Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ohjaustehostin huutaa kuin viimeistä päivää ja ilmaus ongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viltsu318
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 59
    • Kotka

    #16
    Mulla omassa 528iA -99 piti myös ohjaustehostin tuollaista jurinaa kun käänteli reilulla kädellä rattia (esim. jyrkkä nopee mutka).
    Korjaantui kun teki pullopatentin ja vaihtoi uudet nesteet sinne.. vanhat oli ihan sellaista harmaata puuroa kun otti ne pois ja uus tietysti puhtaan punertavaa... sen jälkeen ei ongelmia ole sillä saralla ollut
    E39 528iA -99

    Ex. E46 318i -03
    Ex. VW Golf 1.4 mk4
    Suzuki GSX-R 750 -01

    Comment

    • MakeJ
      BTCF Member
      • Jun 2005
      • 324
      • Hml

      #17
      [QUOTE=öpel;2605639]Uusi pumppu vaihdettu, nyt toimii eikä huuda enää.
      Purin vanhan pumpun ja syy ylimääräiselle äänelle löytyi helposti. Ihme että tuo yleensä pumppasi enää mitään. Samalla vaihdoin ohjaustehostimen nestesäiliön, jossa suodatin sisällä eikä vaihdettavissa ilman koko säiliön uusimista, suodatin oli aika kiitettävästi tukossa. Se vähän mitä tiedän siipipumpuista on että nuo sylinterin seinämät kuuluisi olla sileät eikä tuollaisia koloja täynnä.
      Tuos sylinteri on irtonainen eli pumpun saisi korjattua vain heittämällä siihen uuden sylinteriosan. Myydäänkö noihin varaosia jossain?
      Tosimies tietenkin sorvaisi itselleen uuden
      QUOTE]

      Kaverille vaihdoin aikoinaan pumpun ja sisusta näyttä vastaavalle. Mieleen tuli myös pumpun korjaaminen vain sylinterin vaihdoilla. Ehkä laipat olis hyvä myös vaihtaa. Aika helppo homma olis ja säästyis euroja näiden vanhojen vessojen kanssa.
      E60 535dA LCI -07 M-sport
      E39 530dAT -99 "M-sport"

      Comment

      • MGUarto
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 192
        • Vantaa-Nissas

        #18
        Itsellä sama ääni kuulunut jo lähes vuoden. Eipä oo haitannut, kun toimii kuitenkin ihan jees. Mutta mistä lähteä uutta/tehdaskunnostettua etsimään (ei se 500e pumpusta oo mielestäni hyvä hinta)

        Esim. tekeekö tällä mitään http://viewitem.eim.ebay.fi/SERVOPUM...069055560/item

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #19
          Originally posted by MGUarto View Post
          Itsellä sama ääni kuulunut jo lähes vuoden. Eipä oo haitannut, kun toimii kuitenkin ihan jees. Mutta mistä lähteä uutta/tehdaskunnostettua etsimään (ei se 500e pumpusta oo mielestäni hyvä hinta)

          Esim. tekeekö tällä mitään http://viewitem.eim.ebay.fi/SERVOPUM...069055560/item
          Eipä noi Schmiedmanninkaan pumput ole kalliitaa? En ole ainakaan noista kuullut mitään pahaa sanottavaa.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • MGUarto
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 192
            • Vantaa-Nissas

            #20
            Originally posted by janke View Post
            Eipä noi Schmiedmanninkaan pumput ole kalliitaa? En ole ainakaan noista kuullut mitään pahaa sanottavaa.
            http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...vu2.htm#paging
            Mitä eroa on näillä:
            32411094098
            32411097149

            En ainakaan Realoemin perusteella tajua muuta kuin, että toisen valmistus on loppunut silloin joskus. Itse tarvitsisin 32411094098 pumpun, mutta ei oo hyllyssä, kun taas toista näyttäisi olevan.. eli ovatko keskenään vaihdettavissa? Vai meneekö siellä letkun ulos/sisääntulot jotenkin toisella tavalla?

            Ebay ainakin antaa välillä yhden pumpum molemmille koodeille.
            Last edited by MGUarto; 03-06-2013, 12:34.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #21
              Originally posted by MGUarto View Post
              Mitä eroa on näillä:
              32411094098
              Ennen 9/98 valmistetuille M52 koneisiin E39:lle tarkoitettu

              Originally posted by MGUarto View Post
              9/98 jälkeen valmistetuille E39:lle 6-syl bensakone versioille

              Jos sinun E39 on siis M52 koneella ja ennen 9/98 valmistettu ostaisin tuon ensinmainitun
              Last edited by Havis; 03-06-2013, 13:44.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • MGUarto
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 192
                • Vantaa-Nissas

                #22
                Originally posted by Havis View Post
                Ennen 9/98 valmistetuille M52 koneisiin E39:lle tarkoitettu



                9/98 jälkeen valmistetuille E39:lle 6-syl bensakone versioille

                Jos sinun E39 on siis M52 koneella ja ennen 9/98 valmistettu ostaisin tuon ensinmainitun
                Tosiaan sama tuote molemmilla koodeilla schmiedmannilla, kiinalainen vekotin (Vaico). Olisko jossain simppeleitä ohjeita vaihdolle (jos sen itse pystyy helposti tekemään)?

                Löytyi, joku vanha jartsa02 postaus siellä ohjeet. Tosiaan pitää tismalleen samaa ääntä kun alkupostauss, ja nesteidenvaihto ilmeisesti aikoinaan prosessin laukaissut, kun oli mustaa shittiä siellä. Katotaan jos tänään sais tuon schmiedmannin pumpun kiinni.
                Last edited by MGUarto; 13-06-2013, 11:04.

                Comment

                • ADiJA
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2012
                  • 245
                  • Varkaus

                  #23
                  Nostellaanpas tämä kun oma auto pitää samanlaista ääntä kuin aloituspostissa. :think Varmasti tyhmä kysymys, mutta mitenkäs ne nesteet tarkastetaan ja missä ne sijaitsee? Auto siis -01 520

                  Ajattelin ensiksi tarkistaa nesteet ja jos ei auta niin vaihtaa tuollaisen sinne: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e39...te=32411097149
                  Ex:
                  Maxda 626 -99
                  Opel Astra GTC -05

                  NYT:
                  BMW e39 520i -01

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #24
                    Originally posted by ADiJA View Post
                    ...Varmasti tyhmä kysymys, mutta mitenkäs ne nesteet tarkastetaan ja missä ne sijaitsee? Auto siis -01 520...
                    - auto tasamaalle parkkiin.
                    - ohjaus suoraan ja ratti keskelle
                    - moottori sammuksissa
                    - ohjaustehostimen säiliön korkki auki
                    - pyyhi korkin mittatappi puhtaaks
                    - laita korkki takas paikoilleen, mutta älä kierrä kierteelle, vaan laita vaan siihen päälle
                    - ota korkki ylös ja tarkista pinnan taso . pitäsi olla min ja max merkkien välissä

                    Sillä onko moottori lämmin tai kylmä ei tietääkseni ole merkitystä.

                    Oheinen video on muuten ok, mutta siinä ei käytetä korkkia uudestaan säiliön päällä tason mittaamiseksi kuten ohjeiden mukaan pitäisi.



                    Jos tarttee lisätä, jos vanha neste on punaista lisää ATF:ää. Jos neste taas kirkasta/hyvin vaalean vihreää , lisää CHF 11S:ää

                    Ja se säiliö on siinä öljynsuodatinkotelon vieressä, sellainen rattaan näköinen hammastus siinä korkissa.
                    Last edited by Havis; 05-12-2013, 18:02.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎