Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vilkku ym. sähköongelmaa. KORJATTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    E39 vilkku ym. sähköongelmaa. KORJATTU!

    Vm -96 523i tuli vaihdossa josta pitäisi muutamia ongelmia hieman tutkia.

    1.Mittaristo ei näytä vilkkujen,sumuvalojen eikä pitkien merkkivaloja. Myöskään vilkkujen raksutusääntä ei kuulu. Muuten valot ja vilkut kyllä toimii normaalisti auton ulkopuolella.
    Edellisen omistajan mukaan ne on ennen toiminut mutte seissyt noin kaks kuukautta ja sitten ei ollut toiminut, en tiedä sitten pitäneekö tämä paikkaansa.

    2.Kuskin oven keskuslukitus ei toimi, myöskään vänkärin sähkölasi ei toimi kuskin ovesta eikä peilin säätö toimi vänkärin puolelle. Vänkärin lasi kyllä toimii "omasta" napistaan.

    Vikakoodit luettu valomoduulin eikä zke:hen saanut yhteyttä inpalla jostain syystä tai toisesta. Muutenpa ei oikein siitäkään sen kummempaa apua ollut.

    Mites tässä kannattaisi ruveta etenemään? Jossain oli neuvottu valomoduulin sulakkeet tsekkaamaan, katsoin ne ja oli ehjät.

    Jos kokeilen valomoduulia toisesta autosta niin vissiin mittaristoon syttyy joku "kilometrin ruuvausvalo". Sammuuko se vaihtamalla vanha boksi takaisin vai joutuuko nollaamaan jotenkin. Eli voiko tuolleen testaamalla saada selville onko vika moduulissa vai ei? Toimiiko se ees sen kummempia koodaamatta?

    Kaikki vinkit tervetulleita! En todellakaan ole mikään insinööri varsinkaan näiden väyläohjauksien kanssa kun ikinä ollut tekemisissä näiden kanssa.
    Last edited by Miku; 12-01-2012, 17:14.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    I/K-väylä on alhaalla, siksi et pääse korimoduliin kiinni. Kurkkaa mittaristolta vikakoodit, niin näet mikä väylää vaivaa (diagnostiikka menee sitäkautta väylään -> ainoa mihin pääsee kiinni kun väylä ei toimi).
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      #3
      Originally posted by Miku View Post
      Vm -96 523i tuli vaihdossa josta pitäisi muutamia ongelmia hieman tutkia.

      1.Mittaristo ei näytä vilkkujen,sumuvalojen eikä pitkien merkkivaloja. Myöskään vilkkujen raksutusääntä ei kuulu. Muuten valot ja vilkut kyllä toimii normaalisti auton ulkopuolella.
      Edellisen omistajan mukaan ne on ennen toiminut mutte seissyt noin kaks kuukautta ja sitten ei ollut toiminut, en tiedä sitten pitäneekö tämä paikkaansa.

      2.Kuskin oven keskuslukitus ei toimi, myöskään vänkärin sähkölasi ei toimi kuskin ovesta eikä peilin säätö toimi vänkärin puolelle. Vänkärin lasi kyllä toimii "omasta" napistaan.

      Vikakoodit luettu valomoduulin eikä zke:hen saanut yhteyttä inpalla jostain syystä tai toisesta. Muutenpa ei oikein siitäkään sen kummempaa apua ollut.

      Mites tässä kannattaisi ruveta etenemään? Jossain oli neuvottu valomoduulin sulakkeet tsekkaamaan, katsoin ne ja oli ehjät.

      Jos kokeilen valomoduulia toisesta autosta niin vissiin mittaristoon syttyy joku "kilometrin ruuvausvalo". Sammuuko se vaihtamalla vanha boksi takaisin vai joutuuko nollaamaan jotenkin. Eli voiko tuolleen testaamalla saada selville onko vika moduulissa vai ei? Toimiiko se ees sen kummempia koodaamatta?

      Kaikki vinkit tervetulleita! En todellakaan ole mikään insinööri varsinkaan näiden väyläohjauksien kanssa kun ikinä ollut tekemisissä näiden kanssa.

      Katselitko sulakkeet myös peräkontista, kannattaa katsoa! edellisessäni 540 sedanissa oli samoja oireita, korjautui sulakkeita putsailemalla.
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Vastailen tänne. Eli ensimmäisenä vastasiko kaikki auton muut moduulit ja pelkästään kori ja valomoduuli ei? Millä softalla tutkittu?
        Todennäkösesti virransyötöt on kyllä kunnossa jos kerran valot ja vilkut toimii auton ulkopuolella. Jotain vikaa k-väylässä mutta jos kaikki muut moduulit juttelee niin menee mielenkiintoseksi. Voisit kokeilla tosiaan sen valomoduulin vaihtoa ainakin ja samalla mitata tuleeko k-väylä valomoduulin liittimeen.
        Täppä ei jää palamaan mittaristoon pelkästään kokeilemalla toista moduulia. Täppä palaa siitä että mittaristolla ja valomoduulilla on eri runkonumero, eli jos moduulin vaihtaa pysyvästi, pitää se koodata toiselle moduulille ja samalla tehdä normaali varustekoodaus myös.

        Väritykseltään k-väylä on valko/harmaa/keltanen auton ympäri, hanskalokeron takana on kampa mihin kaikki väyläpiuhat tulee kyseisellä värillä niin sieltä voit mitata valomoduulin liittimeen johtavuuden.
        Ei ois eka kerta kun piuha poikki tuolla välillä...
        Voi olla samaa vikaa korimodulinkin kanssa tosin matka on senverran lyhyt että tuskin ittestään menee poikki.

        Valmoduulilla i/k-väylä tulee x10117 (musta 54nastanen) liittimen nastaan 36 kuten tässä kuvassa:
        Last edited by Supa; 08-12-2011, 23:43.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Jotain vikaa k-väylässä mutta jos kaikki muut moduulit juttelee niin menee mielenkiintoseksi.
          Eikös valo- ja korimodulit ole väylämastereita ja ilman niitä ei ole 12v ylösvetoa -> ei toimintaa. Mun mielestä ei oikein voi olla tilannetta että kaikki paitsi noi vastaa. Missasinkohan jotain :think
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Eikös valo- ja korimodulit ole väylämastereita ja ilman niitä ei ole 12v ylösvetoa -> ei toimintaa. Mun mielestä ei oikein voi olla tilannetta että kaikki paitsi noi vastaa. Missasinkohan jotain :think
            Mittaristo on väylä-masteri ja sieltä tulee ylösveto. Yleensä kyllä aina kun väylä on jumissa, niin kaikki K-väylän purkit on kateissa eikä vaan nuo LCM ja ZKE.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Originally posted by jartsa02 View Post
              Mittaristo on väylä-masteri ja sieltä tulee ylösveto. Yleensä kyllä aina kun väylä on jumissa, niin kaikki K-väylän purkit on kateissa eikä vaan nuo LCM ja ZKE.
              Eikö mittaristo ollut masterina vaan high-sähköissä. :think
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Vastailen tänne. Eli ensimmäisenä vastasiko kaikki auton muut moduulit ja pelkästään kori ja valomoduuli ei? Millä softalla tutkittu?
                Todennäkösesti virransyötöt on kyllä kunnossa jos kerran valot ja vilkut toimii auton ulkopuolella. Jotain vikaa k-väylässä mutta jos kaikki muut moduulit juttelee niin menee mielenkiintoseksi. Voisit kokeilla tosiaan sen valomoduulin vaihtoa ainakin ja samalla mitata tuleeko k-väylä valomoduulin liittimeen.
                Täppä ei jää palamaan mittaristoon pelkästään kokeilemalla toista moduulia. Täppä palaa siitä että mittaristolla ja valomoduulilla on eri runkonumero, eli jos moduulin vaihtaa pysyvästi, pitää se koodata toiselle moduulille ja samalla tehdä normaali varustekoodaus myös.

                Väritykseltään k-väylä on valko/harmaa/keltanen auton ympäri, hanskalokeron takana on kampa mihin kaikki väyläpiuhat tulee kyseisellä värillä niin sieltä voit mitata valomoduulin liittimeen johtavuuden.
                Ei ois eka kerta kun piuha poikki tuolla välillä...
                Voi olla samaa vikaa korimodulinkin kanssa tosin matka on senverran lyhyt että tuskin ittestään menee poikki.

                Valmoduulilla i/k-väylä tulee x10117 (musta 54nastanen) liittimen nastaan 36 kuten tässä kuvassa:
                http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...1976.svg?m=e39
                Inpa tais olla ohjelma jolla lukija niitä katsoi..... enpä muista että katsoiko ees muita purkkeja tai saiko niihin yhteyttä.....

                Käsitin että teki aluksi jonku täysskannauksen ja siellä listassa oli ainakin jotain tosta lcm:stä.

                Nämä saattaa olla sitten täyttä paskaa mitä kirjoitin ku ei tosissaan oikein hanskassa noi vikakoodinluvut.

                Tuo valomoduuli joka mulla tuossa ois joutilaana on -95 e38:sista. Varaosanumero ei täsmää mut ainakin näyttää aivan samalta, en tosin ole vielä purkanut omaa että näkis moduulin kokonaan. Uskaltaako tällä kuitenkin kokeilla jos liittimet passaa vai voiko se hajottaa jotain lisää.

                Sitten vielä semmonen että jos mä noita johtoja/liittimiä tsekkailen ja löytyy "vika" niin rupeaako tuo sitten toimimaan ilman mitään nollauksia vai pitääkö se vielä sitten käyttää roikan päässä että saa nollattua/toimimaan.
                Last edited by Miku; 09-12-2011, 11:43.
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  #9
                  Jep jeah. toinen vika korjattu, toinen jäljellä. Kiitokset kaikille, erityisesti Supa:lle!

                  Eli merkkivalot ja raksutus toimii nyt mittaristossa. Vikana oli juurikin tuo mitä supakin sanoa mahdolliseksi eli tuo väyläpiuha väliltä valomoduuli--->kampa ilmeisesti poikki, mittasin että ei yhteyttä mutta katko kohtaa en löytänyt joten vedin uuden piuhan tuohon väliin. Toimii

                  Vieläkun tuon ovihomman sais kondikseen

                  -Onko se tuo zke mikä ohjaa keskuslukkoja,laseja,peilejä vai mikä niitä ohjaa? Ja mistä sen löytää?

                  -Vika on ilmeisesti jossain ton moduulin ja oven välissä? kun kuitenkin muut ovet menee kaukosta lukkoon paitsi kuskin ovi? ja kun kuskin ovesta ei tieto kulje vänkärin oveen.

                  -Mites tuota yhteyttä vois mittailla onko ehyt tai missä katkos? Tuossahan oven saranoiden kohdalla on liitin josta jo katsoin että piuhat silmämääräisesti ehjät mutta voisko esim tuon liittimen ja jonkun väliltä mittailla onko ehyt?
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    #10
                    Tässä yrittänyt tunteja etsiä netistä vinkkejä niin tämmöstä kysymystä tuli mieleen.

                    -voiko tuo vika johtua mitenkään kuskin oven lukkopesästä? Siitä ei nimittäis avaimellakaan pääse sisään kun pyörii "tyhjää". Eli ovi pitää aina avata ja lukita takaoven kautta. Rasittavaa!

                    V..ttu hermo menee
                    Last edited by Miku; 12-01-2012, 17:14.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      #11
                      Ei vieläkään kunnossa... Eikö kukaan osaa neuvoa antaa?

                      Onko tuossa ees tuo keskuslukon moottori erillinen tai onnistuuko sille jotenkin vetää johdot vaikka tuosta takaovelta että toimis ees se keskuslukko?
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Koita ensin korjata se että korimoduuliin (ZKE juuri) pääsee käsiks niin tietää mitä se herjaa.
                        Tuo sijaitsee hanskalokeron takan aika suoraan, menee 2 tai 3 eri liitintä vähä versiosta riippuen. Myös sinne pitäisi johkin karvaan tulla samanvärisellä piuhalla k-väylä, mittaa että on ehjä liitosrimalle.
                        Last edited by Supa; 19-12-2011, 13:04.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Miku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 2624
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Koita ensin korjata se että korimoduuliin (ZKE juuri) pääsee käsiks niin tietää mitä se herjaa.
                          Tuo sijaitsee hanskalokeron takan aika suoraan, menee 2 tai 3 eri liitintä vähä versiosta riippuen. Myös sinne pitäisi johkin karvaan tulla samanvärisellä piuhalla k-väylä, mittaa että on ehjä liitosrimalle.
                          Eipä menny tuon väristä piuhaa siihen. harmaakeltainen meni vaan ei siinä sitä valkosta ollut eikä yhteyttä tuohon liitosrimaan. Mistä sen näkis minkä liittimen mihin pinniin sen väylän pitäis tulla?

                          Tuossa mallissa siihen tuli 3 liitintä.

                          Tuleeko tuolta kuskin ovelta tuohon korimoduuliin nyt joku väylä? Mistähän sen vois selvittää että minkä värinen ja mihin pinniin? Ku jos siihen tulee sieltä joku niin eikös se sillon tekis just tuota jos se väylä on poikki jostain.
                          TEAM "Peli Menetetty"
                          Nyt:
                          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                          E30 320i 2d m20b27 tic project
                          E38 728ia
                          E46 316i sedan
                          Ex:
                          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #14
                            Kaiva kuvat WDS nimisestä ohjelmasta, kannattaa todella tuon opiskelu
                            GOOGLE: BMW WDS
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Jep. Vaatii toimiakseen Javan sekä Adoben SVG Viewerin, parhaiten skulaa IE:llä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎