Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kiertovesipumpun sulake/rele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    E39 kiertovesipumpun sulake/rele

    Onko E39:n keirtovesipumpulle sulaketta/relettä??

    Ja missä tuo sijaitsee??

    Kaikki sulakkeet mitä on paikallaan on ehjät.

    Pumpun liittimelle ei tule virtaa ja näin ei saa ilmattua tuota keksintöä.
    Sisälle puhalttaa tyhjäkäynnillä vain haaleaa ja vänkörin puolelle miltei kylmää.

    Niin ja kone on M62.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
  • ämsport
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 118
    • Pori

    #2
    Ollut noissa vikaa niissä paneelien lähdöissä.Kokeile syöttää suora virta akulta jos pelaa näin,niin paneelia käteen ja auki.On siellä tietty se sulakekin joka tietysti kantsii eka kurkata.Muistaisin joskus jossain topicissa olleen juttua näistä.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      #3
      Originally posted by Arnolds View Post
      Onko E39:n keirtovesipumpulle sulaketta/relettä??

      Ja missä tuo sijaitsee??

      Kaikki sulakkeet mitä on paikallaan on ehjät.

      Pumpun liittimelle ei tule virtaa ja näin ei saa ilmattua tuota keksintöä.
      Sisälle puhalttaa tyhjäkäynnillä vain haaleaa ja vänkörin puolelle miltei kylmää.

      Niin ja kone on M62.
      Joo saatiinhan se pumppu pelaamaan mutta patentilla.
      Muuten kaikki säädöt paneelista toimii. Pumpun johtoihin vaan ei tule virtaa.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • marko83
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 222
        • Raahe

        #4
        itellä sama ongelma, m54 motilla kylläkin. Pumpulle tulee 4v jännitettä, jolla se ei toki pyöri. Minkähän sulakkeen takana toi on?

        Oli kyllä tuo akkuki melko tyhjä, nii voiko olla, että ei anna pumpulle virtaa ennen kuin akussa on virtaa?

        Laitoin tuon n. viikon vanhan akun laturiin. Pitänee myöhemmin käyä kahteleen, josko sinne tulis virrat.

        Comment

        • -KK-
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 265

          #5
          Mulla on juuri tilauksessa itelle M62 koneeseen uusi kiertovesipumppu kun vanha pätkii. Testailin viikonloppuna vanhaa pumppua INPAlla ja jos tulee vikakoodia oikarista, niin systeemi saattaa katkaista kokonaan virransyötön pumpulle. Huomasin kun ei sallinut edes INPAlla pakottamalla käynnistää. Tuo oma oireileva pumppu pyörii välillä jotenkuten, mutta epätasaisen surkasti. Kokeilin jopa akkulaturilla ajaa 12 voltilla ja ei se oikein tasaisesti pelittänyt.

          Tutkin WDS :stä piirikaavioita ja liittimiä ja tuolle pumpulle lähtee sähköt kojelaudan ilmastointipaneelin takaa sinisestä liittimestä nastasta numero 9. Siinä välissä ei ole sulakkeita, vaan sulake on se paneelin usealle toiminnolle yhteinen. Ehkäpä numerot F20 ja varuiksi F9. Nuo menee tuolle A/C yksikölle. Riippuu toki auton mallista. Oma on E39 540iA 9/99.

          Jos liitteen kuvasta saa selvää, niin sähköliitin X122 on siinä pumpun perässä oleva. X610 on se sininen liitin ilmastoinnin paneelin (A11) takana. Numero 9 siinä on se plussa nasta. Liitin X165 on maadotus ja sellanen musta lituska mötikkä vasemmassa lokarissa, mihin tulee kymmenkunta ruskeaa johtoa. Yhteismaadotuspiste.
          Attached Files
          Last edited by -KK-; 13-02-2012, 17:05. Reason: typo

          Comment

          • vale
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 29
            • Tampere

            #6
            Kuuluukos tuolle pumpulle tulla aina 12v? Kun mittasin virrat päällä ja puhallin päällä, niin sinne tuli jotain 4v luokkaa. Eli haen sitä että kuuluuko sen olla jotenkin säätyvä vai pyöriä aina täysillä?

            Mulla siis 530D 9/03 webastolla.

            Comment

            • ämsport
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 118
              • Pori

              #7
              Itsellä tulee kanssa välillä 5 ja välillä 12volttia,enpä tiedä oikein miten pitäisi toimia.Pumppu jumittaa välillä,mutta kun sitä koppaa jollain niin toimii taas muutaman viikon

              Comment

              • marko83
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 222
                • Raahe

                #8
                Itellä vissiin pumppu heikossa hapessa, ku oli vikakoodin pukannu. Oikosulkua valitteli, mutta ei ainakaan nuo johdot oo oikkarissa.

                Edit: Niin ja inpalla saa pumpun pyörimään.
                Last edited by marko83; 14-02-2012, 19:22.

                Comment

                • marko83
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 222
                  • Raahe

                  #9
                  Mistäs KK hommasit pumpun ja oliko minkä hntanen?

                  Comment

                  • -KK-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 265

                    #10
                    Originally posted by marko83 View Post
                    Mistäs KK hommasit pumpun ja oliko minkä hntanen?
                    Pumppu on törkeän kallis. Tilasin laakkosen kautta ja 325 euroa hinta. Tänään vasta tuli ilmoitus, että on saapunut.

                    Koitin etsiä tietoja millasta jännitettä pumpulle tulee, mutta en löytänyt. Villi arvaus olisi vakio 12 volttia ja virtausta säädetään niillä vesiventtiileillä. Olettaisin, että pumppu alkaa viemään virtaa yhä enempi vanhetessaan ja siksi diagnostiikka luulee olevan oikosulun. Nuo pumpulle tulevat johdot on ohuet, eli 0,5 neliöiset. Siinä varmasti jännite tipahtaa pumpulla jo alas kun osa jää johtoihin.

                    Täytyy seurailla miten uusi pumppu toimii kunhan sen saa asennettua.

                    Jos arveluttaa tuo jännite, niin voisihan sen pumpulle tulevan nykyisen johdon laittaa ohjaamaan relettä ja sitten olisi koko ajan kunnon täysimääräinen jännite kun vetää paksun plussapiuhan releen kautta sieltä oikealta konehuoneen sähkölaatikosta jostain. Sulake tietty väliin.

                    Comment

                    • -KK-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 265

                      #11
                      Originally posted by marko83 View Post
                      Itellä vissiin pumppu heikossa hapessa, ku oli vikakoodin pukannu. Oikosulkua valitteli, mutta ei ainakaan nuo johdot oo oikkarissa.

                      Edit: Niin ja inpalla saa pumpun pyörimään.
                      Mulla kanssa inpassa on tullut vikakoodia oikosulusta jo parisen vuotta.

                      Mittasin ite myös kaikki johdotukset ja nekin oli kanssa kunnossa. Ainoa on oli tuo ohjaava ilmastoinnin moduli, mitä en avannut ja tutkinut.

                      Minäkin sain useasti inpalla pumpun pyörimään, kunnes viimein tuo alkoi törkkäämään samantien takaisin offille.

                      Comment

                      • marko83
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 222
                        • Raahe

                        #12
                        Originally posted by -KK- View Post
                        Pumppu on törkeän kallis. Tilasin laakkosen kautta ja 325 euroa hinta. Tänään vasta tuli ilmoitus, että on saapunut.

                        Koitin etsiä tietoja millasta jännitettä pumpulle tulee, mutta en löytänyt. Villi arvaus olisi vakio 12 volttia ja virtausta säädetään niillä vesiventtiileillä. Olettaisin, että pumppu alkaa viemään virtaa yhä enempi vanhetessaan ja siksi diagnostiikka luulee olevan oikosulun. Nuo pumpulle tulevat johdot on ohuet, eli 0,5 neliöiset. Siinä varmasti jännite tipahtaa pumpulla jo alas kun osa jää johtoihin.

                        Täytyy seurailla miten uusi pumppu toimii kunhan sen saa asennettua.

                        Jos arveluttaa tuo jännite, niin voisihan sen pumpulle tulevan nykyisen johdon laittaa ohjaamaan relettä ja sitten olisi koko ajan kunnon täysimääräinen jännite kun vetää paksun plussapiuhan releen kautta sieltä oikealta konehuoneen sähkölaatikosta jostain. Sulake tietty väliin.
                        Ite kans epäilen, että jatkuva 12 volttia tuonne tulee.

                        Tuo rele vois ollakki hyvä tilapäis viritys

                        Löysin tämmösen linkin:



                        Tuossahan on alkuperäis numeroki listattuna. Vois kysellä, että lähettääkö tänne takahikiälle

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          #13
                          Ebay auttaa, 30e purkuosana koko venttiili-pumppusetti.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by marko83 View Post
                            Ite kans epäilen, että jatkuva 12 volttia tuonne tulee.

                            Tuo rele vois ollakki hyvä tilapäis viritys

                            Löysin tämmösen linkin:



                            Tuossahan on alkuperäis numeroki listattuna. Vois kysellä, että lähettääkö tänne takahikiälle
                            No näkyy jo suoraan tuossa sivulla, että lähettäähän ne Suomeen. Postikulut on 20 kg asti 13,90.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3311
                              • Kajjjaani

                              #15
                              Originally posted by Arnolds View Post
                              Onko E39:n keirtovesipumpulle sulaketta/relettä??

                              Ja missä tuo sijaitsee??

                              Kaikki sulakkeet mitä on paikallaan on ehjät.

                              Pumpun liittimelle ei tule virtaa ja näin ei saa ilmattua tuota keksintöä.
                              Sisälle puhalttaa tyhjäkäynnillä vain haaleaa ja vänkörin puolelle miltei kylmää.

                              Niin ja kone on M62.
                              KOP KOP.
                              Nojoo tämä ongelma ratkaistu.
                              Eli vanha kiertovesipumppu ei jaksanut pyöriä kunnolla edes "apuvirralla" ilmeisesti hiilet tms loppu.
                              Uusi pumppu systeemi toimii loistavasti eli ei kannata temppuilla mitään ylimääräistä vaan uutta kehii vaikka maksaa.
                              Nyt kun sais varmuudella ilmattua kunnolla.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎