No, tuli tuota omaa tekstiä kirjoitettua ehkä hieman kärjistetysti, mutta niin kuin tossa edittiä laitoin, sama poltin toimii opelissa täysin, miksi? Siksi että bmw on suunnitellut oman laitteiston toimivan tietyillä kriteereillä. Kriteerit ei vaan täyty noilla halvoilla kiinassa valmistetuilla polttimoilla, miksi? Varmaan siksi että bmw ei halua sen valmistamissa autoissa käytettävän mitään halpaa
On bmw:llä oma lehmä ojassa, philips ja osram on saksalaisia.(vai onko?) Tää on MUN oma näkemys asiasta.
Xenonhäiriö sekoittaa auton
Collapse
X
-
Suunnitelmissa on noin tehdä, jossain vaiheessa. Pitää vaan nyt hakea hiukka motivaatiota, on nyt parin kk ajan nämä valohommat on nyt niin vastustanu joka kantilta. Eniten mua ehkä ihmetyttää se, että nuo AMP:t on toiminu konkkien kans täysin moitteetta tuon kaks vuotta. Samoin nuo merkittömät halppis xenonit pitkilläkin on toiminu lähes moitteetta sen pari vuotta, ku sai viallisen ballastin takuuseen uuden. Ja sitten ku laittaa "OEM laatua" olevat canbus sarjan, niin sitte alkaa temppuilemaan ja kunnolla ja sitte ei auta vastukset, konkat tai releet. Kai nämä kaikki on yksilöitä. Myyjä kyllä kertoi myyneensä tuota canbus sarjaa paljon e39 korisiin ja ongelmia ei ole ollut. Mulle kyllä tuppaa sattumaan aina maanantaikappaleet, osti mitä tahansa.Originally posted by Jube View PostHommaappa ne OEM Ballastit niin alkaa homma toimia vaikka myyjät väittää mitä väittää!
Se e39 OEM Hella ballasti ei todellakaan ole sama asia kuin kaukoidän "laatu" ballasti, sen enempää en ala ripittämään miksi mutta kokeileppa niin huomaat
Melkeinpä uskallan yksityishenkilönä luvata että jos hommaat OEM Hella ballastit ja OEM Philips D2S polttimot niin ostan ne pois jos ei ongelmat poistu
Tietty jos LCM on rikottu Kiinan ihmeillä niin sillehän en voi mitään mutta ehjällä LCM:llä ja OEM xenoneilla kaikki toimii (itsellä jo ~2 vuotta toiminut kahdessa autossa) kuin junan vessa kelillä kuin kelillä...
Olen vaan monen e39:n kanssa testaillut noita jäkiasennus ja OEM xenoneita että jotain hajua on asian tiimoilta mielenpäälle väkisin jäänyt, foorumiltakin löytyy juttua kun käytät hakua
Ja autosi ei todellakaan ole yksittäistapaus, e39 530d:ssä ei vain talvipakkasella toimi muut kuin OEM ballastit, bensavehkeissä niinkin toimii!
Pitää hankkia jostain alkuperäset ballastit ja raportoida sitten, miten kävi.Last edited by Samppae39; 27-01-2012, 06:21.
Comment
-
itse ostin ebaysta sigun autoon kympin d2s polttimot, -18 ei syty kumpikaan valo ja -12 toinen saattaa satunnaisesti syttyä. jos sattuu molemmat syttymään niin lämpimänä ne toimii ihan ok. roskiin lentää kuhan uudet philipsit saa hommattua. alkuperäset philipsit toimii kans mutta toisen väri vaihtunut lähes violetiksi niin vissiin tulossa elinkaarensa päähän
E30 325 M-tech II DCT
9.97s/238kmh
Comment
-
Tein nyt uusia kokeiluita. Sytty perjantaina taas nuo hätävilkut ym. vaikka onkin tuonrelesarja. Joten heivasin canbussit pois ja laitoin ne ennen toimineet tilalle relesarjan kans. Sen jälkeen ei ole vilahdelleet mitkään mittariston valot eikä hätävilkut ja on syttynytkin aina, vaikka pakkasetkin on kiristyneet. Pieni toivo elää, että tuo lcm saattais toimia vielä oem ballasteilla.
Nyt vaan arveluttaa, että tohtiiko noita canbusseja myydä kellekään, että toimiiko ne muissakaan autoissa, vai pitääkö ne viedä metallijätteeseen...
Comment
-
Mun mielipide on että nämä xenon ongelmat johtuu häiriöstä mitä nää ballastit aiheuttaa ilmaan ja sähköjärjestelmään.Originally posted by Samppae39 View PostTein nyt uusia kokeiluita. Sytty perjantaina taas nuo hätävilkut ym. vaikka onkin tuonrelesarja. Joten heivasin canbussit pois ja laitoin ne ennen toimineet tilalle relesarjan kans. Sen jälkeen ei ole vilahdelleet mitkään mittariston valot eikä hätävilkut ja on syttynytkin aina, vaikka pakkasetkin on kiristyneet. Pieni toivo elää, että tuo lcm saattais toimia vielä oem ballasteilla.
Nyt vaan arveluttaa, että tohtiiko noita canbusseja myydä kellekään, että toimiiko ne muissakaan autoissa, vai pitääkö ne viedä metallijätteeseen...
Itelle tuli canbussit kanssa e39 lähivaloille, mittailin että ne ei ottanut käynnistyksessä niin suurta virtapiikkiä kuin tavalliset, mutta yksilöitähän ne on aina, on ne sitten mitä merkkiä tahansa.
Jos mielipide oli, että samassa tehtaassa tehdään, mutta "laadukkaamman merkkiset" tehdään paremmin valikoiduista osista, ja testataan paremmin. Jos ei täytä laatuvaatimuksia, voidaan myydä "kakkoslaatuna" eri merkillä
Sama pätee itse autoon, jos ohjainyksiköiden häiriösuojaus pettää, aiheuttaa helposti ongelmia. Pahimmassa tapauksessa, ainakin teoriassa, voi huonolaatuiset kiinanballastit aiheuttaa niin paljon häiriötä, että voi sammuttaa huonostisuojatun naapuriauton liikennevaloissa.
Onkohan kukaan testannut että kietois ne suurjännitejohdot, mitkä lähtee ballastilta polttimolle vaikka folioon? Vois kuvitella että tuollaiset erilliset johdot toimis antennina, ja lähettäis radiohäiriötä.
Mutta siis, miksei ne kyseiset canbussit vois toimia jossain muussa autossa.
Comment
-
Kyllähän ne Hellat saatetaan tehdä Hyluxin tehtaalla, mutta kuten totesit, niin Hyluxin omat voi olla esim. Hellan kakkoslaatua.
Olin taannoin töissä eräässä firmassa, jossa tehtiin tuotteita eräälle suurelle yritykselle A. Tuotteet, jotka tuli bumerangina takas A:n laaduntarkkailulta myytiin asiakkaalle B. Jos ne ei kelvannu sinneän, ne myytiin Venäjälle. Eli valmistajan ollessa sama ei laatu välttämättä ole samaa.
Olispa jännä testata ottaa releet pois ja ajaa ilman valoja liikennevaloihin ja sytyttää valot jonossa ja kattoa moniko auto rinnalla sammuu
Last edited by Samppae39; 29-01-2012, 11:16.
Comment
-
Jatketaan taas kokeiluja. Edellisen postauksen jälkeen seuraava startti ja ja taas tuli hätävilkkuhärdelli noilla ennen toimineillakin ballasteilla. Nyt sitte koitin maadoittaa nuo canbussit kuorestaan ja parin kolmen kokeilun ja tämän aamusen työmatka startin jälkeen ei ole tullut herjoja tai muita härdellejä. Nyt vaan tuli uusia ongelmia. Työmatkan aikana (n. 40km) valot katos kokonaan kolme kertaa. 2 kertaa n. 10km ajon jälkeen ja kerran n. 10km ennen päämäärää. Valot oli pois jokusen sekunnin ja samalla tuli kuskin puolen valosta herja mittaristoon (releiden heräte otettu kuskin puolelta). Se tässä on outoa, että ballasti oli tuossa vaiheessa jo "lämmenneet" eikä ole aikaisemmin ollu tuollaista ongelmaa:think
Ettei menis liian helpoksi... Pitää vielä koittaa ottaa releille heräte toiselta puolen, jos ei sitte valot häviäisi.
Halogeeniumpiot meinasin ostaa ja ajella niillä lopputalvi, niin sais vähä budjettia rajattua, mutta en nyt tiedä sitten auttaako sekään, jos lcm sekoilee tuon kuskin puolen valon kans.
Comment
-
jos sulta löytyy ne halogeenilampunkannat ni kokeile ihmeessä että toimiiko niillä, eihän ne kai xenonumpioiden sisään sovi, mut jos ei muuten ni laita jonnekin piiloon loistamaan ja ajelet päivällä ilman valoja, jos oireet ei lopu, niin eipä siitäkään hyötyä ole.Originally posted by Samppae39 View PostJatketaan taas kokeiluja. Edellisen postauksen jälkeen seuraava startti ja ja taas tuli hätävilkkuhärdelli noilla ennen toimineillakin ballasteilla. Nyt sitte koitin maadoittaa nuo canbussit kuorestaan ja parin kolmen kokeilun ja tämän aamusen työmatka startin jälkeen ei ole tullut herjoja tai muita härdellejä. Nyt vaan tuli uusia ongelmia. Työmatkan aikana (n. 40km) valot katos kokonaan kolme kertaa. 2 kertaa n. 10km ajon jälkeen ja kerran n. 10km ennen päämäärää. Valot oli pois jokusen sekunnin ja samalla tuli kuskin puolen valosta herja mittaristoon (releiden heräte otettu kuskin puolelta). Se tässä on outoa, että ballasti oli tuossa vaiheessa jo "lämmenneet" eikä ole aikaisemmin ollu tuollaista ongelmaa:think
Ettei menis liian helpoksi... Pitää vielä koittaa ottaa releille heräte toiselta puolen, jos ei sitte valot häviäisi.
Halogeeniumpiot meinasin ostaa ja ajella niillä lopputalvi, niin sais vähä budjettia rajattua, mutta en nyt tiedä sitten auttaako sekään, jos lcm sekoilee tuon kuskin puolen valon kans.
Comment
-
Siinäpä se, ku ei oo kantoja...Originally posted by jeepster View Postjos sulta löytyy ne halogeenilampunkannat ni kokeile ihmeessä että toimiiko niillä, eihän ne kai xenonumpioiden sisään sovi, mut jos ei muuten ni laita jonnekin piiloon loistamaan ja ajelet päivällä ilman valoja, jos oireet ei lopu, niin eipä siitäkään hyötyä ole.
Comment
-
Sähläyksen määrä ja komponenttien syyttely kun vika on jossain ihan muualla on kyllä ennennäkemätönta teidän tapauksessa....Originally posted by Samppae39 View PostTällä kertaa pääsi vähällä. Konkkien liitin vioitunut ja kontakti oli huono. Konkka poisvälistä ja taas toimii.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Lässyn lässyn.Originally posted by EPDM View PostSähläyksen määrä ja komponenttien syyttely kun vika on jossain ihan muualla on kyllä ennennäkemätönta teidän tapauksessa....
Nyt on sitten kaikki xenoniin liittyvä irti autosta ja halogeenit tilalla. Nyt toimii kaikki. Ainoa ikävä puoli on tuo kusen keltainen kajastus auton edessä
Toivo elää, että LCM olisi selvinnyt kunnialla tästä rupeamasta.
Edelleen oudoksuttaa tuo seikka, että relesarjan perässä kuskin puolen valo jäi välillä syttymättä ja yleensä aina silloin ei hätävilkut yms. häröilly. Liitinkin ballastin päässä ehjä ja kunnolla kiinni. Mutta ballastissahan EI voi olla vikaa.
Mutta yhtäkaikki case closed. Palaan asiaan kevväämmällä, jos saisin jostain hankittua Hellan ballastit ja kokeiltua ne ensi talvena.Last edited by Samppae39; 02-02-2012, 22:08.
Comment
-
No ei sentään. Maksan toki sata euroa ensimmäiselle joka sammuttaa autoni sen viereen vähintään 10 sentin etäisyydelle tuodulla vapaasti valittavalla ballastviritelmällä.Originally posted by jeepster View Post
Sama pätee itse autoon, jos ohjainyksiköiden häiriösuojaus pettää, aiheuttaa helposti ongelmia. Pahimmassa tapauksessa, ainakin teoriassa, voi huonolaatuiset kiinanballastit aiheuttaa niin paljon häiriötä, että voi sammuttaa huonostisuojatun naapuriauton liikennevaloissa.
Mutta emp pulssilla voisi sammuttaa autot koko kaupunginosassa. Pysyvästi. Vaikkakin joidenkin tiettynä aikana suunniteltujen automallien moottorinohjausten suunnittelussa näyttää olleen yhtenä tekijänä myös tämänkin asian huomioonottaminen mikä näyttää jääneen sitten myöhemmässä vaiheessa pois...Last edited by WSE1; 03-02-2012, 02:18.
Comment
-
Pääsääntöisesti kaikki ballasteista aiheutuvat häiriöt johtuvat virransyöttöjohtimiin siirtyvistä korkeataajuuskomponenteista ja kuormituksen nopeasta pulssimuotoisesta vaihtelusta. Emc on kohtuullisen pieni ja suurin osa siitäkin esiintyy ballastista lähtevien johtimien ympäristössä.Originally posted by pheno View Post
Mielestäni isompi ongelma on ballastin tuottama elektromagneettinen säteily syttymishetkelläLast edited by WSE1; 03-02-2012, 02:26.
Comment
-
Laadukkaammat ballastit ovat tarkempia sytytyshetken jännitteen ohjauksessa jolloin saavutetaan optimaalisempi xenonpolttimon kärkien kestoikä. Tämän takia voi valmistusepätarkkuuksia omaavilla polttimoilla olla ongelmia syttyä joissakin olosuhteissa laadukkaillakin ballasteilla. Jos ballast on huonolaatuisempi (=komponenttien toleranssihajonta suurempi) valmistaja on yleensä halunnut varmistua siitä että xenon mieluummin syttyy kuin jättää syttymättä ja mitoituslaskelmat on tehty sitä suuntaa painottaen. Tällöin syttymisvarmuus epätarkemmin valmistetuilla polttimoillakin on parempi mutta todennäköinen käyttöikä vastaavasti lyhyempi. Halvimmillaan kiinassa pari euroa/kpl maksavat D2S polttimot ovat todennäköisesti sen verran epätarkemmin valmistettuja että hajontaa niissä on ja toinen polttimo samastakin erästä voi toimia aivan hyvin kun toinen temppuilee varsinkin kylmänä. Toki myös bmwssä voi käyttää miten halpaa polttimoa tahansa kunhan se vain toimii ja valon väri, määrä ja suuntaus ovat tyydyttävät. Itse auton järjestelmiin ei huonolaatuisenkaan polttimon käyttö käytännössä koskaan aiheuta minkäänlaista vauriota.
Comment
Comment