Tämmöinen ongelma tuli vastaan, että moottorirempan jälkeen 530d:n ahtopainemittari näyttää 2 barin lukemia ja en tiedä menisikö vielä vähän ylikin, mutta mittarin asteikko stoppaa tuohon, eikä oikein huvita kokeillakaan miten pitkälle se menisi. Olen ymmärtänyt että normipaineet olisivat 1,1. Tässä on kuitenkin aikaisempien omistajien toimesta joku lastu laitettuna ja ennen remonttia paineet nousivat 1,5 bar paikkeille, mikä tuntui mielestäni järkevältä. Nyt kuitenkin jostain syystä tulee paljon hurjempia lukemia. Paineet nousevat mittarin mukaan tasaisesti ja nätisti. Kahdeksankympin vauhdissa ahtaa n. 0,4 bar, ja tyhjäkäynnillä näyttää nollaa.
Voimasavua ei mielestäni tule mitenkään merkittävästi, voimaa sen sijaan tuntuu olevan oikein hyvin. Pientä suhinaa kuuluu jostain, etenkin kun nostaa kaasun kesken kiihdytyksen. Oikeastaan se kuulostaa enemmän sellaiselta imaisuääneltä. Vikakoodit katsoin Inpalla tyhjäkäynnillä, mutta ajelun jälkeen en ole vielä tarkistanut. Kurkkaan illalla löytyykö sieltä mitään uutta. Jäähdytysnesteen lämpöanturista siellä oli aikaisemmin joku herja.
Taustana siis että kone oli juuri täysin levällään, laakeroitu, rengastettu ja kansi kunnostettu. Turbo lienee originaali 319tkm ajettu, siihen en kummemmin koskenut. Ahtopainemittarille on joku liitos laitettu egr:n koteloon.
Saako tuolla vakioahtimella käytännössä noin kovia paineita edes aikaiseksi? Eli voisiko paineen mittauksessa olla joku ongelma? Voisiko olla joku väärä liitäntä alipaineletkuissa? Koneremppaan meni melkoisesti aikaa ja rahaa, joten ei millään viitsisi pistää heti kiertokankia mutkalle tämän takia, jos se nyt jostain syystä oikeasti ahtaisi noin paljon. En vaan oikein keksi mistä tuo ongelma voisi johtua, kun ei näistä turbovehkeistä ole kovin paljon aikaisempaa kokemusta.
Voimasavua ei mielestäni tule mitenkään merkittävästi, voimaa sen sijaan tuntuu olevan oikein hyvin. Pientä suhinaa kuuluu jostain, etenkin kun nostaa kaasun kesken kiihdytyksen. Oikeastaan se kuulostaa enemmän sellaiselta imaisuääneltä. Vikakoodit katsoin Inpalla tyhjäkäynnillä, mutta ajelun jälkeen en ole vielä tarkistanut. Kurkkaan illalla löytyykö sieltä mitään uutta. Jäähdytysnesteen lämpöanturista siellä oli aikaisemmin joku herja.
Taustana siis että kone oli juuri täysin levällään, laakeroitu, rengastettu ja kansi kunnostettu. Turbo lienee originaali 319tkm ajettu, siihen en kummemmin koskenut. Ahtopainemittarille on joku liitos laitettu egr:n koteloon.
Saako tuolla vakioahtimella käytännössä noin kovia paineita edes aikaiseksi? Eli voisiko paineen mittauksessa olla joku ongelma? Voisiko olla joku väärä liitäntä alipaineletkuissa? Koneremppaan meni melkoisesti aikaa ja rahaa, joten ei millään viitsisi pistää heti kiertokankia mutkalle tämän takia, jos se nyt jostain syystä oikeasti ahtaisi noin paljon. En vaan oikein keksi mistä tuo ongelma voisi johtua, kun ei näistä turbovehkeistä ole kovin paljon aikaisempaa kokemusta.
Comment