Käynnistysongelmia e39 530D 135kw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petski
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 6
    • Vaasa

    Käynnistysongelmia e39 530D 135kw

    Terve!

    Olisiko tietoa mikä vikan kun moottori ei käynnisty puol-lämpöisenä?
    Kylmänä ja lämpöisenä kone lähtee heti käyntiin. Puol-lämpöisenä se ei lähde millään. Yrittää lähteä jos starttaa ihan pinen hetken. Mut jos sahaa pitkään ei tapahdu mitään (ei polta mitään). Kaikki ollut minun kanssa samaa mieltä että moottori ei saa naftaa.

    Nyt vaihdettu nafta pumppu (siirtopumppu kuskin penkin alta) Naftaa tulee filtriin asti (testattu).

    Sekä kampiakselin pyörimistunnistin.

    Kumpikaan toimenpide ei poistanut ongelemaa...

    Yksi teoria joka tuntuu aika järkevältä on että moottorin ohjainyksikössä olisi kylmäjuotokisa. Mielipiteitä...

    Missä kyseinen boxi löytyy kyseisessä autossa? Onko se kuinka hankala saada irti?Saisin yhden elektronookka miehen tarkistamaan ja usimaan tinaukset kun vaan vien kyseisen purkin hänelle.

    Kiitollinen vastauksista.

    Petski
    Vaasa
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Aivan ensimmäisenä vikakoodit luentaan. Todennäköisimmät aiheuttajat nokka-akselin tunnistin tai vuotavat suuttimet. Jos vikakoodi matalasta rail-paineesta startatessa, suuttimien ohivuodon testaus.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Petski
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 6
      • Vaasa

      #3
      Terve!

      Olen omalla vikakoodi lukijalla (Maxi Diag 702EU) lukenut vikakoodit. Ei tule mitään vikailmoitusta. Tässä linkki kyseselle testerille http://www.elekma.com/index.php?
      main_page=product_info&cPath=149_124&products_id=9 50

      t Petski

      Comment

      • Bääm
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 401
        • Pori

        #4
        Suuttimien ohivuodot mittaukseen.
        Jos pystyt seuraamaan livedataa, niin huomaat ettei railpaine nouse nopesti ja jää muutenki alhaiseksi.
        Mutta testaa ne suuttimet.
        330d -03 M57N

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Nuo yleismallin obd lukijat eivät aina pärjäile esim. inpalle.

          Jos mitenkään mahdollista kaivele käsiisi henkilö jolla on inpa.

          Comment

          • Petski
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 6
            • Vaasa

            #6
            Koitin käynnistää moottorin kun olin irroittanu liittimen nokkaakselin anturista. Sama käynnistys ongelma tuli heti. Kone yrittää lähteä käyntiin ja polttaa muutaman kerran ja sammuu.
            Kun laitoin liittimen takas moottori lähti normaalisti käyntiin. Moottorin käydessä kun irroitin kyseisen liittimen se ei vaikuttanut ollenkaan moottorin käyntiin, eli kävi ihan normaalisti.

            Onko vika kyseisessä anturissa???

            t Petski

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Ei tuosta voi päätellä mitään. Kyseistä anturia käytetään vain käynnistyksen yhteydessä. Koneen käynnistyttyä sen voi heittää vaikka kuikkaan. Ilman anturilta tulevaa signaalia auto ei käynnisty.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Bääm
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 401
                • Pori

                #8
                Se asentoanturi ei vaikuta kuin käynnistysvaiheessa. Eli käynnissä ollessaan on sama vaikka anturin johto olisi irti. Nopeesti aateltuna vika voi hyvinkin olla siinä.
                edit. Hidas. Jos lähti käymään liittimen takaisin laiton jälkeen, voi vika olla vaan likasessa/hapettuneessa liittimessä. Koitappa puhdistaa se. Lisäksi käytä kone lämpöiseksi ja yritä käynnistää. Jos lämpimänä ei lähe käyntiin, niin lähtisin syyttämään suuttimien ohivuotoa.
                Last edited by Bääm; 20-12-2011, 14:05.
                330d -03 M57N

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Bääm View Post
                  Jos lämpimänä ei lähe käyntiin, niin lähtisin syyttämään suuttimien ohivuotoa.[/I]
                  Kylmänä ei yleensä lähde käyntiin jos suutimet vuotaa,
                  lämpimänä lähtee paremmin käyntiin...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Bääm
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 401
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Kylmänä ei yleensä lähde käyntiin jos suutimet vuotaa,
                    lämpimänä lähtee paremmin käyntiin...
                    Uskallan kuitenkin olla eri mieltä. Itselläni oli juurikin niin, että aivan kylmänä lähti kuin palmun alta ja jos vähänkin lämmin niin ei millään. Tältä foorumilta lukenut useita vastaavia tapauksia. Ja puhun siis suuttimien ohivuodosta, enkä vuodosta palotilaan.
                    330d -03 M57N

                    Comment

                    • Petski
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 6
                      • Vaasa

                      #11
                      Minulla han auto käynnistyy aina hyvin sekä lämpöisenä et kylmänä, ei mitään eroa. Heti lähtee käyntiin.

                      Ongelma tulee siinä vaiheessa kun auton jättää puoleks tuntia seisomaan,
                      sit ei millään lähe.
                      Kun odottaa nyt 0 kelissä 2-3 tuntia se lähtee taas aivan normaalisti käyntiin. Aivan niinkun ongelmaa ei olisikaan.

                      Petsksi

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Petski View Post
                        Minulla han auto käynnistyy aina hyvin sekä lämpöisenä et kylmänä, ei mitään eroa. Heti lähtee käyntiin.

                        Ongelma tulee siinä vaiheessa kun auton jättää puoleks tuntia seisomaan,
                        sit ei millään lähe.
                        Kun odottaa nyt 0 kelissä 2-3 tuntia se lähtee taas aivan normaalisti käyntiin. Aivan niinkun ongelmaa ei olisikaan.

                        Petsksi
                        ex E46ssa toimii juurikin noin kun oli nokka-akselin tunnistin anturi rikki.
                        Kylmänä lähti käyntiin niinkuin ei vikaa olisikaan. samoin ihan lämpimänä, mutta vähän aikaa jos ehti jäähtyä niin ei millään... sitten kun jäähtyi enemmän niin taas toimi.
                        tuosta jäi kyllä vikakoodi, joten oli helppo korjata.
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • Raipe72
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 101
                          • Noormarkku

                          #13
                          Mulla aikanaan ihan samat ongelmat. Nokka-akselin asentotunnistimen vaihdolla tuli kuntoon. INPAlla lukaisin ja se antoi kyllä juuri oikeissa ajomäärissä nuo virheilmoitukset.
                          _____________________
                          E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

                          Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

                          Comment

                          • Petski
                            Newbiemmer
                            • Dec 2011
                            • 6
                            • Vaasa

                            #14
                            Kiitoksia tiedoista.

                            Anturi tilattu...
                            Huomenna aamulla tietää sit taas enempi kun olen sen asentanut.
                            Ilmoittelen mitenkä käy.

                            Petski

                            Comment

                            • Petski
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 6
                              • Vaasa

                              #15
                              Vaihdoin nokka-akselin asento tunnistin anturin tuossa ennen joulua.
                              Tämän jälkeen ei ole vika enää ilmaantunut. Joten oletan että auto tuli kuntoon.

                              Kiitokset kaikille vastauksista.

                              Petski

                              Comment

                              Working...
                              X