Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528ia käy huonosti ja haisee palaneelle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riparipa
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 92
    • Jyväskylä

    e39 528ia käy huonosti ja haisee palaneelle

    laite alkoi käymään eilen vajailla pytyillä ja alkaa haisemaan palaneelle... oiskohan merkkinä siitä, että yksi pytty päästää bentseenit suoraan putkeen ja katti "hoitelee" ne sitten -> seurauksena putken ylikuumentuminen -> käryä..

    mutta mistäköhän tuon käyntiongelman alkuperäistä syytä lähtisi etsimään?
  • ROne
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 468
    • 90850

    #2
    Puolista joku on sökönä.
    sigpic
    e24 635csi

    Ex e39 530i touring
    Ex e36 325i coupe ratalelu
    Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
    Ex e39 528i
    Ex e36 320i
    Ex e36 "328i" cab Individual
    Ex e46 330xi

    Comment

    • riparipa
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 92
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by ROne View Post
      Puolista joku on sökönä.
      uskaltaako noita testailla siten, että ottaa puolaa ohjaavan piuhan yhden kerrallaan irti koneen käydessä? tai pystyykö puolaa mittaamaan jotenkin?

      Comment

      • Juzbe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1066
        • Pori

        #4
        Selvitä mikä tai mitkä sylinterit ovat pimeenä,vaihdat puolan paikkaa -> jos vika siirtyy niin rikkinäinen puola löytynyt.

        Yksi vaihtoehto myös venttiilikopan tiiviste vuotanut tulpankoloihin öljyä..haisee palaneelle ja ei käy kunnolla.

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Tarkista venttiilinkopan tiivisteet, onko tulpankoloissa öljyä? Saattaa aiheuttaa läpilyöntejä, tai sitten on kampuran anturi menossa. Yleensä tuo käry johtuu kyllä kovettuneista venakopan tiivisteistä.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • riparipa
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 92
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Tarkista venttiilinkopan tiivisteet, onko tulpankoloissa öljyä? Saattaa aiheuttaa läpilyöntejä, tai sitten on kampuran anturi menossa. Yleensä tuo käry johtuu kyllä kovettuneista venakopan tiivisteistä.
            Käry alkoi siis heti kun tuo käyntihäiriö. Haisee enemmänkin sulavalle muoville. Venakopan tiivisteen vaihdoin n. vuosi sitten.

            Paikallaan kun huudattaa niin yli 4000rpm täristys loppuu, eli sillon kaiketi käy kaikilla.

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #7
              kampuran tunnistin on sulla syynä.

              Comment

              • riparipa
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 92
                • Jyväskylä

                #8
                lukasin vikakoodit carsoftilla ja antoi:
                65 camshaft angle pulse generator
                eiks toi oo nokan tunnistin?

                mites noihin johtojen liittimiin pääsee helpoiten käsiksi? nehän on imusarjan alla siellä keskellä...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by riparipa View Post
                  lukasin vikakoodit carsoftilla ja antoi:
                  65 camshaft angle pulse generator
                  eiks toi oo nokan tunnistin?

                  mites noihin johtojen liittimiin pääsee helpoiten käsiksi? nehän on imusarjan alla siellä keskellä...
                  Varmaan nyt olisi taas kerran hyvä tietää minkä vuosimallin auto on kyseessä, eli onko M52 vai M52TU tekniikka?

                  Comment

                  • riparipa
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 92
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Varmaan nyt olisi taas kerran hyvä tietää minkä vuosimallin auto on kyseessä, eli onko M52 vai M52TU tekniikka?
                    vuosimalli on 96 eli m52, auto ei haise enää käy vaan kaamealla tärinällä varustettuna.

                    Comment

                    • riparipa
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 92
                      • Jyväskylä

                      #11
                      nokan tunnistimen ja tulppien vaihto ratkaisi ongelman. tulpat oli ihan finaalissa. boschin FR7LDC+. oliskohan noilla ajettu n. 30tkm. yhdestä tulpasta oli keskiosan keramiikka haljennut. tulpat oli erittäin karstaiset kaikenkaikkiaan.

                      laitoin NGK BKR6EK tilalle...

                      mitenköhän pitkään noilla ngk tulpilla pystyy ajamaan?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎