Toi liitin, että sieltä vuotaa ni taitaa olla aika yleinen vikapaikka. Kokeile nyt uudella korkilla että vieläkö vuotaa..!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 Sylkee nesteet
Collapse
X
-
Noni yks vika löyty. Letku joka menee siihen 90 kulman liittimeen on rikki. Siihen on tullut reikä ja kun auton käynnistää niin se vuotaa siitä reiästä samantien kun auto on vasta tyhjäkäynnillä. Jännä homma on myöskin se, että nesteet ei taida olla täysin puhtaat vaan niissä on jotain valkoista smägmää. Ei näytä öljylle koska tietääkseni öljy olisi moniväristä... tuo näyttää jollekin paskaksi menneelle tiivisteelle tms...::Bmw & Metal Forever::..
Comment
-
-
Eli letku on korjattu (leikattu risa kohta irti) ja se ei vuoda enää 90 kulman kohdilta.
Koska jäähdytysnestettä oli mennyt x määrä niin ilmasin järjestelmän ja siinä on nyt ihan hitoksee nesteitä. Ylimääräiset nesteet käsittääkseni vuotavat itse pois ajan mittaan?
Kun testasin autoa niin pidin sitä tyhjäkäynnissä noin 15min välillä kaasuttaen ja muutaman kerran nostaen kierrokset 3tonniin. Sitten ajoin noin 5km matkan ja menin kokeilemaan letkuja (niitä paksuja). Kumpikin oli aivan jumalattoman kuuma. En edes pysty sanomaan oliko toinen kylmempi vai ei... kumpaankin pystyi polttamaan sormet jos olisi pitänyt tarpeeksi kauan kiinni letkusta.
Kuinka nopeasti koneen pitäisi oikeasti lämmetä?
Kuinka paljon kylmempi toisen letkun on oltava?
Voiko paisuntasäiliön korkin kiertää liian tiukkaan että se ei päästäkkään paineita ulos?Last edited by Lunideth; 28-09-2011, 14:01...::Bmw & Metal Forever::..
Comment
-
-
Originally posted by Lunideth View PostEli letku on korjattu (leikattu risa kohta irti) ja se ei vuoda enää 90 kulman kohdilta.
Koska jäähdytysnestettä oli mennyt x määrä niin ilmasin järjestelmän ja siinä on nyt ihan hitoksee nesteitä. Ylimääräiset nesteet käsittääkseni vuotavat itse pois ajan mittaan?
Kun testasin autoa niin pidin sitä tyhjäkäynnissä noin 15min välillä kaasuttaen ja muutaman kerran nostaen kierrokset 3tonniin. Sitten ajoin noin 5km matkan ja menin kokeilemaan letkuja (niitä paksuja). Kumpikin oli aivan jumalattoman kuuma. En edes pysty sanomaan oliko toinen kylmempi vai ei... kumpaankin pystyi polttamaan sormet jos olisi pitänyt tarpeeksi kauan kiinni letkusta.
Kuinka nopeasti koneen pitäisi oikeasti lämmetä?
Kuinka paljon kylmempi toisen letkun on oltava?
Voiko paisuntasäiliön korkin kiertää liian tiukkaan että se ei päästäkkään paineita ulos?Last edited by Tonto!; 28-09-2011, 15:57.e39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
-
None eli lämpötilan katoin "Test 07->KTMP"
Ajoin kaupunkiajo-maantie-motari-kaupunkiajo.
Lämpötila nousi 105 asteeseen sitten se tippui joko 100 asteetsse tai kun kiihdyin 95 asteeseen.
Kun palasin motarilta jossa ajoin 140km/h kaupunkiajoon njiin lämpötila nousi hetkeksi 107 asteeseen josta se sitten tippui 106 ja sitten se pysyi siinä.
Vuotoja en havainnut... mite hittoa? Eih'n se nyt voinut vuotaa korkista sen takia kun toisessa päässä syyläriä letkussa oli reikä????
PS. Mikä on normaali lämpötila? Eli ajon aikana ja tyhjäkäynnillä.Last edited by Lunideth; 28-09-2011, 17:59...::Bmw & Metal Forever::..
Comment
-
-
Originally posted by Tonto! View PostOmasta (m62b44) kusi nesteet just tuolta oikeella olevasta kulmaliittimestä! Ja ei, sitä ei saa varaosana.. Eikä auttanu omat patentitkaan. Uuden syylärin hommasin ja nyt pitää!
sekä tuollakin juttua:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.BMW G21 320e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Lunideth View PostNone eli lämpötilan katoin "Test 07->KTMP"
Ajoin kaupunkiajo-maantie-motari-kaupunkiajo.
Lämpötila nousi 105 asteeseen sitten se tippui joko 100 asteetsse tai kun kiihdyin 95 asteeseen.
Kun palasin motarilta jossa ajoin 140km/h kaupunkiajoon njiin lämpötila nousi hetkeksi 107 asteeseen josta se sitten tippui 106 ja sitten se pysyi siinä.
Vuotoja en havainnut... mite hittoa? Eih'n se nyt voinut vuotaa korkista sen takia kun toisessa päässä syyläriä letkussa oli reikä????
PS. Mikä on normaali lämpötila? Eli ajon aikana ja tyhjäkäynnillä.e39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
-
Originally posted by Lunideth View PostHahahahahahahah ei vittu mikä ohje. Repesin totaalisesti. En muista koska oisin viimeksi nauranut niin kovasti.e39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
-
Originally posted by Tonto! View PostNo jätä ihmeessä talliin seisomaan sitten Juu, kyllä minäkin osanumeron löysin ja jenkeissä hinta oli jopa dollarin. Se on eriasia saako sitä suomeen. Helpoks tuli ainakin uus jäähytin tilata
Jos itse syyläri ehjä ja pelkästään tuo kulmaosa vuotaa, niin säästyyhän siinä pitkä penni:
BMW G21 320e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by juki85 View PostEiköhän ne nykyaikana kulje tavarat ihan kohtuudella rapakon takaakin
Jos itse syyläri ehjä ja pelkästään tuo kulmaosa vuotaa, niin säästyyhän siinä pitkä penni:
http://www.rmeuropean.com/Part-Numbe..._46C44230.aspxe39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
-
Originally posted by Tonto! View PostOmasta (m62b44) kusi nesteet just tuolta oikeella olevasta kulmaliittimestä! Ja ei, sitä ei saa varaosana.. Eikä auttanu omat patentitkaan. Uuden syylärin hommasin ja nyt pitää!
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSellainen välihuomio, että tuon kulmaliittimen SAA varaosana! Olen nimittäin vaihtanut sen tähän nykyiseen seiskaan ja ainakin KL-varaosista sen sai. Ainoa jippo tuossa on, että BMW-varaosana sitä ei myydä erikseen, vaan on pakko ostaa koko syylari. Sen sijaan MB-osana sen saa erikseen ja osahan on täysin identtinen Bemarin vastaavan kanssa. Eli jos joku sattuisi kyseistä osaa tulevaisuudessa tarvitsemaan, niin KL-varaosista sitä ainakin saa. Hintaa kyseiselle palikalle tuli 5€.e39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
Comment