Jostain syystä kun ajelen kaupungissa tai aito on tyhjäkäynnillä, lämmöt nousee punaselle mutta kun nostan kierroksia mittari palautuu normaaliin lämpötilaan. Autoon on vaihdettu alle 1000km sitten syyläri ja termostaatti. Mitään ehdotuksia mistä kyseinen ongelma voisi johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523 ia-96 ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by jannesuhonen View PostJostain syystä kun ajelen kaupungissa tai aito on tyhjäkäynnillä, lämmöt nousee punaselle mutta kun nostan kierroksia mittari palautuu normaaliin lämpötilaan. Autoon on vaihdettu alle 1000km sitten syyläri ja termostaatti. Mitään ehdotuksia mistä kyseinen ongelma voisi johtua?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Tyhjäkäynnillä ollessa ei myöskään puhalla lämmintä ilmaa mutta ku nostaa kierroksia niin lämmintä alkaa tuleen. Miten olet itse hoitanut ilmauksen?Last edited by jannesuhonen; 06-11-2011, 00:41.
Comment
-
-
Originally posted by jannesuhonen View PostTyhjäkäynnillä ollessa ei myöskään puhalla lämmintä ilmaa mutta ku nostaa kierroksia niin lämmintä alkaa tuleenF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
edelleen ilmaa jäjestelmässä!
Käyttele korkki auki,pumppaile letkuja ja lisäile tarvittaessa vettä.E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Koneen oltava kylmä aloittaessa ilmaamaan. Ilmausruuvit pois, virrat päälle. Varmistu että kiertovesipumppu toimii, lämmöt kabiinista täysille, puhallin pienelle. Liruttele nestettä hiljalleen paisariin niin kauan että ilmausreijistä ei tule enää ilmakuplia. Lirutellessa paisari lopputilanteessa ihan piripinnassa mutta kyllä sinne sitä nestettä menee. Kun nestettä ei enää mene, ilmausruuvit kiinni, auto käyntiin n. 30s jonka aikana käytät kierroksia jossain 4500 pari kolmekertaa. Kone seis,tarkistetaan tilanne paisarissa. Nyt voi vielä tehdä jos haluaa sen pulloilmauksen josta löytyy searchilla infoa. Tai kone lämpimäksi että termari aukeaa ja tarkistetaan taas tilanne paisarissa.
Comment
-
-
Originally posted by R.I.P View PostIlman lisäksi, jos termari on motonetista, se ei välttämättä toimi kuten pitäisi.
Marmorilta uusi (60€) ja toimii kuin junan vessa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Miten voi olla mahollista että enää lämmöt ei nouse vaikka miten ajaa, enkä ole vielä edes ilmannu järjestelmää. Sit yks toinen ongelma eli autossa on facelift johon kuuluu sitten xenon- lamput ja nyt katsastusmies ei päästä läpi sitä, koska xenonit "ei nouse". Tai jotain vastaavaan se koitti selvittää.
Comment
-
-
Originally posted by jannesuhonen View PostMiten voi olla mahollista että enää lämmöt ei nouse vaikka miten ajaa, enkä ole vielä edes ilmannu järjestelmää. Sit yks toinen ongelma eli autossa on facelift johon kuuluu sitten xenon- lamput ja nyt katsastusmies ei päästä läpi sitä, koska xenonit "ei nouse". Tai jotain vastaavaan se koitti selvittää.
- onko jäähdytysnestettä tarpeeksi
- jos nestepinta on ok paisarissa, tarkista ettei järjestelmässä ole ilmaa
- jos nestettä kuluu, ja ilmauksen joutuu uusimaan aika ajoin, nestettä vuotaa jostain
Korjaa kaikki mahdolliset nestevuodot, täytä järjestelmä, ilmaa ja seuraa tilannetta uudestaan.
Omasta ~400000 km ajetusta E39 523i -96:sta on mm. korjattu seuraavia vuotokohtia:
Paisarin korkki ja sen alareunan O-rengastiiviste
Termarin kotelo
Kiristetty letkuliittimet (vesipumpun vaihtajalta jäi aikoinaan alavesiletkun lemmarit kiristämättä)
Omaan autooni vesipumppu on vaihdettu km lukemalla 350000 km ihan varmuuden vuoksi, mitään oireita ei pumpussa ollut.
Jos lämmöt käy ylhäällä tavan takaa, on vuoto paikallistettava ensitilassa ennekuin suurempaa vahinkoa tapahtuu.Last edited by Havis; 12-11-2011, 09:31."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by jannesuhonen View PostSit yks toinen ongelma eli autossa on facelift johon kuuluu sitten xenon- lamput ja nyt katsastusmies ei päästä läpi sitä, koska xenonit "ei nouse". Tai jotain vastaavaan se koitti selvittää.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by jannesuhonen View PostMiten voi olla mahollista että enää lämmöt ei nouse vaikka miten ajaa, enkä ole vielä edes ilmannu järjestelmää. Sit yks toinen ongelma eli autossa on facelift johon kuuluu sitten xenon- lamput ja nyt katsastusmies ei päästä läpi sitä, koska xenonit "ei nouse". Tai jotain vastaavaan se koitti selvittää.
Comment
-
Comment