Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tärisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyra
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 7
    • Suomi

    E39 tärisee

    Johan pomppas:think530D E39 -03 245tkm täristää, ei täristä, taristää jne.
    Eli motarilla n. 100km/h täristää ratista että tekarit putoo ja hetken päästä
    pikku hiljaa häviää kunnes taas jatkuu jonkun ajan kuluttua tai sit ei.
    Iskarin painelaakerit, raidetangot, etuvakaajan helat jo vaihdettu ja reaktiotangon vas. hela myös vaihettu, oikea vielä tallissa odottelee vaihtoa, vanteet myös putsattu. Mikä neuvoksi?
  • Macinaggio
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 119
    • Espoo

    #2
    Originally posted by pyra View Post
    Johan pomppas:think530D E39 -03 245tkm täristää, ei täristä, taristää jne.
    Eli motarilla n. 100km/h täristää ratista että tekarit putoo ja hetken päästä
    pikku hiljaa häviää kunnes taas jatkuu jonkun ajan kuluttua tai sit ei.
    Iskarin painelaakerit, raidetangot, etuvakaajan helat jo vaihdettu ja reaktiotangon vas. hela myös vaihettu, oikea vielä tallissa odottelee vaihtoa, vanteet myös putsattu. Mikä neuvoksi?
    Vaihda vielä se oikeakin ja sitten säädä kulmat kohdalleen.

    Comment

    • e39facelift
      Newbiemmer
      • Dec 2010
      • 1
      • Tuusula

      #3
      Omassani "525D aj.445tkm" takapään isot donitsit aiheutti samanlaista täristämistä kun renkaat olisivat epätasapainossa tai vanteet kierot.

      ratti vatkasi, välillä tärinä kovenpaa kun päästi vedon pois.
      sitä ennen tankojen vaihtoa, tasapainotusta rekaisiin, pyöränkulmien säätöä ym...

      Comment

      • juhag81
        Newbiemmer
        • Nov 2008
        • 14
        • Finland, Uusikaupunki

        #4
        miten jos

        lähtisi siitä liikkeelle et tärrääkö aina samas kohtaa tietä? Reaktiotangot voisi olla hyvä tarkistaa ja pyörän laakerit. Vanteisiinkin on voinut ajossa tulla jotain loskaa tms.

        Comment

        • pyra
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 7
          • Suomi

          #5
          ...no ni, nyt on oikeakin reaktiotangon hela vaihdettu ja tärinä jatkuu
          Eilen jouduin motarilla pysähtymään kun tuntu että joku pyörä lähtee
          irti, liikkeelle taas lähdettyäni tärinä oli lähes tipotiessään.
          Tärinä ei tunnu enää niinkään ratissa vaan koko koslassa, täytyy
          vissiin keskittyä seuraavaksi kardaanin rättiniveliin ja takakelkan pusliin, etupäässä ei oikein oo enää mitään mitä korjais (iskarit vaihettu laakkosella 2v sitten ja laakerit tuntuu ainakin kädellä ehjiltä).
          Näkeeköhän noista takakelkan puslista silmällä jos on entiset?
          Täytyy sanoa että on ihme vehe per_ _le

          Nimimerkillä 25v autoja ropaillut

          Comment

          • kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

            #6
            Suutin/polttoaineensyöttövika.
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

            tied. 0407247465

            Comment

            • pyra
              Newbiemmer
              • Oct 2011
              • 7
              • Suomi

              #7
              Originally posted by kye View Post
              Suutin/polttoaineensyöttövika.
              Mites nuo vaikuttaa tärinäänMoottoriko yskii ja tärisee:think

              Comment

              • affi
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 13
                • Suomi

                #8
                Tsekkaas vielä renkaat. Jos on rätit rikki jostain kumista niin tärittää niin helv... Eli kudokset/kankaat mikkä nyt lieneekään renkaan kyljistä rikki...

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by pyra View Post
                  Johan pomppas:think530D E39 -03 245tkm täristää, ei täristä, taristää jne.
                  Eli motarilla n. 100km/h täristää ratista että tekarit putoo ja hetken päästä
                  pikku hiljaa häviää kunnes taas jatkuu jonkun ajan kuluttua tai sit ei.
                  Iskarin painelaakerit, raidetangot, etuvakaajan helat jo vaihdettu ja reaktiotangon vas. hela myös vaihettu, oikea vielä tallissa odottelee vaihtoa, vanteet myös putsattu. Mikä neuvoksi?
                  itellä muutama vuosi sitten samanlaisen aaltoilevan tärinän teki kiero takavanne yhteen vanhempaan bemariin :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • melkir
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 29
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by pyra View Post
                    Eilen jouduin motarilla pysähtymään kun tuntu että joku pyörä lähtee
                    irti, liikkeelle taas lähdettyäni tärinä oli lähes tipotiessään.
                    Tärinä ei tunnu enää niinkään ratissa vaan koko koslassa, täytyy
                    vissiin keskittyä seuraavaksi kardaanin rättiniveliin ja takakelkan pusliin, etupäässä ei oikein oo enää mitään mitä korjais (iskarit vaihettu laakkosella 2v sitten ja laakerit tuntuu ainakin kädellä ehjiltä).
                    e46:sessa oli ihan samat oireet (joutui pysähtymään kun tuntui, että joku paikka antaa periksi siinä vatkauksessa ihan just). Syynä oli jumittavat etujarrusatulat. Koitin putsailla niitä, mutta auttoi vain hetkeksi. Lopulta kun otti männän ulos niin siinä oli reippaasti ruostetta kun oli tiivisteet falskanneet. Eli nuo kannattaa tsekata ja samalla ottaa levy pois ja hioa kaikki ruosteet pois navasta yms.
                    E46 320i 05/2000 sedan man

                    Comment

                    • E.K.
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 494
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by melkir View Post
                      e46:sessa oli ihan samat oireet (joutui pysähtymään kun tuntui, että joku paikka antaa periksi siinä vatkauksessa ihan just). Syynä oli jumittavat etujarrusatulat. Koitin putsailla niitä, mutta auttoi vain hetkeksi. Lopulta kun otti männän ulos niin siinä oli reippaasti ruostetta kun oli tiivisteet falskanneet. Eli nuo kannattaa tsekata ja samalla ottaa levy pois ja hioa kaikki ruosteet pois navasta yms.

                      jeps. tärinän ilmaantuessa kannattaa katsoa jarrulevyjen lämpötila =jarrut haisee tai levyyn koskettaessa sormi ylikuumenee... ei tietenkään onnistu peltivanteilla.

                      Comment

                      • kye
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 320
                        • Forssa

                        #12
                        Originally posted by pyra View Post
                        Mites nuo vaikuttaa tärinäänMoottoriko yskii ja tärisee:think
                        Välillä joku tai jotkut sylinterit eivät saa polttoainetta niin kuin kuuluis. Suutin esim. tukossa. Yksi potilas lopetti tärinänsä vasta kun suuttimet huollettiin. Oli vikana sitten erittäin toisaikainen, välillä satoja kilometrejä kuin sukkasillaan ja sitten yhtäkkiä järkyttävä tärinä päälle. Kaikki jarru ja alusta jutut oli sitä ennen rapattu lävitse.
                        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                        - N42/46 jakopäät
                        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                        tied. 0407247465

                        Comment

                        • Kessuu
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 50
                          • Kouvola

                          #13
                          Hoi ammattimiehet!!

                          Omasta 523:sta lähtee suht rasittava tärinä/kolina ns"nimismiehenkiharassa" ja pikku epätasaisuuksilla. Eli hyvällä pinnalla esim. lumi, puhdas asfaltti niin ongelma ei esiinny

                          Ei tärise rattiin ja ongelma tosiaan on vaan se ärsyttävä kolina. Kuulostaa siltä kuten keula olisi turhan "jäykkä" vaikea löytää sopivaa adjektiivia.

                          Etupäähän vaihettu kaikki iskareita lukuunottamatta. Nyt huomasin, että ääni ja kolina katoaa heti kun koskee jarruun. Eli joko vika ilmeisesti jarruissa tai sitten pienikin jarrun painiminen ottaa välyksen jostain pois. Ja jarrua ei tosiaan tarvitse painaa kuin muutaman millin....

                          Anyone??

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #14
                            Jarrusatuloiden liukutapit väljät? :think Palat kolisee?
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Kessuu
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 50
                              • Kouvola

                              #15
                              Täytyy varmaan tapit uusia ja palat samaan rahaan.

                              Sen verran kallistun tolle jarrupuolelle, että kun ajaa siten että painaa jarrua todella kevyesti, niin ääni katoaa. Tosin edelleen voi kyllä ottaa tuolla tavalla välyksenkin pois....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎