Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Sylkee nesteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonto!
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 205
    • Hausjärvi

    #16
    Toi liitin, että sieltä vuotaa ni taitaa olla aika yleinen vikapaikka. Kokeile nyt uudella korkilla että vieläkö vuotaa..!
    e39 523iA -97
    e87 120d -10
    e30 M-tech II v8 cabrio -93
    Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
    Ex e30 325 M-tech II m52 -89
    Ex e60 530i -03
    Ex e39 528 Touring -97
    Ex e39 540iA -97
    Ex e36 328 Coupe -96
    Ex e34 535 -91

    Comment

    • Lunideth
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 80

      #17
      Noni yks vika löyty. Letku joka menee siihen 90 kulman liittimeen on rikki. Siihen on tullut reikä ja kun auton käynnistää niin se vuotaa siitä reiästä samantien kun auto on vasta tyhjäkäynnillä. Jännä homma on myöskin se, että nesteet ei taida olla täysin puhtaat vaan niissä on jotain valkoista smägmää. Ei näytä öljylle koska tietääkseni öljy olisi moniväristä... tuo näyttää jollekin paskaksi menneelle tiivisteelle tms.
      ..::Bmw & Metal Forever::..

      Comment

      • Lunideth
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 80

        #18
        Eli letku on korjattu (leikattu risa kohta irti) ja se ei vuoda enää 90 kulman kohdilta.
        Koska jäähdytysnestettä oli mennyt x määrä niin ilmasin järjestelmän ja siinä on nyt ihan hitoksee nesteitä. Ylimääräiset nesteet käsittääkseni vuotavat itse pois ajan mittaan?
        Kun testasin autoa niin pidin sitä tyhjäkäynnissä noin 15min välillä kaasuttaen ja muutaman kerran nostaen kierrokset 3tonniin. Sitten ajoin noin 5km matkan ja menin kokeilemaan letkuja (niitä paksuja). Kumpikin oli aivan jumalattoman kuuma. En edes pysty sanomaan oliko toinen kylmempi vai ei... kumpaankin pystyi polttamaan sormet jos olisi pitänyt tarpeeksi kauan kiinni letkusta.

        Kuinka nopeasti koneen pitäisi oikeasti lämmetä?
        Kuinka paljon kylmempi toisen letkun on oltava?
        Voiko paisuntasäiliön korkin kiertää liian tiukkaan että se ei päästäkkään paineita ulos?
        Last edited by Lunideth; 28-09-2011, 14:01.
        ..::Bmw & Metal Forever::..

        Comment

        • Tonto!
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 205
          • Hausjärvi

          #19
          Originally posted by Lunideth View Post
          Eli letku on korjattu (leikattu risa kohta irti) ja se ei vuoda enää 90 kulman kohdilta.
          Koska jäähdytysnestettä oli mennyt x määrä niin ilmasin järjestelmän ja siinä on nyt ihan hitoksee nesteitä. Ylimääräiset nesteet käsittääkseni vuotavat itse pois ajan mittaan?
          Kun testasin autoa niin pidin sitä tyhjäkäynnissä noin 15min välillä kaasuttaen ja muutaman kerran nostaen kierrokset 3tonniin. Sitten ajoin noin 5km matkan ja menin kokeilemaan letkuja (niitä paksuja). Kumpikin oli aivan jumalattoman kuuma. En edes pysty sanomaan oliko toinen kylmempi vai ei... kumpaankin pystyi polttamaan sormet jos olisi pitänyt tarpeeksi kauan kiinni letkusta.

          Kuinka nopeasti koneen pitäisi oikeasti lämmetä?
          Kuinka paljon kylmempi toisen letkun on oltava?
          Voiko paisuntasäiliön korkin kiertää liian tiukkaan että se ei päästäkkään paineita ulos?
          Alavesiletkun pitäs olla kylmempi. Pysyykö sulla lämmöt kurissa? Kyllä kannattaa se termari vielä vaihtaa!
          Last edited by Tonto!; 28-09-2011, 15:57.
          e39 523iA -97
          e87 120d -10
          e30 M-tech II v8 cabrio -93
          Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
          Ex e30 325 M-tech II m52 -89
          Ex e60 530i -03
          Ex e39 528 Touring -97
          Ex e39 540iA -97
          Ex e36 328 Coupe -96
          Ex e34 535 -91

          Comment

          • Lunideth
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 80

            #20
            Joo niinhän se tietääkseni pitäisi olla kylmempi. Joo ei oo lämmöt nousseet yli normaali ja se tässä ihmetyttääkin. Varmaan mittari paskana.
            ..::Bmw & Metal Forever::..

            Comment

            • santtuzz
              BTCF Member
              • Jun 2006
              • 132
              • Riihimäki

              #21
              Originally posted by Lunideth View Post
              Varmaan mittari paskana.
              Kurkkaa salavalikon kautta moottorin lämpötila...
              E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
              E30 316i -89 M50
              E60 530ia M-Sport -04
              E36 316i -94
              E39 540ia -97
              E39 528i touring -97
              E36 328i touring -95
              E34 525i -92
              E30 316i -89

              Comment

              • Lunideth
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 80

                #22
                None eli lämpötilan katoin "Test 07->KTMP"
                Ajoin kaupunkiajo-maantie-motari-kaupunkiajo.
                Lämpötila nousi 105 asteeseen sitten se tippui joko 100 asteetsse tai kun kiihdyin 95 asteeseen.
                Kun palasin motarilta jossa ajoin 140km/h kaupunkiajoon njiin lämpötila nousi hetkeksi 107 asteeseen josta se sitten tippui 106 ja sitten se pysyi siinä.
                Vuotoja en havainnut... mite hittoa? Eih'n se nyt voinut vuotaa korkista sen takia kun toisessa päässä syyläriä letkussa oli reikä????

                PS. Mikä on normaali lämpötila? Eli ajon aikana ja tyhjäkäynnillä.
                Last edited by Lunideth; 28-09-2011, 17:59.
                ..::Bmw & Metal Forever::..

                Comment

                • juki85
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 150
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Tonto! View Post
                  Omasta (m62b44) kusi nesteet just tuolta oikeella olevasta kulmaliittimestä! Ja ei, sitä ei saa varaosana.. Eikä auttanu omat patentitkaan. Uuden syylärin hommasin ja nyt pitää!
                  Tuolla beisanin vanoksenvaihto-ohjeissa näyttää olevan tuo kulmaliitin ja oikein varaosanumero sille



                  sekä tuollakin juttua:

                  Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                  BMW G21 320e xDrive

                  Comment

                  • Tonto!
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 205
                    • Hausjärvi

                    #24
                    Originally posted by Lunideth View Post
                    None eli lämpötilan katoin "Test 07->KTMP"
                    Ajoin kaupunkiajo-maantie-motari-kaupunkiajo.
                    Lämpötila nousi 105 asteeseen sitten se tippui joko 100 asteetsse tai kun kiihdyin 95 asteeseen.
                    Kun palasin motarilta jossa ajoin 140km/h kaupunkiajoon njiin lämpötila nousi hetkeksi 107 asteeseen josta se sitten tippui 106 ja sitten se pysyi siinä.
                    Vuotoja en havainnut... mite hittoa? Eih'n se nyt voinut vuotaa korkista sen takia kun toisessa päässä syyläriä letkussa oli reikä????

                    PS. Mikä on normaali lämpötila? Eli ajon aikana ja tyhjäkäynnillä.
                    No eiköhän noi oo ne normaalilämpötilat! Kerranku nyt pelaa ni kovaa ajoa ajoa vaan.
                    e39 523iA -97
                    e87 120d -10
                    e30 M-tech II v8 cabrio -93
                    Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                    Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                    Ex e60 530i -03
                    Ex e39 528 Touring -97
                    Ex e39 540iA -97
                    Ex e36 328 Coupe -96
                    Ex e34 535 -91

                    Comment

                    • Lunideth
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 80

                      #25
                      Originally posted by Tonto! View Post
                      No eiköhän noi oo ne normaalilämpötilat! Kerranku nyt pelaa ni kovaa ajoa ajoa vaan.
                      Hahahahahahahah ei vittu mikä ohje. Repesin totaalisesti. En muista koska oisin viimeksi nauranut niin kovasti.
                      ..::Bmw & Metal Forever::..

                      Comment

                      • Tonto!
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 205
                        • Hausjärvi

                        #26
                        Originally posted by Lunideth View Post
                        Hahahahahahahah ei vittu mikä ohje. Repesin totaalisesti. En muista koska oisin viimeksi nauranut niin kovasti.
                        No jätä ihmeessä talliin seisomaan sitten Juu, kyllä minäkin osanumeron löysin ja jenkeissä hinta oli jopa dollarin. Se on eriasia saako sitä suomeen. Helpoks tuli ainakin uus jäähytin tilata
                        e39 523iA -97
                        e87 120d -10
                        e30 M-tech II v8 cabrio -93
                        Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                        Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                        Ex e60 530i -03
                        Ex e39 528 Touring -97
                        Ex e39 540iA -97
                        Ex e36 328 Coupe -96
                        Ex e34 535 -91

                        Comment

                        • juki85
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 150
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Tonto! View Post
                          No jätä ihmeessä talliin seisomaan sitten Juu, kyllä minäkin osanumeron löysin ja jenkeissä hinta oli jopa dollarin. Se on eriasia saako sitä suomeen. Helpoks tuli ainakin uus jäähytin tilata
                          Eiköhän ne nykyaikana kulje tavarat ihan kohtuudella rapakon takaakin
                          Jos itse syyläri ehjä ja pelkästään tuo kulmaosa vuotaa, niin säästyyhän siinä pitkä penni:
                          BMW G21 320e xDrive

                          Comment

                          • Tonto!
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 205
                            • Hausjärvi

                            #28
                            Originally posted by juki85 View Post
                            Eiköhän ne nykyaikana kulje tavarat ihan kohtuudella rapakon takaakin
                            Jos itse syyläri ehjä ja pelkästään tuo kulmaosa vuotaa, niin säästyyhän siinä pitkä penni:
                            http://www.rmeuropean.com/Part-Numbe..._46C44230.aspx
                            Säästää todella pitkän pennin ei oo koskaan tullu mitään rapakon takaa tilattua, eikai mikään mahoton tehtävä kuitenkaan! ens kerralla sitten KUN se kulma hajoaa ni pistän tilaten!
                            e39 523iA -97
                            e87 120d -10
                            e30 M-tech II v8 cabrio -93
                            Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                            Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                            Ex e60 530i -03
                            Ex e39 528 Touring -97
                            Ex e39 540iA -97
                            Ex e36 328 Coupe -96
                            Ex e34 535 -91

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by Tonto! View Post
                              Omasta (m62b44) kusi nesteet just tuolta oikeella olevasta kulmaliittimestä! Ja ei, sitä ei saa varaosana.. Eikä auttanu omat patentitkaan. Uuden syylärin hommasin ja nyt pitää!
                              Sellainen välihuomio, että tuon kulmaliittimen SAA varaosana! Olen nimittäin vaihtanut sen tähän nykyiseen seiskaan ja ainakin KL-varaosista sen sai. Ainoa jippo tuossa on, että BMW-varaosana sitä ei myydä erikseen, vaan on pakko ostaa koko syylari. Sen sijaan MB-osana sen saa erikseen ja osahan on täysin identtinen Bemarin vastaavan kanssa. Eli jos joku sattuisi kyseistä osaa tulevaisuudessa tarvitsemaan, niin KL-varaosista sitä ainakin saa. Hintaa kyseiselle palikalle tuli 5€.

                              Comment

                              • Tonto!
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 205
                                • Hausjärvi

                                #30
                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Sellainen välihuomio, että tuon kulmaliittimen SAA varaosana! Olen nimittäin vaihtanut sen tähän nykyiseen seiskaan ja ainakin KL-varaosista sen sai. Ainoa jippo tuossa on, että BMW-varaosana sitä ei myydä erikseen, vaan on pakko ostaa koko syylari. Sen sijaan MB-osana sen saa erikseen ja osahan on täysin identtinen Bemarin vastaavan kanssa. Eli jos joku sattuisi kyseistä osaa tulevaisuudessa tarvitsemaan, niin KL-varaosista sitä ainakin saa. Hintaa kyseiselle palikalle tuli 5€.
                                Noniinpä tietysti.. Kumma kun bemarilta sitä ei saa. Täytyy siis enskerralla ostaa kourallinen niitä
                                e39 523iA -97
                                e87 120d -10
                                e30 M-tech II v8 cabrio -93
                                Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                                Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                                Ex e60 530i -03
                                Ex e39 528 Touring -97
                                Ex e39 540iA -97
                                Ex e36 328 Coupe -96
                                Ex e34 535 -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎