Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535i Ei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 892
    • Paltamo

    #16
    tänää taas tuon kanssa painin ja kuskinpuolen raitisilma suotimen alta löyty sähkönen pumppu ja jonkun tekemä patentin poikanen. huomasin sit että pumppuhan pyörii mutta vain silloin kun on virrat päällä muttei käynnissä. heti kun auton käynnistää ni pumppu sammuu. samaisesta paikasta löysin myös "ilmaus venttiilin", elikkäs siellä on ilmeisesti jäähytysjärjestelmän ylin kohta ja siinä oli letkussa ruuvi jonka välistä pysty ilmoja päästäämään poies työnsin sit +navasta jatkuvaa sille pumpulle ja räpläsin sitä ilmaruuvia nii kappas kummaa ku rupes syyläristä vesi hupenee. tovin sitä ilmailin ja nyt tuntuis tulevan lämpöä koppiin.

    oli muuten loppujen lopuksi aika pirun kätevää tuo ilmaus tuon toisen ilmausruuvin ja sähköisen pumpun avulla. toivottavasti nyt tuli sitte kuntoon eikä tarttis enää palella

    autohan valitti näytössä aikaisemmin tuota nesteen määrää(eipä valita enää) mutta en osannut sitä ilmaus juttua epäillä koska paisarissa oli tarpeeksi nestettä ja auton papereiden mukana tuli korjaamon kuitti jossa selitys "nesteenmäärän anturi vaihdettu, mutta herjaa edelleen"... voinpahan vaan sanoa että erittäin ammattitaitosta porukkaa siellä korjaamolla.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #17
      Originally posted by TeiniDX View Post
      tänää taas tuon kanssa painin ja kuskinpuolen raitisilma suotimen alta löyty sähkönen pumppu ja jonkun tekemä patentin poikanen. huomasin sit että pumppuhan pyörii mutta vain silloin kun on virrat päällä muttei käynnissä. heti kun auton käynnistää ni pumppu sammuu. samaisesta paikasta löysin myös "ilmaus venttiilin", elikkäs siellä on ilmeisesti jäähytysjärjestelmän ylin kohta ja siinä oli letkussa ruuvi jonka välistä pysty ilmoja päästäämään poies työnsin sit +navasta jatkuvaa sille pumpulle ja räpläsin sitä ilmaruuvia nii kappas kummaa ku rupes syyläristä vesi hupenee. tovin sitä ilmailin ja nyt tuntuis tulevan lämpöä koppiin.

      oli muuten loppujen lopuksi aika pirun kätevää tuo ilmaus tuon toisen ilmausruuvin ja sähköisen pumpun avulla. toivottavasti nyt tuli sitte kuntoon eikä tarttis enää palella

      autohan valitti näytössä aikaisemmin tuota nesteen määrää(eipä valita enää) mutta en osannut sitä ilmaus juttua epäillä koska paisarissa oli tarpeeksi nestettä ja auton papereiden mukana tuli korjaamon kuitti jossa selitys "nesteenmäärän anturi vaihdettu, mutta herjaa edelleen"... voinpahan vaan sanoa että erittäin ammattitaitosta porukkaa siellä korjaamolla.
      Onneksi olkoon Hyvä juttu, että ratkaisit mysteerin. Joo, en kyllä itse luota kenenkään ilmaamiseen, jotka luulevat että pelkillä ilmausruuveilla saa kaikki ilmat pois! Ei ainakaan minun m52b25 koneesta... Kokemusta nimittäin on.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #18
        Mikäs siinä muuten on että, kun moottorin käydessä avaan termarin ilmaus ruuvia, niin koneen sellanen ihme surina lakkaa samalla,kun paine laskee ja kone käy pirun nätisti, mut kun ruuvi kiinni, niin surina taas alkaa hetken päästä voimistua ennalleen?:think Äänii kuuluu jostain laturin suunnalta!
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎