Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehot kateissa ja kierrokset ei nouse yli 3000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmerie39
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 4
    • seinäjoki

    Tehot kateissa ja kierrokset ei nouse yli 3000rpm

    Eli kyseessä e39 525d. Ajelin autolla ihan normaali ajoa. Meinasin kiihdyttää autolla mutta eipäs onnistunutkaan. Tehot katosivat ihan täysin ja auto otti todella huonosti kierroksia. Paikallaankaan auto ei nosta kierroksia yli 3000rpm.

    Missä vika?

    Kiitos jo etukäteen vastauksista!
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #2
    Olisiko turbon säätö pimeänä, eli ei kääntele siipiä.

    Sen teki mulle kerran pari E61ssä, oli vivusto juntturassa--> ei sitten ahtanut.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • IGoR_
      Newbiemmer
      • Aug 2011
      • 1
      • IiHasIdea

      #3
      Oisko öljyn hiukkassuodatin tukossa? Kaverilla teki mersu just saman et toppas kiekat 3000 ku se oli vetäny asuntovaunua vakkaripäällä.. oli vieny sit huoltoo ni ne oli sanonu ettei kannata mitää kärryä yms vetää vakkarilla et se lyö ton hiukkassuodattimen tukkoon ettei se muuta konetta hajota..

      Comment

      • Ramram
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 64
        • Espoo

        #4
        Siinä on moottorin tai vaihteiston ohjausyksikkö havainnut vian ja laittanut tehonrajoituksen ohjelmallisesti. vaikee sanoa tarkkaan mikä ois vikana mutta huollossa pitäis vikakoodit käydä lukemassa.
        Itellä katosi tehot ja sytytti myös voimansiirron varoitusvalon, kun automaattivaihteiston öljynlauhdutin keulilla oli kurasta ihan tukossa ja otti liikaa lämpöä.
        Eli auto on niin fiksu että tietää vikaa olevan, mutta ei niin pahaa ettei vois hissukseen ajella huoltoon.
        E39:ssä ei onneksi vielä ollut noita tukkeutuvia hiukkaspönttöjä pakoputkessa.
        ---Bmw...ja olet jo perillä---
        E30 320i Cabriolet -89
        E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
        exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
        Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
        ---Jo 3800000 km takana---

        Comment

        • bimmerie39
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 4
          • seinäjoki

          #5
          Joo vikakoodit luettu ja antoi vikakoodin "4704 pre-supply pressure monitoring" Rupesin vaan miettiin että vaihdoin muutama päivä sitten pa-suodattimen ja sen jälkeen vika ilmeni. aiemmin ei mitään ongelmia.
          En ilmannut järjestelmää vaihdon jälkeen. Olisiko siinä vika?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            #6
            Originally posted by bimmerie39 View Post
            Joo vikakoodit luettu ja antoi vikakoodin "4704 pre-supply pressure monitoring" Rupesin vaan miettiin että vaihdoin muutama päivä sitten pa-suodattimen ja sen jälkeen vika ilmeni. aiemmin ei mitään ongelmia.
            En ilmannut järjestelmää vaihdon jälkeen. Olisiko siinä vika?
            Vikakoodi voi juontaa tuosta, jos et erikseen ilmannut eli käyttänyt virtoja 2-asennossa ennen käynnistämistä. Olennaisinta on, antaako saman koodin nyt tuoreeltaan. Mikäli antaa, siirtopumppu todennäköisin syyllinen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by bimmerie39 View Post
              Joo vikakoodit luettu ja antoi vikakoodin "4704 pre-supply pressure monitoring" Rupesin vaan miettiin että vaihdoin muutama päivä sitten pa-suodattimen ja sen jälkeen vika ilmeni. aiemmin ei mitään ongelmia.
              En ilmannut järjestelmää vaihdon jälkeen. Olisiko siinä vika?
              Paljonko autolla on ajettu?

              JOs on ajettu yli 250 tkm niin olisiko kuskin penkin alla oleva siirtopumppu tulossa käyttöikänsä päähän, tosin sanoen, ei jaksa syöttää enää riittävästi "kakkua" ja ei ota sen takia kierroksia. Omassani jouduin vaihtamaan 317tkm ja antoi kyllä herjaa matalasta siirtopaineesta....
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • bimmerie39
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 4
                • seinäjoki

                #8
                Itse myös olen tuon siirtopumpun kannalla nyt.

                Comment

                • Ramram
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 64
                  • Espoo

                  #9
                  siirtopumpusta kannattaa muistaa että jokainen käynnistys voi olla se viimeinen. Et älä ennen remppaa sammuta konetta reissun kaffetauoilla. Kone pysyy käynnissä ihan sökölläkin pumpulla.
                  ---Bmw...ja olet jo perillä---
                  E30 320i Cabriolet -89
                  E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                  exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                  Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                  ---Jo 3800000 km takana---

                  Comment

                  • bimmerie39
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 4
                    • seinäjoki

                    #10
                    Siirtopumppu vaihdettu. Ei auttanut. Pa-suodatin vaihdettiin alkuperäiseen eikä auttanut. Missä vika voi olla? Vihjeitä kaivataan!

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Kärsikö paineanturi suodattimessa kun vaihdoit ekan kerran? Inpalla katsomaan ajossa siirtopainetta.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎