Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sammunut ajosta pari kertaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asdf1
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 162
    • interweb

    e39 sammunut ajosta pari kertaa.

    Parin viikon sisällä auto on sammunut kaksi kertaa ajossa. Sammuminen on tapahtunut hyvin hiljaisessa vauhdissa esimerkiksi pihaan käännyttäessä. Molemmilla kerroilla en edes tajunnut heti, että moottori on sammunut, kun auto rullasi hissukseen vielä eteenpäin. Tämän jälkeen kone lähtee laakista käyntiin ilman mitään ongelmia.

    Ainoa yhteneväisyys taitaa olla se, että moottori on ollut suhteellisen kylmä -> Ajettu noin 2-3km. Lämpimänä ei oo tämmöstä vielä käynyt.

    Mistä tätä kannattas lähtee selvittään?

    Auto on 520iA m52tub20
    -05 e61 530d msport
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    Vikakoodit lukuun.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • TeemuT
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 329
      • Muhos

      #3
      alipainevuoto ?
      Oma 328(M52B28) teki samaa puolilämpimällä koneella kun sai hieman ilmaa väärästä välistä. se riitti stumppaamaan koneen risteyksessä toisinaan...ilmastoinnin kun laittoi päälle ei sammunut koskaan kun se tasoitti käynnin.
      korjasin tosin se oikeastikkin kyllä sitten :-)

      -TT-
      -TT-
      F30 320d

      Comment

      • jamoc8
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 277
        • Oulu

        #4
        Kampiakselin asentotunnistin aiheutti joskus tuommosta, tosin sammuili moottoritinopeudestakin. Ja kohta käynnistyi normaalisti.


        Originally posted by asdf1 View Post
        Parin viikon sisällä auto on sammunut kaksi kertaa ajossa. Sammuminen on tapahtunut hyvin hiljaisessa vauhdissa esimerkiksi pihaan käännyttäessä. Molemmilla kerroilla en edes tajunnut heti, että moottori on sammunut, kun auto rullasi hissukseen vielä eteenpäin. Tämän jälkeen kone lähtee laakista käyntiin ilman mitään ongelmia.

        Ainoa yhteneväisyys taitaa olla se, että moottori on ollut suhteellisen kylmä -> Ajettu noin 2-3km. Lämpimänä ei oo tämmöstä vielä käynyt.

        Mistä tätä kannattas lähtee selvittään?

        Auto on 520iA m52tub20
        ---- Bee äm dapl juu ----

        Comment

        • asdf1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 162
          • interweb

          #5
          Tuli vihdoinkin ne vikakoodit luettua ja koneen mukaan auto on ihan kunnossa. Täytyy vielä kerran koittaa ettiä niitä mahdollisia vuotoja vaikka ei niitä ennenkään oo löytyny
          -05 e61 530d msport

          Comment

          • pommi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 100
            • Siilinjärvi

            #6
            Originally posted by jamoc8 View Post
            Kampiakselin asentotunnistin aiheutti joskus tuommosta, tosin sammuili moottoritinopeudestakin. Ja kohta käynnistyi normaalisti.
            Tälle yksi ääni lisää täältä. Vai olisiko ollut nokka-akselin tunnistin.
            Ei löytänyt merkkihuoltokaan vikakoodia, rasvasivat akun napoja ym. jonnin joutavaa.
            Käskin lopulta vaihtamaan jommankumman anturin ja sammumiset loppui siihen.
            nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              #7
              Originally posted by pommi View Post
              Tälle yksi ääni lisää täältä. Vai olisiko ollut nokka-akselin tunnistin.
              Ei löytänyt merkkihuoltokaan vikakoodia, rasvasivat akun napoja ym. jonnin joutavaa.
              Käskin lopulta vaihtamaan jommankumman anturin ja sammumiset loppui siihen.
              Myöskin imm voi tehdä tuota, kokemusta on.
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              • JML
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 112
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by pommi View Post
                Tälle yksi ääni lisää täältä. Vai olisiko ollut nokka-akselin tunnistin.
                Ei löytänyt merkkihuoltokaan vikakoodia, rasvasivat akun napoja ym. jonnin joutavaa.
                Käskin lopulta vaihtamaan jommankumman anturin ja sammumiset loppui siihen.
                Ainakin dieseleissä on siten, että käynnistyksen yhteydessä käyttää sekä nokka- että kampiakselin asentoanturia ja käydessä vain kampiakselin anturia. Eli jos samoin bensassa, niin kampiakselin anturi kannattaa vaihtaa ensiksi, koska ajosta sammuu. Korjatkoon joku, jos on väärin arvattu.:think

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎