Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 katalysaattori rämisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH2003
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 362
    • Vantaa

    E39 katalysaattori rämisee

    Katti rämisee ikävästi pienillä kierroksilla. Tarkoittaako se, että katti on loppu? Vieläköhän menee päästöistä läpi? Tietääkö kukaan mistä saisi varaosakatteja tai käytettyjä? Laakkosella taitaa maksaa aika kiitettävästi.
  • HKM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 427
    • Sipoo

    #2
    Tuolta löytyy kommentti katalysaattorin räminöistä. Loppupuolelta ja kirjoittajana Hemi



    HKM
    Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

    BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
    Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
    Ex. E30 318is
    Ex. Jaguar XJR
    Ex. E39

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Ja taas kerran...mikä vuosimalli?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Eli siis jos on valmistettu 9/98-uudempi tuplavanos M52TU moottori, täytyy särinä johtua jostain muusta kuin katista. Jos kysymys taas on 8/98-vanhemmasta voi ongelma löytyä irronneesta katin elementistä. Jos näin on, kannattaa vaihto tehdä mahdollisimman nopeasti. Kun elementti loputa murenee, tukkii se putken ja koko kone sulaa jos satutaan olemaan Helsiki-Tampere motarilla. Tsekkaa nyt kuitenkin ensiksi että katin/putkiston ympärillä olevat lämpösuojat ovat kaikki tukevasti paikoillaan.

        Comment

        • JH2003
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 362
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Hemi
          Eli siis jos on valmistettu 9/98-uudempi tuplavanos M52TU moottori, täytyy särinä johtua jostain muusta kuin katista. Jos kysymys taas on 8/98-vanhemmasta voi ongelma löytyä irronneesta katin elementistä. Jos näin on, kannattaa vaihto tehdä mahdollisimman nopeasti. Kun elementti loputa murenee, tukkii se putken ja koko kone sulaa jos satutaan olemaan Helsiki-Tampere motarilla. Tsekkaa nyt kuitenkin ensiksi että katin/putkiston ympärillä olevat lämpösuojat ovat kaikki tukevasti paikoillaan.
          Joo kiitos tosi paljon tiedoista. Hinautin juuri auton Laakkoselle huoltoon kun se sattuu olemaan tuota vanhempaa mallia. Toivottavasti kone ei ole vielä hirveästi sulanut.

          Comment

          • hannuk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 2136
            • Capital

            #6
            Originally posted by JH2003
            Joo kiitos tosi paljon tiedoista. Hinautin juuri auton Laakkoselle huoltoon kun se sattuu olemaan tuota vanhempaa mallia. Toivottavasti kone ei ole vielä hirveästi sulanut.


            Mutta asiaan, esim. Magnaflow:n (tai millä nimellä niitä sitten nykyään myydäänkään) tarvikekatteja on pojat noihin menestyksellä asennelleet, hintaa on ollut muistaakseni jotain 150e/kpl.
            - BMW x5 f15 m50d "navetta"
            - Porsche Cayenne S
            - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
            - plus pari muuta

            Comment

            • JH2003
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 362
              • Vantaa

              #7
              Mistä noita tarvikekatteja kannattaa kysellä? Ilmeisesti ovat tarpeeksi tehokkaita, että päästöt ovat ok?

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Päästörajat ovat niin väljät, että tarvikekatalyytti on aivan riittävä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎