Kävin tänään lukemassa omasta autosta vikakoodit ja sieltä löytyi 1 lambdan lämmitys häiriö tjks. No, nollattiin koodit ja ei ainakaan vielä ole tullut takaisin, mut kattoo huomenna aamulla kun täräyttää kylmänä käyntiin että mitä se sanoo.
Kävin äskettäin lukemassa ja nollauttamassa vikakoodit. Vioiksi ilmoitti ilmamassamittarin ja jotain (en ymmärtäny mitä, virolainen huolto seppä oli) häikkää sylintereissä nro 1, 2, 3 ja 6. Voikohan tuo massamittarin "vika" aiheuttaa myös nuo sylinteri häikät? Nimittäin Moottorin vikavalohan tietysti syttyi takaisin n.15km ajon jälkeen...
Kävin äskettäin lukemassa ja nollauttamassa vikakoodit. Vioiksi ilmoitti ilmamassamittarin ja jotain (en ymmärtäny mitä, virolainen huolto seppä oli) häikkää sylintereissä nro 1, 2, 3 ja 6. Voikohan tuo massamittarin "vika" aiheuttaa myös nuo sylinteri häikät? Nimittäin Moottorin vikavalohan tietysti syttyi takaisin n.15km ajon jälkeen...
Tod.näk. ovat sytytyskatkoksia noissa pytyissä, tulee helposti imuvuodoista.
Samaten "laiha seos sylinteriryhmässä 1 tai 2"-tyyppisiä vikoja tulee vuodoista.
En osaa sanoa tuosta massamittarista, voiko johtua imuvuodoista sekin...
Jos johtoa on irroiteltu virrat päällä, jää siitä vika.
Onko katsottu imusarjan takaa 2 tai 3 "kumituttia", murenevat helposti näin vanhemmiten...
Jos et tiedä mitä ovat, kannattaa lukea tuo aiemmin linkitetty imuvuodot-topic.
En ole noita kumeja kerenny vielä katsoa, päivät aina töissä ja pimeellä ei yllättävästi mitään pihalla näe mut pitää nyt viikonloppuna koittaa keretä! Onkos kellään käryä että jos sen vain nyt saa jotenkin korjattua uutta osaa vaihtamalla, niin sammuuko se vika valo sieltä ittekseen vai pitääkö taas käydä nollauttamassa?
entä osaako kukaan sanoa onko kaikissa noissa bensakoneissa sama massamittari? eli käyko vm 99 mittari tuohon mun 01 autoon (https://www.avk.fi/sivut/varadetail....5681&lang=fi)? ja kannattaako tuota edes käytettynä ajatellakkaan...
Comment