Poista kaikki vikakoodit ens töikseen. Sen jälkeen kattoo mitä tulee uusia. Polttoaine puolella todennäköisesti vikaa, rail-paine ei ollu tyhjäkäynnillä kuin 286 bar. Tarvis olla 348 bar. Suuttimien ohivuoto testi kannattaa tehä myös.
Poista kaikki vikakoodit ens töikseen. Sen jälkeen kattoo mitä tulee uusia. Polttoaine puolella todennäköisesti vikaa, rail-paine ei ollu tyhjäkäynnillä kuin 286 bar. Tarvis olla 348 bar. Suuttimien ohivuoto testi kannattaa tehä myös.
poistelin vikakoodit muutamaan otteeseen ennenkuin otin nuo kuvat,että nuo on tuoreimmat mitkä tuli autoa startatessa.
ohivuototesti tuli tehtyä nkk takaperin ja onkos se 4pytty(keulastapäin katsottuna) vuotoa oli himpun yli 20ml 1min 40s aikana..
oiskos se tuo suutin sitten potsipiu..
kävin vielä lukemassa vikakoodeja.auto lähti käyntiin normisti ja mitään herjaa ei tullu mistään. railpaine näytti olevan 286lukemissa tyhjäkäynnillä. suuttimien korjaus arvot oli kolmella suuttimella yli 2,3.. eli oisko se suutinsulkeiset edessä..
ohivuototestausta elikäs onko nyt nelossylinterin suutin yli arvojen 2min ja yli 20ml,,, voiko käydä niin että jos tuon yhden korjauttaa niin se muista rupeaa ylivuotamaan enempi..
Attached Files
Last edited by sakke525tds; 10-05-2015, 17:40.
Reason: lisäinffoa..
Onko autossa kattoluukku? Jos on katso mihin vesi valuu poistoputkista. Enemmän tuo viittaa maadoitusvikaan / kontakti vikaan. Esim esipaineanturin irroittamalla tulee sama herja, mutta auto kuitenkin lähtee käyntiin. Esipaine on kuitenkin 4 bar, mikä on mikä sen kuuluu olla.
Railipaine on kieltämättä hieman matala, mutta ei siitä kyseisiä vikakoodeja tule.
Kontaktivikaa taitaa olla, mutta osaako joku sanoa missä sitä olisi? Vasta vaihdoin tankin pumpun, kun ei käynnistynyt enää, jos vain 15l polttonesteitä tankissa, mutta tämä herja ei hävinnyt mihinkään. Tulee satunnaisesti, muttei varsinaisesti vaikuta mihinkään muuten kuin piippaa nopeusmittarin valikossa.
Tänään sammui 530d ajosta vähän sen jälkeen kun oli polttoainevalo syttynyt. Fuel system herja tuli mittaristoon. Pääsin rullaamaan abc:lle, valutin tankin täyteen ja sen jälkeen lähti vähän normaalia pidemmän starttauksen jälkeen taas käyntiin ja pelannut kuten kuuluukin. Siirtopaineet pysyy yli 3.5bar vedossakin. Tankkiin meni 63l ainetta joten ei se ihan tyhjä ollut. Ja välillä on mennyt enempikin ainetta tankatessa ja ihan ajamalla päästy mittarille.
Onkohan sieltä nyt tankin pumppu mennyt rikki? Vai voiko sieltä joku imusihti tms irrota ettei ime ihan pohjalta enää?
Edellisen omistajan aikaan vaihdettu ja oletettavasti orkkis osa kun on merkkiliikkeessä vaihdettu jos en ihan väärin muista. Että olisiko max 100tkm/4v vanha tuo pumppu.
Tänään sammui 530d ajosta vähän sen jälkeen kun oli polttoainevalo syttynyt. Fuel system herja tuli mittaristoon. Pääsin rullaamaan abc:lle, valutin tankin täyteen ja sen jälkeen lähti vähän normaalia pidemmän starttauksen jälkeen taas käyntiin ja pelannut kuten kuuluukin. Siirtopaineet pysyy yli 3.5bar vedossakin. Tankkiin meni 63l ainetta joten ei se ihan tyhjä ollut. Ja välillä on mennyt enempikin ainetta tankatessa ja ihan ajamalla päästy mittarille.
Onkohan sieltä nyt tankin pumppu mennyt rikki? Vai voiko sieltä joku imusihti tms irrota ettei ime ihan pohjalta enää?
Edellisen omistajan aikaan vaihdettu ja oletettavasti orkkis osa kun on merkkiliikkeessä vaihdettu jos en ihan väärin muista. Että olisiko max 100tkm/4v vanha tuo pumppu.
Kyllä tuo kuullostaa pumppuvialta. Tai varmasti yleisesti pumppu vaihdetaan. Voithan kattella kun ainetta on puolisen tankkia, miten ne polttoaineet liikkuu siellä. Eli salavalikosta tutkailet siirtyykö vasemmalta oikealle ainetta kun se menee alle puolen tankin. Ongelmia tulee yleensä juuri kun ainetta alkaa olemaan 20l tai vähemmän. Jos esim. 20l kohdalla näyttää salavalikossa että kaikki (suurin osa tässä kohtaa) jää sinne väärälle eli vasemmalle puolelle niin kyllä tuo pumppuvika on aika sopiva ja vaihdon tarpeessa. Varsinkin jos tämä on tuore ongelma niin en usko että pumppu olisi jostakin syystä päässyt liikkumaan niin ettei ottaisi pohjalta asti. Kaikki on mahdollista, mutta.. Tietenkin mahdolliset sähköviat esim pumpun johdotukset, mutta sitä en tiedä onko sähkövikoja ollut näissä vehkeissä..
Nyt tuli tutkittua tuota omaa autoa vasta ja löytyikin sellainen vika että tankista oli rikki se muovi mihin tulee tankin pumppu kiinni. Päässyt sen verran varmaankin heilumaan että imi ilmaa siinä vaiheessa kun löpövalo oli syttynyt.
Comment