Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenonhäiriö sekoittaa auton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    #16
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Nyt on relesarja asennettu ja vähän koekäytetty. Tuntuis toimivan ihan ok, tosin valot jäi päälle, kun räpsyttelin niitä päälle ja pois, sammui tosin sitten seuraavalla päälle pois käännöllä.

    Eli jotain häikkää on lcm:ssä, mutta kuitenkaan ei tartte yksisilmäisenä ajella.

    No jotain parannusta siltikin. lcm moduuli vaihtoon vaan. Toki voi olla viiksissäkin noilla oireilla...
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

      #17
      Mittailin vielä skoopilla jännitettä ballastin kuoresta maahan valojen sytytyshetkellä. Jännite kävi hetkellisesti 1,5 voltissa! Täytynee maadoittaa omat ballastin kuoret, tulee näemmä aika paljon häiriösäteilyä sytytyshetkellä. EHkä tuosta voisi Samppa sullekin apua? ei kauaa mene kun laittaa maajohdot ballastien kuorista

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        #18
        Originally posted by pheno View Post
        Mittailin vielä skoopilla jännitettä ballastin kuoresta maahan valojen sytytyshetkellä. Jännite kävi hetkellisesti 1,5 voltissa! Täytynee maadoittaa omat ballastin kuoret, tulee näemmä aika paljon häiriösäteilyä sytytyshetkellä. EHkä tuosta voisi Samppa sullekin apua? ei kauaa mene kun laittaa maajohdot ballastien kuorista
        Hyluxtekin ballastit valmistaja suosittelee että canbus versiot maadotettaan vielä erikseen mukaan tuleva johdon kanssa runkoon. En sitten tiedä miksei heidän muutkin ei canbus versiot...:think. Pitää kysyä seuraava kerta kun tilaan heiltä erä.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1639
          • Vähäkyrö

          #19
          Originally posted by pheno View Post
          Mittailin vielä skoopilla jännitettä ballastin kuoresta maahan valojen sytytyshetkellä. Jännite kävi hetkellisesti 1,5 voltissa! Täytynee maadoittaa omat ballastin kuoret, tulee näemmä aika paljon häiriösäteilyä sytytyshetkellä. EHkä tuosta voisi Samppa sullekin apua? ei kauaa mene kun laittaa maajohdot ballastien kuorista
          Ei onnistu kuorien maadoitus enää. Karsin ne korvakkeet ballasteista pois, kun tuo yllä kirjoittanut Hyluxin edustaja kertoi, ettei noita (can-bus) ballasteja tarvi maadoittaa erikseen, vaikka päällä olevassa tarrassa niin neuvotaan.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #20
            Originally posted by Samppae39 View Post
            Ei onnistu kuorien maadoitus enää. Karsin ne korvakkeet ballasteista pois, kun tuo yllä kirjoittanut Hyluxin edustaja kertoi, ettei noita (can-bus) ballasteja tarvi maadoittaa erikseen, vaikka päällä olevassa tarrassa niin neuvotaan.
            vai niin....
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1639
              • Vähäkyrö

              #21
              Originally posted by EPDM View Post
              Hyluxtekin ballastit valmistaja suosittelee että canbus versiot maadotettaan vielä erikseen mukaan tuleva johdon kanssa runkoon. En sitten tiedä miksei heidän muutkin ei canbus versiot...:think. Pitää kysyä seuraava kerta kun tilaan heiltä erä.
              Miksei tuota johtoa tullut mukana? :think

              Originally posted by EPDM View Post
              vai niin....
              Niin, suositushan ei ole sama kuin pakko, eli sinäänsä et antanut väärää infoa.

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1639
                • Vähäkyrö

                #22
                Vielä itse ongelmaan. Parina aamuna on räpsähtänyt erinäisiä varotusvaloja mittaristossa, kun on valot sytyttänyt. Ainakin moottorin vikavalon ja ovien aukiolon merkkivalot on vilahtanu. Että ei se ihan ongelmaton ole vielä relesarjankaan kanssa, mutta kyllä tuon kans jo pärjää.

                Kai se pitää keväämällä hankkia alkuperäset ballastit ja toimivampi lcm... Pitiki mennä vaihtamaan toimivat halppisballastit "laadukkaampiin" canbus versioihin, joiden kanssa ei ole mitään ongelmia minkään kans siinä toivossa, että saa ylimääräiset konkkaviritykset yms. karsia autosta pois.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #23
                  Itse tein omiini maajohdot, jotka kiinnittyvät ballastin kuoren yhteen ruuviin. Lyhyet johdot lokariin kiinni. Ok, hieman viritys mutta tuossa Meccatunen ballastissa ei ole erillistä paikkaa maajohdolle. Skoopin mukaan valojen syttymishetkellä elektromaaginen säteily on huomattavasti pienempi kun on maajohdot kiinni. En ole mikään guru tällä saralla, mutta otti niin pannuun kun välillä kiekkamittari värähtää valot päälle laitettaessa, joten aloin tutkimaan asiaa. Tuon maadoituksen jälkeen ei ole kertaakaan tehnyt tuota.

                  Yhtä paljon se relesarja kanssa ottaa virtaa sieltä akusta, kuin auton omista johdoistakin. Kyllähän sen konkan voi laittaa myös relesarjaankin, jolloin jännitteen hetkellinen lasku akussa ei ole niin iso.

                  Mielestäni isompi ongelma on ballastin tuottama elektromagneettinen säteily syttymishetkellä eikä se että akun jännite laskee. TÄhän olisi kiva kuulla jonkun asiantuntijan vinkkejä häiriöiden poistamiseksi.

                  Niin, oli mulla tuollainen halpis 55w sarjakin vähän aikaa. Mutta polttimo kävi todella kuumana mitä koitin ja ei mennyt kauaa kuin valoteho alkoi huononemaan. Tuskin se halpispolttimo oli tehty kestämään "55w" tehoja.

                  Comment

                  • jeepster
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 127
                    • uusimaa

                    #24
                    Originally posted by Samppae39 View Post
                    Vielä itse ongelmaan. Parina aamuna on räpsähtänyt erinäisiä varotusvaloja mittaristossa, kun on valot sytyttänyt. Ainakin moottorin vikavalon ja ovien aukiolon merkkivalot on vilahtanu. Että ei se ihan ongelmaton ole vielä relesarjankaan kanssa, mutta kyllä tuon kans jo pärjää.

                    Kai se pitää keväämällä hankkia alkuperäset ballastit ja toimivampi lcm... Pitiki mennä vaihtamaan toimivat halppisballastit "laadukkaampiin" canbus versioihin, joiden kanssa ei ole mitään ongelmia minkään kans siinä toivossa, että saa ylimääräiset konkkaviritykset yms. karsia autosta pois.
                    Mitä niille halppisballasteille kävi? jäikö ne ehjäksi jonnekin? jos ne toimi, ja uudet ei niin voisko vaan laittaa ne takaisin tai etsiä sellaset mitkä toimii?

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1639
                      • Vähäkyrö

                      #25
                      Originally posted by pheno View Post
                      Itse tein omiini maajohdot, jotka kiinnittyvät ballastin kuoren yhteen ruuviin. Lyhyet johdot lokariin kiinni. Ok, hieman viritys mutta tuossa Meccatunen ballastissa ei ole erillistä paikkaa maajohdolle. Skoopin mukaan valojen syttymishetkellä elektromaaginen säteily on huomattavasti pienempi kun on maajohdot kiinni. En ole mikään guru tällä saralla, mutta otti niin pannuun kun välillä kiekkamittari värähtää valot päälle laitettaessa, joten aloin tutkimaan asiaa. Tuon maadoituksen jälkeen ei ole kertaakaan tehnyt tuota.

                      Yhtä paljon se relesarja kanssa ottaa virtaa sieltä akusta, kuin auton omista johdoistakin. Kyllähän sen konkan voi laittaa myös relesarjaankin, jolloin jännitteen hetkellinen lasku akussa ei ole niin iso.

                      Mielestäni isompi ongelma on ballastin tuottama elektromagneettinen säteily syttymishetkellä eikä se että akun jännite laskee. TÄhän olisi kiva kuulla jonkun asiantuntijan vinkkejä häiriöiden poistamiseksi.

                      Niin, oli mulla tuollainen halpis 55w sarjakin vähän aikaa. Mutta polttimo kävi todella kuumana mitä koitin ja ei mennyt kauaa kuin valoteho alkoi huononemaan. Tuskin se halpispolttimo oli tehty kestämään "55w" tehoja.
                      Jonkun sellasen kötystyksen ajattelin tehä, kuhan sais inspiraation ottaa ne irti. Mullakin on happis 55W sarja pitkillä ja sekin on toiminut ihan hyvin pari vuotta. Ostin sitten työpaikan alelaarista sinne uudet polttimot samalla ku tein tuota valohommaa muutenkin. Ne oli sitte kumpiki poltin ekalla sytytyksellä vainaat.

                      Originally posted by jeepster View Post
                      Mitä niille halppisballasteille kävi? jäikö ne ehjäksi jonnekin? jos ne toimi, ja uudet ei niin voisko vaan laittaa ne takaisin tai etsiä sellaset mitkä toimii?
                      On ne tuolla varastossa, mutta ku ei toimi enää niilläkään sen kummemmin. En tiedä sitten, että ehtikö nuo canbussit rikkomaan jotain lcm:ssä vai onko viime talven jälkeen ottanu itteensä jostain ja vika tuli esiin kun nuo kovemmat pakkaset alko.
                      Last edited by Samppae39; 23-01-2012, 21:55.

                      Comment

                      • Samppae39
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1639
                        • Vähäkyrö

                        #26
                        Tänään ei sitte syttyny relesarjasta huolimatta kuskin puolen valo... Valojen myyjä väitti syyksi lcm:ää. Sitä en ihan usko. Taitaa siinä ballastissa olla jokin häikkä, tiedä vaikka olis rikkonut lcm:n tuo kuskin puolen ballasti. No yhtä kaikki en ehkä suosittelis noita canbus ballastejakaan "herkille" autoille, vaikka yksittäistapaus tämä mun keissi varmaankin on.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14454
                          • Oulu

                          #27
                          Omat 3-4vuotta vanhat OLLO:n ballastit alko tekemään tuota että välillä jäi syttymättä. Sama polttimo eri ballistilla pelasi ongelmitta.
                          Last edited by zener; 26-01-2012, 23:37.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Keke71
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 340
                            • Kiiminki

                            #28
                            Tjaa, meillä kävi niin, että ostin jotkin "kiina" polttimot noihin auton alkuperäisiin xenoneihin, kävi sitten niin että välillä sytty ja välillä ei, puolin ja toisin. Totesin että en enää koskaan osta noihin alkuperäisiin mitään "kiina" paskaa. Hommasin sitten merkki polttimot niihin, sen jälkeen ei mitään häikkää. Pitkissä valoissa on jotkin "kiina" systeemit, en enää muista mitkä. Mutta ne toimii, ainakin vielä. Mutta jotain eroa on noilla polttimoilla, kun ei ne "halvat" kerta toimi tuossa alkuperäisessä systeemissä. Tais olla muuten philipsin polttimot mitkä laitoin paikoilleen, jos en väärin muista niin alkuperäiset oli osramit, ehkä.

                            E: Möin kaverille ne "kiina" polttimot ooppeliin, ne toimii siinä vieläkin ilman mitään syttymis häiriöitä.
                            Last edited by Keke71; 26-01-2012, 23:46.
                            E39 540iA Touring

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #29
                              Originally posted by Keke71 View Post
                              Tjaa, meillä kävi niin, että ostin jotkin "kiina" polttimot noihin auton alkuperäisiin xenoneihin, kävi sitten niin että välillä sytty ja välillä ei, puolin ja toisin. Totesin että en enää koskaan osta noihin alkuperäisiin mitään "kiina" paskaa. Hommasin sitten merkki polttimot niihin, sen jälkeen ei mitään häikkää. Pitkissä valoissa on jotkin "kiina" systeemit, en enää muista mitkä. Mutta ne toimii, ainakin vielä. Mutta jotain eroa on noilla polttimoilla, kun ei ne "halvat" kerta toimi tuossa alkuperäisessä systeemissä. Tais olla muuten philipsin polttimot mitkä laitoin paikoilleen, jos en väärin muista niin alkuperäiset oli osramit, ehkä.
                              Yritä muistaa että kiinassä on yli miljardi verran ihmisiä. On totta että suurin osa tuotteesta on surkea laatuista kun pitää tuottaa markinoilla mahdollisiman halvalla tuotteet kun länsimaissa on juuri tämä "made in china" kokonaisvaltainen käsitys että se olis yksi ja sama tuote mitä sielä tehdään ja pitää siksi olla mahdollisiman halpaa ostaakin. Eli brändaus/markinointi on vielä lapsenkengissa Kiinassa.
                              Mutta, on pieni määrä valmistajia mitä väittäisin osaa tehdä kyseiset jopa tuotteet paremmin kun "made in Germany", mikä tarkoittaa käytänössä "made in China, ja pakattu Saksassa". Esim voisin ostaa kokonaisia sarjoja noin puolet halvempi kun tietyt muuntajat maksaa kappale hinnalla.....mutta nämä ovat vaan puheita tietysti mikä kukaan ei usko...

                              Jos toki puhut d1-s polttomoista niin olet kyllä oikeassa. Siinä kun on sytytin polttimossa itse niin se ei vaan tahdo toimia kunnolla ns "originaali" valmistajan
                              muuntajien kanssa ainakin BMW'ssa. Audeissa en ole koskaan törmännyt yhteisopivuus onglmien.

                              Oli muuten hassu tapaus tänään kun ihmeteltiin aivan uudessa mazda 6 kanssa miksi canbus väyläinen muutajat ei toiminut pitkissä. Eli syttyi toki mutta samui muutaman sekunnin jälkeen. Jos noin käy yleensä niin pitää lisäta kuormaa esim jenkki pelissä että se minimi auton valoajotietokeneen kuorma saavutetaan, että systeemi ei ota virta pois piiristä kun se luulee että polttimo on palannut. Tässä tapauksessa kuorma oli nähtävästi liian paljon ja ainoastaan ei canbus muuntaja toimi moitteetomasti.:think Joten valiettavasti nämä asiat ei ole aina kovin loogisia...
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                #30
                                Originally posted by Samppae39 View Post
                                Tänään ei sitte syttyny relesarjasta huolimatta kuskin puolen valo... Valojen myyjä väitti syyksi lcm:ää. Sitä en ihan usko. Taitaa siinä ballastissa olla jokin häikkä, tiedä vaikka olis rikkonut lcm:n tuo kuskin puolen ballasti. No yhtä kaikki en ehkä suosittelis noita canbus ballastejakaan "herkille" autoille, vaikka yksittäistapaus tämä mun keissi varmaankin on.
                                Hommaappa ne OEM Ballastit niin alkaa homma toimia vaikka myyjät väittää mitä väittää!
                                Se e39 OEM Hella ballasti ei todellakaan ole sama asia kuin kaukoidän "laatu" ballasti, sen enempää en ala ripittämään miksi mutta kokeileppa niin huomaat

                                Melkeinpä uskallan yksityishenkilönä luvata että jos hommaat OEM Hella ballastit ja OEM Philips D2S polttimot niin ostan ne pois jos ei ongelmat poistu
                                Tietty jos LCM on rikottu Kiinan ihmeillä niin sillehän en voi mitään mutta ehjällä LCM:llä ja OEM xenoneilla kaikki toimii (itsellä jo ~2 vuotta toiminut kahdessa autossa) kuin junan vessa kelillä kuin kelillä...
                                Olen vaan monen e39:n kanssa testaillut noita jäkiasennus ja OEM xenoneita että jotain hajua on asian tiimoilta mielenpäälle väkisin jäänyt, foorumiltakin löytyy juttua kun käytät hakua
                                Ja autosi ei todellakaan ole yksittäistapaus, e39 530d:ssä ei vain talvipakkasella toimi muut kuin OEM ballastit, bensavehkeissä niinkin toimii!
                                Last edited by Jube; 27-01-2012, 00:25.
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎