Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 facelift xenon-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JML
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 112
    • Jämsä

    e39 facelift xenon-ongelma

    Elikkä pari ongelmaa ois. Osaiskohan kukaan auttaa?

    1. Eilen aamulla alkoi nousta savu pellin alta. No syyksi selvisi kuskin puolella olevaan xenon-polttimoon tuleva liitin, joka oli mennyt oikoseen ja sulanut. Ilmeisesti väliin on joskus vaihdon yhteydessä jäänyt paskaa ja nyt sitten meni oikoseen. Kysymys kuuluu, että saako niitä ballasti-polttimo -johtoja vaihdettua alkuperäisellä tavalla, eli lähteekö se johto ballastista irti ja saako jostain varaosana alkuperäisen kaltaista johtoa? Toinen vaihtoehto on käyttää ns. D2S -adapteria, mutta ne korkeajänniteliitokset aina vähän arveluttaa läpilyöntivaaran vuoksi.

    2. Onko tuon umpion tyyppivian, eli katkenneiden säätötankojen vaihdolle jossain hyvät ohjeet? Jonkun kuvittamattoman ohjeen löysin searchilla, mutta vissiin on aika veemäinen homma, joten paremmat ohjeet tulisivat tarpeeseen. Osia en ole vielä tilannut, mutta katsoin, että metallisia varaosia löytyy 119 euron hintaan... :think
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Ehjä ballasti maksaa 60-80e
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • JML
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 112
      • Jämsä

      #3
      Joo tarvikkeena saa siihen hintaan. Orkkis taitaa olla tyyriimpi. Kait se pitää ostaa tarvikeballasti ja koittaa, että lähtiskö toimimaan... En tiedä, onko niiden kanssa sitten ollut ongelmia bemareissa...?

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by JML View Post
        Joo tarvikkeena saa siihen hintaan. Orkkis taitaa olla tyyriimpi. Kait se pitää ostaa tarvikeballasti ja koittaa, että lähtiskö toimimaan... En tiedä, onko niiden kanssa sitten ollut ongelmia bemareissa...?

        Tarkoitinkin HELLAA
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • JML
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 112
          • Jämsä

          #5
          Mistä saa siihen hintaan? Onko siinä se johto polttimolle mukana?

          Comment

          • pouri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 370
            • 06 area

            #6
            Ebayssä näkyy noita alkuperäisiä (Hella) sytyttimiä useasti. Tulee myös se johto mukana.
            Säätötankojen vaihto on kohtuu simppeli homma. Omat umpiot saunotin kuumassa saunassa, kun eivät uuniinkaan mahtuneet ja sitten vain hiljalleen vääntämällä auki. Kun pleksit sai irti onnistui purkaminen ihan ruuveja aukomalla niin kauan, että rikkinäiset osat on käsissä ja uudet tilalle. Sitten taas saunaan, että saa liimat kuumenemaan ja kasaan. Ei tarvinut tiivistellä millään ekstra massoilla.
            Diesel, fuel of satin man

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Ehkä buksinilta sais tohon hintaan ihan orginaalia käytettyä..? Kannattaa ainakin kysäsitä. Muutenhan ebayt on noita pullollaan.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • lepis
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 81
                • Tampere

                #8
                Moro,

                Liitin sulanut xenonpolttimon takaa! Kipinät sinkoilee kun valot kytkee päälle...

                Ainut järkevä vaihtoehto ilmeisesti uusia koko ballasti? Mikä kannattaa laittaa, onko tarvikeballasteista mihinkään? Originaali on siis 5DV 007 760-29.

                Meneekö esimerkiksi xenonkauppa.comin tarvikeballasti +adapteijohto ihan Blug&Play orkkiksen tilalle? Eli


                Ja


                Kiitos!
                E39 530iA -02

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  #9
                  Originally posted by lepis View Post
                  Moro,

                  Liitin sulanut xenonpolttimon takaa! Kipinät sinkoilee kun valot kytkee päälle...

                  Ainut järkevä vaihtoehto ilmeisesti uusia koko ballasti? Mikä kannattaa laittaa, onko tarvikeballasteista mihinkään? Originaali on siis 5DV 007 760-29.

                  Meneekö esimerkiksi xenonkauppa.comin tarvikeballasti +adapteijohto ihan Blug&Play orkkiksen tilalle? Eli


                  Ja


                  Kiitos!
                  Höpöhöpö. Niitä liittimiä saa alle 10euron hintaan. Johdot poikki ja kolvi laulamaan.

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 889
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by lepis View Post
                    Moro,

                    Liitin sulanut xenonpolttimon takaa! Kipinät sinkoilee kun valot kytkee päälle...

                    Ainut järkevä vaihtoehto ilmeisesti uusia koko ballasti? Mikä kannattaa laittaa, onko tarvikeballasteista mihinkään? Originaali on siis 5DV 007 760-29.

                    Meneekö esimerkiksi xenonkauppa.comin tarvikeballasti +adapteijohto ihan Blug&Play orkkiksen tilalle? Eli


                    Ja


                    Kiitos!
                    Mulla oli sama homma. Alkuperäinen ballastin-polttimon välinen liitin oli sulanut ilmeisesti huonon kontaktin takia. Tilasin tällaisen paketin:


                    ja juotin alkuperäisen ballastin johtoihin kiinni. Lähes alkuperäisen näköisen sai kun näki hieman vaivaa.
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      #11
                      Originally posted by Playpig View Post
                      Mulla oli sama homma. Alkuperäinen ballastin-polttimon välinen liitin oli sulanut ilmeisesti huonon kontaktin takia. Tilasin tällaisen paketin:


                      ja juotin alkuperäisen ballastin johtoihin kiinni. Lähes alkuperäisen näköisen sai kun näki hieman vaivaa.
                      Just tuollaiset

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Playpig View Post
                        Mulla oli sama homma. Alkuperäinen ballastin-polttimon välinen liitin oli sulanut ilmeisesti huonon kontaktin takia. Tilasin tällaisen paketin:


                        ja juotin alkuperäisen ballastin johtoihin kiinni. Lähes alkuperäisen näköisen sai kun näki hieman vaivaa.
                        Toivottavasti käytit kunnollista kutistesukkaa, Se 23kV tulee hepposemmista aika äkkiä läpi. Ongelmaa ei todennäköisesti ole jos lamppu ehjä ja syttyy joka kerta mutta sitten kun lamppu alkaa olemaan loppu...
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          Toivottavasti käytit kunnollista kutistesukkaa, Se 23kV tulee hepposemmista aika äkkiä läpi. Ongelmaa ei todennäköisesti ole jos lamppu ehjä ja syttyy joka kerta mutta sitten kun lamppu alkaa olemaan loppu...
                          Täällä toiminut sen 2 - 3 vuotta ilman ongelmia.

                          Comment

                          • lepis
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2010
                            • 81
                            • Tampere

                            #14
                            Buksin-1, kiitokset originaali Hellan ballastin toimituksesta lähes kotiovelle saakka ja vieläpä suorastaan edulliseen hintaan! Taas pelittää ilman käryä ja ylimääräistä säkenöintiä!
                            E39 530iA -02

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎