Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 520 Käryää hyttiin ja konehuoneesta nousee sama käry

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jko
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 7
    • Ruokolahti

    BMW 520 Käryää hyttiin ja konehuoneesta nousee sama käry

    Moi,
    Lähdin tässä tämä aamuna töihin ja jonkin ajomatkan jälkeen alko hyttiin tulla omituista käryä. Kone myös savutti aika paljon. Siis normaalia enemmän. Auto seis ja konepelit auki. No saman hajuinen käry nousi konehuoneesta mikä tuli hyttiin. Samalla sytty hälytysvalo kojelautaan mikä näytti öljynpinnan olevan matalalla tasolla. Mikähän mahtaisi olla ongelma.
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Huohotin jäässä. Huohotinletkut, separaattori, venttiilikopantiiviste ja kumiprikat pulttien alle vaihtoon. Osat merkkiliikkeestä reilu parisataa
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      #3
      Onkohan se sama vika rahikaisella, ku itellä rupes muutaman kilometrin ajon jälkeen tulemaan savua kabiiniin liikennevaloissa? Kun laitto ilmastoinnin puhaltimen kokonaan pois päältä loppu savun tulo. Ite epäilin ekana jotain lämmityslaitteeseen liittyvää, puhaltimen moottoria tai jos siellä on joku lämmitysvastus..??
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by mikron View Post
        Onkohan se sama vika rahikaisella, ku itellä rupes muutaman kilometrin ajon jälkeen tulemaan savua kabiiniin liikennevaloissa? Kun laitto ilmastoinnin puhaltimen kokonaan pois päältä loppu savun tulo. Ite epäilin ekana jotain lämmityslaitteeseen liittyvää, puhaltimen moottoria tai jos siellä on joku lämmitysvastus..??
        Konepelti auki ja katsot miten pahasti venttiilikopantiivisteen välistä öljyä vuotaa
        Tahtoo ne eristetyt huohottimen osat mennä ajan kanssa myöskin tukkoon..
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2171
          • Himas

          #5
          Joo öljyähän siellä on pakosarjan päällä. Ei hirveästi, mutta on kuitenkin. Hyvää ja luotettavaa huoltajaa noille tiivisteille ja huohottimelle?
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by mikron View Post
            Joo öljyähän siellä on pakosarjan päällä. Ei hirveästi, mutta on kuitenkin. Hyvää ja luotettavaa huoltajaa noille tiivisteille ja huohottimelle?
            Samalla sitten vanoksen tiivisteet niin on kaikki kerralla kunnossa. Doni taitaa ainakin noita laitella :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              #7
              Voikohan tuolla ajaa ennenkun on tiivisteet vaihdettu jos vaan öljyt pysyy koneessa?
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                #8
                Originally posted by mikron View Post
                Voikohan tuolla ajaa ennenkun on tiivisteet vaihdettu jos vaan öljyt pysyy koneessa?
                Jos ajat niin kannattaa ainakin varmistaa se huohotus esim. öljytikku ylös.

                Comment

                • Janik83
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 473
                  • Oulu/Oulunsalo

                  #9
                  Samat oireet omassa autossa reilu viikko sitten. Vielä on Wetterin jonossa auto, mutta varmastikkin huohotin jäätyi tukkoon. Olisi ollut vältettävissä, mutta jälestäpäin ollaan yleensä viisaampia. Suositeltavaa laittaa keulasta munuaiset umpeen näillä keleillä!
                  ___________________
                  e39 530iA M-sport -02
                  Dodge RAM VAN -89

                  ex. e36 325i coupe -94

                  Comment

                  • pva86
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 37
                    • Vaasa

                    #10
                    Itsellä oli samaa ja vielä on projekti käynnissä. Vaihtelen osia itse vaikka ei ole kauhean paljon tällaisesta ruuvauksesta kokemusta. Separaattorin letkut on vähän vaikea laittaa kiinni mutta ohjeita löytyy hyvin jos haluaa lähteä itse vaihtamaan. Osat oli n. 160 euron hinnassa kun osti kaikki 4 putkea mitä tuohon kuuluu. Öljytikun juuressa oleva putki oli myös täysin tukossa.

                    Venttiilikopan tiivisteen vaihtaminenkaan ei ole aivan paha homma.
                    E90 318d 2008
                    Ex. E39 520iA 2004
                    Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by Jakuza View Post
                      Jos ajat niin kannattaa ainakin varmistaa se huohotus esim. öljytikku ylös.
                      Onko tosta mitään haittaa jos varmuuden vuoksi pitää hieman raollaan? Ettei ainakaan enempää sylje sieltä? Itselläkin venakopan tiiviste vuotaa ja ennen kun osat saapuu niin pitää ajella tuommoisenaan.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Itsellä oli niin huonoa tuuria oman autoni kohdalla että siihen oljytikulle tuleva ilmeinen huohotusletku oli lutussa, eli mun käsityksen mukaan paineen olis pitänyt normaali tapauksessa pullauttaa öljytikun pois paikoiltaan ja hengittää sitä kautta? Eli kun käynnistin moottorin niin öljytikun reijästä alkoi kuulua voimistuva pulputus että kohta olis öljy lentänyt

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Mr.Speed View Post
                          Itsellä oli niin huonoa tuuria oman autoni kohdalla että siihen oljytikulle tuleva ilmeinen huohotusletku oli lutussa, eli mun käsityksen mukaan paineen olis pitänyt normaali tapauksessa pullauttaa öljytikun pois paikoiltaan ja hengittää sitä kautta? Eli kun käynnistin moottorin niin öljytikun reijästä alkoi kuulua voimistuva pulputus että kohta olis öljy lentänyt
                          Ei, vaan ainoastaan öljyn paluu on ollut estynyt. Kaasujen hengitys on toiminut normaalisti mutta imee paluuletkun ollessa tukossa sen öljypaskan imusarjaan.. Vai tä?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎