Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kyselyitä!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edge
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 7
    • espoo

    e39 kyselyitä!

    Moro

    Tuore Bimmeristi kyseleepi tyhmiä ja tarpeellisia!

    1) Mistäs sais suomen tai lontoon kielisen opaskirjan 523iA 2000 preface? Siis muuten ku Laakkoselta. Oma saksaksi

    2) Missäs kannattaisi lohkolämmitin sisäpistokkeineen asennuttaa?? Itsellä kun ei tarpeeksi pysy työkalut kädessä ko operaatiota varten. Eber/Webasto kaukolla (kait ilmankin) kiinnostais!!

    3) Mihis viittais lievä ratin ravistus kun kevyesti nojaa jarruun 80-120kmh vauhdissa?? Palat/levyt? Autolla ajettu n. 255tkm ja huoltoja tehty asiallisesti (tietääkseni). Auto ollu mulla n 5tkm ja 3kk

    4) Takaluukku ei enään aukea kahvasta eikä avaimen- tai sisänapista. Avaimella kylläkin lukosta. Saattaako olla helppo projekti korjata? Avasin luukun sisukset enkä nähnyt ainakaan mitään murtunutta.

    Kiitokset jo etukäteen!!
    Last edited by edge; 23-10-2011, 23:12. Reason: kirotusviheet!!
    semiviisastunut edGe

    - e39 2000 523iA preface-

    ex. V40,
    Omega MV6
    pari muutaki ooppelia...
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #2
    Moneen kysymykseen ja vaivaan auttaa monesti search. E39 varten on tämmönen topikki missä voi kysellä laidasta laitaan asioita http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=221436

    1) Ei se ohjekirja maksa sielä laakkosella kuin ~40€, toinen vaihtoehto on katsella täältä myyntipalstalta tai laittaa ostoilmoitus tänne.

    2) Tähän taitaa kuulua säteilylämmitin, joka asennetaan öljypohjaan ja sen osaa laittaa itsekkin, jos on epävarma niin eiköhän sen osaa jokainen autokorjaamo asentaa tähän autoon.

    3) Levyt melko varmaan kierot, itse tarkistaisin ensimmäiseksi, että jarrut ei laahaa ja herkistelisin satulat.

    4) Arvelisin, että takaluukun avaussolenoidi on sanonut sopimuksen irti, sen voisi tarkistaa, että toimii.

    Siinäpä jotain alkuun, kaipa niitä muitakin neuvoja tulee. Eipä muutakuin tervetuloa foorumille.
    ///Motorporot

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by Raine View Post
      Moneen kysymykseen ja vaivaan auttaa monesti search. E39 varten on tämmönen topikki missä voi kysellä laidasta laitaan asioita http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=221436

      1) Ei se ohjekirja maksa sielä laakkosella kuin ~40€, toinen vaihtoehto on katsella täältä myyntipalstalta tai laittaa ostoilmoitus tänne.

      2) Tähän taitaa kuulua säteilylämmitin, joka asennetaan öljypohjaan ja sen osaa laittaa itsekkin, jos on epävarma niin eiköhän sen osaa jokainen autokorjaamo asentaa tähän autoon.

      3) Levyt melko varmaan kierot, itse tarkistaisin ensimmäiseksi, että jarrut ei laahaa ja herkistelisin satulat.

      4) Arvelisin, että takaluukun avaussolenoidi on sanonut sopimuksen irti, sen voisi tarkistaa, että toimii.

      Siinäpä jotain alkuun, kaipa niitä muitakin neuvoja tulee. Eipä muutakuin tervetuloa foorumille.
      kolmoskohtaan sen verran että levyt on todella harvoin niin kierot että tuntisi mitenkään.. sitä varten on "kelluvat" jarrusatulat vaan jarrutärinöiden syy on käytännössä aina jumittavissa jarrusatuloissa ja/tai löystyneissä puslissa.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • edge
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 7
        • espoo

        #4
        Kiitokset vinkeistä! Siirryn tuolle toiselle kyselemään lisää, en vaan löytänyt oikeaa ketjua...

        1) Laakkosella sanoivat 80e!?! Tutkitaan siis foorumia lisää josko joku haluais tuollaisesta luopua.

        2) Hommaan jostain siis lämppärisarjan ja ohjeet. Onko suosituksia??

        3) Kurkataanpa satuloiden tilanne kiitos!!

        4) Mikään ei napsu, kun nappia painaa. Solenoidi taitaa siis mennä vaihtoon.
        semiviisastunut edGe

        - e39 2000 523iA preface-

        ex. V40,
        Omega MV6
        pari muutaki ooppelia...

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #5
          Originally posted by edge View Post
          Kiitokset vinkeistä! Siirryn tuolle toiselle kyselemään lisää, en vaan löytänyt oikeaa ketjua...

          1) Laakkosella sanoivat 80e!?! Tutkitaan siis foorumia lisää josko joku haluais tuollaisesta luopua.

          2) Hommaan jostain siis lämppärisarjan ja ohjeet. Onko suosituksia??

          3) Kurkataanpa satuloiden tilanne kiitos!!

          4) Mikään ei napsu, kun nappia painaa. Solenoidi taitaa siis mennä vaihtoon.
          4. johtosarjassakin voi olla vikaa. Johtosarja joka luukusta autoon.

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1637
            • Vähäkyrö

            #6
            Originally posted by edge View Post
            Kiitokset vinkeistä! Siirryn tuolle toiselle kyselemään lisää, en vaan löytänyt oikeaa ketjua...

            1) Laakkosella sanoivat 80e!?! Tutkitaan siis foorumia lisää josko joku haluais tuollaisesta luopua.

            2) Hommaan jostain siis lämppärisarjan ja ohjeet. Onko suosituksia??

            3) Kurkataanpa satuloiden tilanne kiitos!!

            4) Mikään ei napsu, kun nappia painaa. Solenoidi taitaa siis mennä vaihtoon.
            4: Jos sedani tai miksei toukkakin, niin kannattaa kattoa ettei sen luukussa olevan napin kumi ole luiskahtanu paikoiltaan ja jumittanu mikrokytkimen, joka on siellä kumin alla.

            Ja 3: Kyllä noita bemarien levyjä on vaihdeltu uudempiinki takuun piikkiin, ku ovat kierot olleet.

            Comment

            • mixxis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2009
              • 1877
              • Jyväskylä / Uurainen

              #7
              1. itse ostin toissavuonna JKL Laakkoselta (tilaustavarana) suomenkielisen käyttäjän oppaan e39 2000 hintaan 40€.
              ___________________________________
              __________________________________________________
              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



              [ Focus stw ]
              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

              Comment

              • juki85
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by edge View Post
                Moro

                4) Takaluukku ei enään aukea kahvasta eikä avaimen- tai sisänapista. Avaimella kylläkin lukosta. Saattaako olla helppo projekti korjata? Avasin luukun sisukset enkä nähnyt ainakaan mitään murtunutta.

                Kiitokset jo etukäteen!!
                Tosiaan se takaluukun johtosarja kannattaa tsekata. Itsellä oli sieltä johto poikki, eikä auennut kuin avaimella lukosta.
                Last edited by juki85; 24-10-2011, 11:28.
                BMW G21 320e xDrive

                Comment

                • E.K.
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 494
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by edge View Post
                  Kiitokset vinkeistä! Siirryn tuolle toiselle kyselemään lisää, en vaan löytänyt oikeaa ketjua...

                  1) Laakkosella sanoivat 80e!?! Tutkitaan siis foorumia lisää josko joku haluais tuollaisesta luopua.

                  2) Hommaan jostain siis lämppärisarjan ja ohjeet. Onko suosituksia??

                  3) Kurkataanpa satuloiden tilanne kiitos!!

                  4) Mikään ei napsu, kun nappia painaa. Solenoidi taitaa siis mennä vaihtoon.
                  1. Jos ei kiire ni seuraa huutonettiä. Lohjan suunnalla yks heppu välillä kauppaa ilmeisesti purkuautoista jääneitä ohjekirjoja. itse ostin viime vuonna häneltä... Merkkiliikkeen mukaan maahantuoja viimevuonna korottanut ohjekirjan tukkuhintaa huomattavasti lisääntyneen kysynnän johdosta.

                  2.foorumin myyntipalstalla välillä säteilylämmittimiä..

                  3.omassa oli syynä laahaava kuskin jarru ja väljät nivelet. ravisti aika mallikkaasti..

                  4.tämä vika multa viellä puuttuu!!!. ilmaantunee kuitenki ennenpitkää
                  Last edited by E.K.; 24-10-2011, 19:00. Reason: lisäys

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1637
                    • Vähäkyrö

                    #10
                    Vielä 4: Itse vaihdoin saranoihin johdot, mutta nappi ei vieläkään toiminu. Oli hapettuma keskellä johtoa.

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      #11
                      Jatketaanpa siellä "oikeassa" E39 topicissa
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎