Osaisikos joku viisaampi keroa mikä tämmöinen vika valo oiken on? Auto siis -01 525 e39. Syttyi ihan yht äkkiä kesken ajon.
e39 525 vika valo ???
Collapse
X
-
Mulla täysin identinen auto ja tänään syttyi sama valo täysin samalla tavalla.Originally posted by koomake View PostOsaisikos joku viisaampi keroa mikä tämmöinen vika valo oiken on? Auto siis -01 525 e39. Syttyi ihan yht äkkiä kesken ajon.
Auto käy ja toimii normaalisti.e30 325i cabrio
Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i
-
-
Owner's Manual
Aliarvostettu teos:think
Uskaltaa ajella... saattaa vaikka "korjaantuu"
Comment
-
Se on moottorin häiriövalo jos ei vielä tullu selväksi.. Valo syttyy merkistä riippuen joko helposti tai ei niin helposti. Kaikki sytytyshäiriöt ja antureiden katkot ja muut viat mitkä liittyy moottoriin niin sytyttää tämän valon. eli vikakoodit lukuun ja kattoo mikä sen sytyttää. Jos auto toimiii hyvin nii kyl sil voi ajaa mut suosittelen mahd. pian koodien lukemista. Jos ei käy hyvin en suosittele. Menee katit paskaks ainaki jos bensaa pääsee putkeen..
Comment
-
Kyseessä on moottorin vikavalo joka on syttynyt imuvuodon seurauksena ja moottori käy nyt nilkutusmoodilla.Originally posted by koomake View PostOsaisikos joku viisaampi keroa mikä tämmöinen vika valo oiken on? Auto siis -01 525 e39. Syttyi ihan yht äkkiä kesken ajon.
Eli sieltähän nyt löytyy vikakoodia sytytyskatkoksista bensanpaineen säätöön, ym. jotka kuitenkin ovat sekundaarisia vikoja.
Eli älä vain lähden korjailemaan mitään puolia, lambdoja, tulppia tms. epäoleellista, vaan ihan ensimmäisenä tarkasteluun massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki, joka todennäköisesti nyt ilmojen kylmettyä on tullut tiensä päähän. Toki imuvuoto voi löytyä monesta muustakin paikasta, mutta tuosta isosta imuputkesta lähdetään.
Comment
-
Okei, no tuohan pitää heti huomenna tarkastaa... joku ihan pienkin reikä siinä voi siis aiheuttaa kyseisen valon syttymisen?Originally posted by Hemi View PostKyseessä on moottorin vikavalo joka on syttynyt imuvuodon seurauksena ja moottori käy nyt nilkutusmoodilla.
Eli sieltähän nyt löytyy vikakoodia sytytyskatkoksista bensanpaineen säätöön, ym. jotka kuitenkin ovat sekundaarisia vikoja.
Eli älä vain lähden korjailemaan mitään puolia, lambdoja, tulppia tms. epäoleellista, vaan ihan ensimmäisenä tarkasteluun massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki, joka todennäköisesti nyt ilmojen kylmettyä on tullut tiensä päähän. Toki imuvuoto voi löytyä monesta muustakin paikasta, mutta tuosta isosta imuputkesta lähdetään.
Comment
-
No ei se paljon tarvi, tutki myös se taaempi/alempi putki sinne kaasuläppäkotelolle asti ja varsinkin se lisäilmaluistille menevä pienempi haara.Originally posted by koomake View PostOkei, no tuohan pitää heti huomenna tarkastaa... joku ihan pienkin reikä siinä voi siis aiheuttaa kyseisen valon syttymisen?
Osien kuntoa on aika vaikea todeta päällepäin joten tarkempia tutkimuksia varten on ne irrotettava.Lue myös tuo, se selventää asiaa aika paljon:Edit...luetuta tietty vikakoodit, jos et halua marmorille..Rahu, Robi ja monet muut hoitavat hommia käsittääkseni sielläpäin..
kohtuuhintaan verrattuna marmoriin.
Last edited by creative 22; 23-11-2011, 01:39.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Ehkä kuitenkin vikakoodien luku on turhaa, kun vuodon löytämällä ja poistamalla myös moottorin vikavalo sammuu.Originally posted by creative 22 View PostNo ei se paljon tarvi, tutki myös se taaempi/alempi putki sinne kaasuläppäkotelolle asti ja varsinkin se lisäilmaluistille menevä pienempi haara.
Osien kuntoa on aika vaikea todeta päällepäin joten tarkempia tutkimuksia varten on ne irrotettava.Lue myös tuo, se selventää asiaa aika paljon:Edit...luetuta tietty vikakoodit, jos et halua marmorille..Rahu, Robi ja monet muut hoitavat hommia käsittääkseni sielläpäin..
kohtuuhintaan verrattuna marmoriin.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266
Imuvuoto sen täytyy olla joka tapauksessa 99.5%:n varmuudella, antoi sitten mitä vikakoodeja tahansa(eli kun kerran kone käy kuitenkin ok).
Comment
-
Tämä kuvassa oleva "iso letku" ja siitä lähtevät pienemmät letkut nyt irrotettu ja silmä määräisesti tutkittu. En löytänyt mitään halkeamia tai reikiä niistä. Letku oli muutenkin aikas hyvä happisen näköinen, autollakaan kun ei kilometrejä ole takana vasta kuin 101 000... Jotenka, osaisikohan joku neuvoa Helsingin seudulta jonkun pajan joka näistä bemareista ymmärtäisi vähän enemmän ja josta löytyisi koodien luku systeemit ja muut puitteet vian korjaamiseen ??
Comment
-
Juu, näinkin voi olla riippuen viasta ja niiden määrästä mutta tietyissä tapauksissa Siemensin MS43 ohjauksella olevissa autoissa (M54) se vikavalo ei sieltä enää sammu vaikka vuodot olisikin korjattu.Ei sammunut edellisessä 525Ia:ssa ei tässä nykyisessäkään ilman kuittausta.Tähän ei auta ryssäresetti eikä mikään muukaan poppakonsti..Originally posted by Hemi View PostEhkä kuitenkin vikakoodien luku on turhaa, kun vuodon löytämällä ja poistamalla myös moottorin vikavalo sammuu.
Imuvuoto sen täytyy olla joka tapauksessa 99.5%:n varmuudella, antoi sitten mitä vikakoodeja tahansa(eli kun kerran kone käy kuitenkin ok).Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
Comment