Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 ia-96 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannesuhonen
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 16
    • Tornio

    E39 523 ia-96 ongelma

    Jostain syystä kun ajelen kaupungissa tai aito on tyhjäkäynnillä, lämmöt nousee punaselle mutta kun nostan kierroksia mittari palautuu normaaliin lämpötilaan. Autoon on vaihdettu alle 1000km sitten syyläri ja termostaatti. Mitään ehdotuksia mistä kyseinen ongelma voisi johtua?
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by jannesuhonen View Post
    Jostain syystä kun ajelen kaupungissa tai aito on tyhjäkäynnillä, lämmöt nousee punaselle mutta kun nostan kierroksia mittari palautuu normaaliin lämpötilaan. Autoon on vaihdettu alle 1000km sitten syyläri ja termostaatti. Mitään ehdotuksia mistä kyseinen ongelma voisi johtua?
    ilmaa ilmaa ja ilmaa
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • jannesuhonen
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 16
      • Tornio

      #3
      Tyhjäkäynnillä ollessa ei myöskään puhalla lämmintä ilmaa mutta ku nostaa kierroksia niin lämmintä alkaa tuleen. Miten olet itse hoitanut ilmauksen?
      Last edited by jannesuhonen; 06-11-2011, 00:41.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by jannesuhonen View Post
        Tyhjäkäynnillä ollessa ei myöskään puhalla lämmintä ilmaa mutta ku nostaa kierroksia niin lämmintä alkaa tuleen
        ilmaa
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1606
          • Tampere

          #5
          edelleen ilmaa jäjestelmässä!
          Käyttele korkki auki,pumppaile letkuja ja lisäile tarvittaessa vettä.
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            #6
            Koneen oltava kylmä aloittaessa ilmaamaan. Ilmausruuvit pois, virrat päälle. Varmistu että kiertovesipumppu toimii, lämmöt kabiinista täysille, puhallin pienelle. Liruttele nestettä hiljalleen paisariin niin kauan että ilmausreijistä ei tule enää ilmakuplia. Lirutellessa paisari lopputilanteessa ihan piripinnassa mutta kyllä sinne sitä nestettä menee. Kun nestettä ei enää mene, ilmausruuvit kiinni, auto käyntiin n. 30s jonka aikana käytät kierroksia jossain 4500 pari kolmekertaa. Kone seis,tarkistetaan tilanne paisarissa. Nyt voi vielä tehdä jos haluaa sen pulloilmauksen josta löytyy searchilla infoa. Tai kone lämpimäksi että termari aukeaa ja tarkistetaan taas tilanne paisarissa.

            Comment

            • jannesuhonen
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 16
              • Tornio

              #7
              Kiitoksia neuvoista, kokeilen ilmata jos se sillä toimis

              Comment

              • R.I.P
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 235
                • Varsinainen Suomi

                #8
                Ilman lisäksi, jos termari on motonetista, se ei välttämättä toimi kuten pitäisi.
                Marmorilta uusi (60€) ja toimii kuin junan vessa.
                BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.

                Comment

                • jannesuhonen
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 16
                  • Tornio

                  #9
                  Ostin termostaatin ojanperältä

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by R.I.P View Post
                    Ilman lisäksi, jos termari on motonetista, se ei välttämättä toimi kuten pitäisi.
                    Marmorilta uusi (60€) ja toimii kuin junan vessa.
                    mitäs ongelmia mätänet termareissa on ollut, itellä sellainen paikallaan ja hyvin tuntus toimivan :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • jannesuhonen
                      Newbiemmer
                      • Nov 2011
                      • 16
                      • Tornio

                      #11
                      Miten voi olla mahollista että enää lämmöt ei nouse vaikka miten ajaa, enkä ole vielä edes ilmannu järjestelmää. Sit yks toinen ongelma eli autossa on facelift johon kuuluu sitten xenon- lamput ja nyt katsastusmies ei päästä läpi sitä, koska xenonit "ei nouse". Tai jotain vastaavaan se koitti selvittää.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by jannesuhonen View Post
                        Miten voi olla mahollista että enää lämmöt ei nouse vaikka miten ajaa, enkä ole vielä edes ilmannu järjestelmää. Sit yks toinen ongelma eli autossa on facelift johon kuuluu sitten xenon- lamput ja nyt katsastusmies ei päästä läpi sitä, koska xenonit "ei nouse". Tai jotain vastaavaan se koitti selvittää.
                        Tarkista seuraavat perusjutut
                        - onko jäähdytysnestettä tarpeeksi
                        - jos nestepinta on ok paisarissa, tarkista ettei järjestelmässä ole ilmaa
                        - jos nestettä kuluu, ja ilmauksen joutuu uusimaan aika ajoin, nestettä vuotaa jostain

                        Korjaa kaikki mahdolliset nestevuodot, täytä järjestelmä, ilmaa ja seuraa tilannetta uudestaan.

                        Omasta ~400000 km ajetusta E39 523i -96:sta on mm. korjattu seuraavia vuotokohtia:
                        Paisarin korkki ja sen alareunan O-rengastiiviste
                        Termarin kotelo
                        Kiristetty letkuliittimet (vesipumpun vaihtajalta jäi aikoinaan alavesiletkun lemmarit kiristämättä)

                        Omaan autooni vesipumppu on vaihdettu km lukemalla 350000 km ihan varmuuden vuoksi, mitään oireita ei pumpussa ollut.

                        Jos lämmöt käy ylhäällä tavan takaa, on vuoto paikallistettava ensitilassa ennekuin suurempaa vahinkoa tapahtuu.
                        Last edited by Havis; 12-11-2011, 09:31.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • intfreak
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 2966
                          • Uusikaupunni

                          #13
                          Originally posted by jannesuhonen View Post
                          Sit yks toinen ongelma eli autossa on facelift johon kuuluu sitten xenon- lamput ja nyt katsastusmies ei päästä läpi sitä, koska xenonit "ei nouse". Tai jotain vastaavaan se koitti selvittää.
                          Mitä siinä tarkastuskortissa tarkalleen ottaen lukee?
                          N62 Money Spender Club

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            #14
                            Originally posted by jannesuhonen View Post
                            Miten voi olla mahollista että enää lämmöt ei nouse vaikka miten ajaa, enkä ole vielä edes ilmannu järjestelmää. Sit yks toinen ongelma eli autossa on facelift johon kuuluu sitten xenon- lamput ja nyt katsastusmies ei päästä läpi sitä, koska xenonit "ei nouse". Tai jotain vastaavaan se koitti selvittää.
                            Tarkoittaa sitä, että kun on automaattinen valojensäätö niin valokuvio tekee päälle laittaessa ylös-alas liikkeen, jolloin katsastusmies näkee että valojensäätö toimii. Onko sinulla autossa valojensäätörulla ratin vieressä eli manuaalinen valojensäätö? Jos autosi on -96 mallia niin xenonien kanssa ei tarvitse olla automaattista valojensäätöä, pesurit ja manuaalisäätö sekä xenonhyväksytyt umpiot riittää. Eli jos autosi täyttää nämä kriteerit niin asemalle valittamaan. Joku korjatkoon mikäli olen väärässä.

                            Comment

                            • jannesuhonen
                              Newbiemmer
                              • Nov 2011
                              • 16
                              • Tornio

                              #15
                              on siinä sellanen manuaalinen valojensäädin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎