memebuy23buy

e39 540i TU ilmaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1203
    • GrassLake

    #16
    Originally posted by Tommi View Post
    mitenkä se sähkönen termostaatti vaikeuttaa ilmaamista:think ois itekki mukava tietää.
    Ei mitenkään.

    Comment

    • thuttu77
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 160

      #17
      Mites kun ite yritin ilmata M62:ta tossa hetki sitten ja meinas usko loppua
      lämmöt ei noussu mutta eipä noussu kohokaan / mittatikku toimi ennen tyhjentämistä. Oliskos PK seudulla joku joka kerkeis jeesaamaan mokoman kanssa
      kohtuullista korvausta vastaan?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by thuttu77 View Post
        Mites kun ite yritin ilmata M62:ta tossa hetki sitten ja meinas usko loppua
        lämmöt ei noussu mutta eipä noussu kohokaan / mittatikku toimi ennen tyhjentämistä. Oliskos PK seudulla joku joka kerkeis jeesaamaan mokoman kanssa
        kohtuullista korvausta vastaan?
        Niin täytit sen paisuntasäiliön ja koho ei noussut? Sitten ainut vaihtoehto saada se koho toimimaan taitaa olla uusi paisari. Kannattanee sitten muutenkin katsella, että missä kunnossa se jäähdytysjärjestelmä ja vaihtaa kaikki vähänkin epäilyttävät osat niin, et jää sitten tielle kun joku osa laukeaa..

        Vaikka tuo koho ei toimikkaa niin tosi helppo on ilmata ainakin jos on toimiva kiertovesipumppu. Itse viime kesänä kun vaihdoin nesteet niin ilmaaminen taisi viedä 15 minuuttia. Mitää alipaine leikkejä ei tarvitse vaikka tyhjästä täyttäisi. TIS ohjeet TIS ohjeet Ainut ongelma tietenkin on sitten päätellä se oikea nestetaso ilman tuota kohoa..
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • thuttu77
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 160

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Niin täytit sen paisuntasäiliön ja koho ei noussut? Sitten ainut vaihtoehto saada se koho toimimaan taitaa olla uusi paisari. Kannattanee sitten muutenkin katsella, että missä kunnossa se jäähdytysjärjestelmä ja vaihtaa kaikki vähänkin epäilyttävät osat niin, et jää sitten tielle kun joku osa laukeaa..

          Vaikka tuo koho ei toimikkaa niin tosi helppo on ilmata ainakin jos on toimiva kiertovesipumppu. Itse viime kesänä kun vaihdoin nesteet niin ilmaaminen taisi viedä 15 minuuttia. Mitää alipaine leikkejä ei tarvitse vaikka tyhjästä täyttäisi. TIS ohjeet TIS ohjeet Ainut ongelma tietenkin on sitten päätellä se oikea nestetaso ilman tuota kohoa..
          Niin hassuahan tässä on että ennen kun tyhjensin järjestelmän se toimi :-/
          siis pikkasen ehkä panikoin mutta niin huono tuuri ollu osan autoista kanssa että on pelko perseesä että pahvi rikki tms mutta täytyy lukea toi linkin sisältö ehkä epäilen vaan liikaa maanis depressiivinen skitsofrenia tai jotain :-D mutta kiitos vastauksesta tiedän kyllä että ei tota voi ihan helposti pieleen tehdä mutta silti oon pikkasen arka noiden kanssa.

          mutta tosiaan letkut tuli vaihdettua ihan kaikki kerralla pumppu tovi sitten pikkasen vaan ihmetyttää kun koho lopetti toimimisen jsut kun t6yhjensin systeemin ain niin ja syylari on kans vaihdettu about vuos sit tms.
          jotenkin vaan jäi epäilyttämään ilma tasku tms miks se koho ei toimi ja huutaa coolant level low tms saksaksi tosin
          Last edited by thuttu77; 15-06-2012, 23:10.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by thuttu77 View Post
            Niin hassuahan tässä on että ennen kun tyhjensin järjestelmän se toimi :-/
            siis pikkasen ehkä panikoin mutta niin huono tuuri ollu osan autoista kanssa että on pelko perseesä että pahvi rikki tms mutta täytyy lukea toi linkin sisältö ehkä epäilen vaan liikaa maanis depressiivinen skitsofrenia tai jotain :-D mutta kiitos vastauksesta tiedän kyllä että ei tota voi ihan helposti pieleen tehdä mutta silti oon pikkasen arka noiden kanssa.

            mutta tosiaan letkut tuli vaihdettua ihan kaikki kerralla pumppu tovi sitten pikkasen vaan ihmetyttää kun koho lopetti toimimisen jsut kun t6yhjensin systeemin ain niin ja syylari on kans vaihdettu about vuos sit tms.
            jotenkin vaan jäi epäilyttämään ilma tasku tms miks se koho ei toimi ja huutaa coolant level low tms saksaksi tosin
            Miksi siitä olisi pahvi rikki? Jos ei lämmöt nouse niin epäilisin kyllä termaria/lämpöanturia.. Toki joku on voinut yrittää korjata näytön pikseleitä ja samalla tuhonnut sen lämpötila viisarin.. Varmasti oli riittävästi nestettä? Nestetilavuus on nimittäin 12L ainakin M62TU koneessa.. Oliko lämmöt normaalit ennen nesteiden vaihtoa? Älä ajele sillä ennenkuin selvität, että on riittävästi nestettä.. Varoitus liian vähästä nestemäärästä voi johtua siitä, että se nestemäärän anturi on rikki.. Vaihdoitko sen uuteen kun vaihdoit paisarin?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #21
              Siitä kohosta se tasoanturi lukee tietonsa, se on varmasti vaan poikittain siellä vähän että jumittaa jossei poikki ole mennyt. Ongi jollain esille jos nestetason pinta on ihan silminnähtävissä että siellä on oikeesti nestettä.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • thuttu77
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 160

                #22
                Joo vedenpinta bäkyy kyllä paisarista ja koho nousee pienen matkan mutta
                on ilmeisesti mekaanisesti jumissa jossain kun sitä ei saa edes sormin nostettua ylös :-/ ilmeisesti ilmaus meni kuitenkin ihan ok kun ajelin pieniä matkoja tänään niin ei vesi vähentynyt eikä lämmöt nousseet puolenvälin yli.

                jotakin tyyliin kuhlwasser prufen tms sanoo cc aina kun laittaa virrat päälle
                eli jäähdytin nesteistä jotain.
                Last edited by thuttu77; 16-06-2012, 20:35.

                Comment

                Working...
                X