Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ei sammu avaimesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lepinski
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 3
    • Nokia

    E39 ei sammu avaimesta

    Moro.
    Onko kellään ollut ongelmia e39 525tds -97 sammutuksen kanssa?
    Elikkäs ongelmat alko kun annoin virtaa toiseen autoon takaluukusta
    suoraan akusta. Menin parkkiin käänsin virta-avaimen 0-asentoon ja otin pois, auto jäi käymään(kaikki muu kyllä sammui)?! Ei muuta kun ykkönen pesään, jarru pohjaan ja kytkin ylös. Sitten seuraava startti: hehkun valoa ei näy ja pitkän startin jälkeen käymään, taas kun piti sammuttaa niin kaikki muu pois päältä ja auto senkun vaan käy (ed mainittu homma ja sammu). Nyt kylmänä hehkun valoa ei näy, eikä pitkän startin jälkeen käymäänkään(-10c) ennen toimi hyvin. startti on uusi, laturi vaihdettu, siili vaihdettu, akku vaihdettu ym.
    search:illa en oo löytäny vastaavanlaista ongelmaa, jos jollain on vinkkejä niin kiittää ja kumartaa etukäteen(on se karmeeta -10c pihalla pöyhiä konehuonetta)! Ja lisäksi yhden startin jälkeen savu nousi konepellin alta ja sen seuraamuksena nafta suodattimen telineen vieressä meneviä johtoja suli ihan muovi möykyksi(yksi liitin menee suodattimen päälle ja toinen sen alapuolella olevaan alipaine hässäkkään) johdot uusittu/ehjätty, ei vaikutusta..
    Last edited by lepinski; 07-02-2012, 22:16.
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #2
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:20.
    ///Motorporot

    Comment

    • lepinski
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 3
      • Nokia

      #3
      Tänään pääsin halliin tutkiin ongelmaa..
      Elikkäs smmutus solenoidilta piuha irti ja kokeilin käymään->ei lähtenyt, piuha höpöttimelle ja kokeileen niin taas lähti käymään.
      Virta pois ja avaimet taskuun->auto käy, solenoidin johto irti niin sammu.
      Yleismittarilla siihen solenoidin johtoon tulee kokoajan jännite, otin joka releen
      mitä löysin yks kerrallaan pois ja aina vaan tuli virtaa.
      Onko siis kellään tietoa mikä ohjaa mokomaa solenoidia?
      Samalla huomasin savun nousevan pa suodattimen jalasta mihinkä menee
      pyöreä kolminapanen liitin, otin kannen auki ja siellä oli pieni piirikortti mikä
      oli todella pahasti kärähtäny.. Elikkäs voiko noilla olla jotain yhteyttä?

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Tossa se sammuttimen kaavio:



        Eli sinne pitäisi mennä 1 vihreä johto suoraan ECUlta, seuraa sitä ja katso mihin se on sulanut kiinni.
        Olli.

        Comment

        • lepinski
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 3
          • Nokia

          #5
          Noniin PA-suodattimen jalka vaihdettu ja taas toimii, elikkäs sammutin oli kytköksissä suodattimen piirikortin kanssa.. Uusi ongelma pulpahti esiin, siili kärähti! jo toinen siili n.2kk ajalla, voiko olla mahdollista että itse puhallin rupee oleen tiensä päässä autolla ajettu 360tkm eikä tietoo onko moottoria vaihdettu ikinä? onko kellään ollu vastaavanlaista ongelmaa?

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by lepinski View Post
            Uusi ongelma pulpahti esiin, siili kärähti! jo toinen siili n.2kk ajalla, voiko olla mahdollista että itse puhallin rupee oleen tiensä päässä autolla ajettu 360tkm eikä tietoo onko moottoria vaihdettu ikinä? onko kellään ollu vastaavanlaista ongelmaa?
            Jos puhaltimen moottorin kollektori (pinta, jota vasten hiilet liukuu) alkaa olla lopussaan, niin siili kuormittuu liikaa ja sen kestoikä lyhenee.
            Tietysti jumiutuneet laakeritkin tekevät saman...
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • E.K.
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 494
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by lepinski View Post
              Noniin PA-suodattimen jalka vaihdettu ja taas toimii, elikkäs sammutin oli kytköksissä suodattimen piirikortin kanssa.. Uusi ongelma pulpahti esiin, siili kärähti! jo toinen siili n.2kk ajalla, voiko olla mahdollista että itse puhallin rupee oleen tiensä päässä autolla ajettu 360tkm eikä tietoo onko moottoria vaihdettu ikinä? onko kellään ollu vastaavanlaista ongelmaa?
              Noilla kilometreillä voi ruveta olemaan jo toinen puhallin lopussa....

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎