Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kiertovesipumpun sulake/rele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -KK-
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 265

    #16
    Originally posted by Arnolds View Post
    KOP KOP.
    Nojoo tämä ongelma ratkaistu.
    Eli vanha kiertovesipumppu ei jaksanut pyöriä kunnolla edes "apuvirralla" ilmeisesti hiilet tms loppu.
    Uusi pumppu systeemi toimii loistavasti eli ei kannata temppuilla mitään ylimääräistä vaan uutta kehii vaikka maksaa.
    Nyt kun sais varmuudella ilmattua kunnolla.
    Mistä kautta hankit uuden tai ehjän? Itelle on vielä matkalla tulossa. Kallis merkkiosa.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      #17
      Originally posted by -KK- View Post
      Mistä kautta hankit uuden tai ehjän? Itelle on vielä matkalla tulossa. Kallis merkkiosa.
      Marmorilta sen sai ja hintava oli.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        #18
        Reilu 120€ säästäisi, jos ostaa kiertovesipumputtoman vesiventtiilin (151€) ja sitten boschin yleismallisen kiertovesipumpun+johtoliittimen (50€). Näin ajattelin itselleni kesällä tehdä.

        Vesiventtiili kiertovesipumpulla on ~330€.
        Last edited by zener; 24-02-2012, 01:54.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • jumppakuutio
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 131
          • Ylöjärvi

          #19
          Hei. Olis veljen 525 -00 m54 ongelmaa..

          Eli veli oli täs pari viikkoo sitten ajamassa 2-vaihetta ja jonottaessa rupes auto keittämään ja heitti vettä pihalle. Menin paikanpäälle sitte ja laitettiin virrat päälle (kiertovesipumppu pyörimään) ja kaadettiin vettä että pääsee kotio ajamaan..

          Nooh, veli sitte vaihto viskon ja vesipumpun ihan vaan varmuuden vuoksi ja ajeli sillä taas sen pari viikkoo ja nyt taas sama homma. Heitti vedet pihalle. Nyt kun laittaa virrat päälle ei lähde kiertovesipumppu päälle paitsi INPA:lla pakottamalla.

          Olisko edes veikkauksia minkä takia ei lähde päälle, eikös sen kuitenkin pitäis lähtee aina päälle kun laittaa virrat..? Pumppu kyllä pumppaa ihan kunnolla kun sen INPA:lla lyö päälle.

          E: ja vikakoodiahan pumppu ei anna.

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3311
            • Kajjjaani

            #20
            Originally posted by jumppakuutio View Post
            Hei. Olis veljen 525 -00 m54 ongelmaa..

            Eli veli oli täs pari viikkoo sitten ajamassa 2-vaihetta ja jonottaessa rupes auto keittämään ja heitti vettä pihalle. Menin paikanpäälle sitte ja laitettiin virrat päälle (kiertovesipumppu pyörimään) ja kaadettiin vettä että pääsee kotio ajamaan..

            Nooh, veli sitte vaihto viskon ja vesipumpun ihan vaan varmuuden vuoksi ja ajeli sillä taas sen pari viikkoo ja nyt taas sama homma. Heitti vedet pihalle. Nyt kun laittaa virrat päälle ei lähde kiertovesipumppu päälle paitsi INPA:lla pakottamalla.

            Olisko edes veikkauksia minkä takia ei lähde päälle, eikös sen kuitenkin pitäis lähtee aina päälle kun laittaa virrat..? Pumppu kyllä pumppaa ihan kunnolla kun sen INPA:lla lyö päälle.

            E: ja vikakoodiahan pumppu ei anna.
            Lämmöt täysille ja puhallin pois päältä niin pitäs toimia.:think
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • jumppakuutio
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 131
              • Ylöjärvi

              #21
              Originally posted by Arnolds View Post
              Lämmöt täysille ja puhallin pois päältä niin pitäs toimia.:think
              Juu itseasiassa soitin veljelle tossa niin sano että lähtee päälle... noh kumminkin, mistä tommonen keittäminen voi enään johtua, termostaattikaan harvemmin jämähtää kiinni asentoon.. Syylärikin on nyt ilmeisesti haljennu.

              Voiko syylärin korkki olla hajalla, jos se ei päästä paineita --> painetta liikaa, syyläri halki ja vedet pihalle..?

              Comment

              • Tome
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 548
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by jumppakuutio View Post
                Juu itseasiassa soitin veljelle tossa niin sano että lähtee päälle... noh kumminkin, mistä tommonen keittäminen voi enään johtua, termostaattikaan harvemmin jämähtää kiinni asentoon.. Syylärikin on nyt ilmeisesti haljennu.

                Voiko syylärin korkki olla hajalla, jos se ei päästä paineita --> painetta liikaa, syyläri halki ja vedet pihalle..?
                onko ilmattu TIS:n ohjeiden mukaan? Ja kyllä, uutta korkkia tilalle.

                Edit: niin joo tuo m54 taitaa ilmata itsensä kun se pumppu on siellä alhaalla..
                Last edited by Tome; 10-07-2012, 15:03.

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3311
                  • Kajjjaani

                  #23
                  Siis eihän se M54 ilmaannu ilman, että kone pyörii.
                  Sekoitin M60/62:een.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • jumppakuutio
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 131
                    • Ylöjärvi

                    #24
                    Juu on kyllä tullu tapeltua ton oman 523:sen kanssa niin paljon jäähdytys järjestelmän kanssa että ilmaaminen on tuttua.

                    Tossahan se käy ihan niin että nokka ylös, virrat päälle tyylillä.. Kyllä se kiertovesipumppu ilmat pois puskee.

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #25
                      Vastausta ekaan pstaukseen ei tullut kokonaan.

                      Missä tää kiertovesipumpun sulake/rele on?

                      Miten sen pitäisi toimia, pitäisikö sen toimia silleen että kun säätöpanelista on kuumalla niin, kiertovesipumppu rupee toimiaan, ja kun laitaa haaleta tulee niin osaks toimii ja kun kylmää niin ei kierätä olenkaan???
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by TareJR View Post
                        Vastausta ekaan pstaukseen ei tullut kokonaan.

                        Missä tää kiertovesipumpun sulake/rele on?

                        Miten sen pitäisi toimia, pitäisikö sen toimia silleen että kun säätöpanelista on kuumalla niin, kiertovesipumppu rupee toimiaan, ja kun laitaa haaleta tulee niin osaks toimii ja kun kylmää niin ei kierätä olenkaan???
                        Kun laitat virrat II-asentoon pumpun pitäisi käynnistyä, jos ilmastoinnin paneeli on päällä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kun laitat virrat II-asentoon pumpun pitäisi käynnistyä, jos ilmastoinnin paneeli on päällä.
                          Juu, onko kiertovesipumpulle relettää tai sulakketta?
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • DarkWarder65
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 281
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by marko83 View Post
                            Itellä vissiin pumppu heikossa hapessa, ku oli vikakoodin pukannu. Oikosulkua valitteli, mutta ei ainakaan nuo johdot oo oikkarissa.

                            Edit: Niin ja inpalla saa pumpun pyörimään.
                            miten ja mistä?
                            E39 535i M62 1998

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎