitään
erikoista alustarakenteensa suhteen.Se parhaiten nauraa kenellä vahvin lääkitys...
Comment
-
-
Originally posted by Keimo View PostEipä ole tilanne muuttunut eli tuuli kuljettaa touringia. E39:n alusta voi olla universumin paras, mutta kuskille asti se fiilis ei välity (aina). Keskinkertainen verrattuna edelleen siihen Mondeoon, valitettavasti.F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
-
Ja taas kerran tuntuu sille tällä foorumilla, että vuodesta 96 alkaen valmistetun auton (e39) pitäisi olla kaikessa suhteessa parempi kuin muiden merkkien uudemmat edustajat. Mut hei, jos tuuliset päivät ahdistaa E39 kuskeja niin ostaa katsos uuden Mondeon sitä varten autotalliin, jos vaikka viitenä päivänä vuodessa tuulee niin kovaa että sillä 200 tkm sahatulla E39:llä ei voi ajaa kun heiluu niin vitusti.
EDIT: Nämä puheet on kirjoittanut humalainen, allekirjoittanut ei ota mitään vastuuta kyseisen humalaisen puheista. Jos teksti satutti jotakuta henkilökohtaisesti pyydän sitä syvästi anteeksi.
Originally posted by Wäinö View PostJep. Tuntuu vaikealta uskoa että E39 Touring jossa alustankin pitäisi olla vielä ihan kohtuullisessa iskussa (<90tkm ajettu) ei tahdo pysyä puuskaisella sivutuulella omalla kaistalla ... kiemurtelee pirulainen kuin mikäkin käärme. Onneksi kohta pääsee kokeilemaan tuovatko kesärenkaat jotain helpotusta noihin Nokian HKPL5 225/55-16 verrattuna.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostVanhaa ketjua lainataan. Tänään tuli ajeltua pitkästä aikaa motaria 120km/h, renkaina Nokian Q -kitkat 225/50-16", alla uudet vakio iskarit ja jouset. Ei meinannut pysyä sivutuulen takia kaistalla sitten millään.
Onko muilla vastaavia kokemuksia näillä tuulilla? Itse ajan vähän ja enimmäkseen lyhyttä kaupunkipätkää, siksi tuli vähän yllätyksenä jatkuva ja raju ohjailun tarve.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Laxa View PostSamat kumit samassa koossa on alla itellä ja kyllä tosiaan näillä hypertuulilla on aakealla laakealla ajaminen ollut enemmänkin raivostuttavaa. Onneksi ei ole ollut kuin ihan muutamia pätkiä aakeita laakeita. Saa nähdä miten saman koon kesäkumit antaa myöden. Viime kesältä ei olekkaan kokemuksia kovista tuulista joten käytöksestä ei tietoa.
Jospa sitä seuraavan kerran talvirenkaita vaihtaessaan siirtyisi ihan suosiolla tuonne 17" kokoon kun ei nämä lötkökumit oikein innosta.F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
-
Oma kokemus suuntavakaudesta on se, että kun viimein löytyi se viimeinen väljä tukitanko takapäästä (etummainen ylätukitanko)), niin alkoi kulkea suoraan. Sitä ei löytänyt katsastus eikä korjaamo, vaan se löytyi ihan sattumalta renkaita vaihtaessa Siihen loppui pieni "tyhjä kohta" ohjauksessa, jonka olin luullut johtuvan hammastangosta ja on haitannut minua alusta asti...
Jostain syystä tuo auto kuluttaa kuskin puolen takapään ylemmät tukivarret paljon aiemmin loppuun, kuin vänkärin puolelelta. Pari vuotta sitten tein urakalla alustajumppaa, Jossa vaihdoin alustaan pusillisen osaa, mm. iskarit, etujouset, etu reaktiotankojen puslat, narinahelat, takakelkan puslat jne jne.. Takaiskareita vaihtaessa löysin väljää myös kuskinpuolen takemman "wishbone" tukivarren pallosta. Tuotakaan ei olisi huomannut, jos ei olisi laskenut ilmajousista paineita ulos iskareita vaihtaessa, jolloin takatuenta pääsi liikkumaan vapaasti. Eli voi olla vaikea todeta noiden osien kunto, kun jouset jännityksessä..
Eli suuntavakaus parani tuon viimeisen väljän löytämisellä, mutta edelleen pientä tuuliherkkyyttä, muttei läheskään niin paljon..
-SAlku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by Wäinö View PostTuli itse asiassa tänään käytyä testaamassa kärryä (koko pääsiäisen ajan ollut pirun kova puuskittainen tuuli) länsiväylällä ja pakko se on todeta että kun pisti HKPL5:iin maksimikuorman paineet (eteen 2.6 ja taakse 3.1) niin johan alkoi autokin kulkemaan neutraalisti eteenpäin, eikä tuulenpuuskat vaikuttaneet enää suuntavakavuuteen käytännössä lainkaan ---> aivan uskomaton ero ajokäytöksessä. Edelliset paineetkaan aivan vakiot olleet, mutta siltikin ...
Jospa sitä seuraavan kerran talvirenkaita vaihtaessaan siirtyisi ihan suosiolla tuonne 17" kokoon kun ei nämä lötkökumit oikein innosta.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
Comment