Tosiaankin outoa että vika ilmeni, kun tankki oli lähes tyhjä. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d suutin/liitin herja
Collapse
X
-
Originally posted by Night-Wind View PostEdellisen omistajan naapuri sanoi privassa vähän aika sitten, että johtosarja on uusittu joku vuosi takaperin. Tästä kyllä varmaan aikaa, mutta eihän näitä nyt kovin useasti tarvi uusia? Tosiaankin vikakoodeja ei antanut, käyn huomenna toisessa paikassa kyselemässä voisiko tsekata suuttimet.
casino, eli silloin kun sulla oli vika päällä niin vika oli sama kuin mulla? Huono tyhjäkäynti, tärinä/värinä, huono kiihtyvyys, vie enemmän tavaraa?
Eihän näissä toista polttoainesuodatinta ole?
Kokeile nyt, että laitat sen auton käyntiin ja heiluttelet niitä suuttimille meneviä johtoja, jos vaikuttaa käyntiin niin vika taitaa olla siinä johtosarjassa.
-näissä autoissa ei ole kuin 1 kpl polttoainesuodattimia ja se löytyy konehuoneesta.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostKävin luetuttamassa vikakoodit ja vehje ei löytänyt mitään. Yrittivät sitten suuttimien livedataa seurata, mutta tämän vuosimallin vehkeestä puuttuu sitten muka joku yksi pinni, joten heidän vehkeet eivät tähän soveltuneet. Käskivät vaan mennä joupille suutin testiin.
En siis enää usko, että on missään vedessä vika koska auto käyttäytyy kokoajan yhtä v-mäisesti. Jos se vesi sieltä olisi edes vähän häipynyt, mitä oletan - niin olisi tuo oirekin laantunut. Ajaa semmosta 80-90km/h ja painaa kaasun pohjaan niin auto ei kiihdy mihinkään. Aina kun painaa kaasua niin auto rupeaa tärisyttämään kiihtymisen sijasta. Pienemmillä vaihteilla ja nopeuksilla auto kumminkin on pirteämpi.
Kysyin, että mahtaisiko vika olla tankin siirtopumpussa. Kuulemma ei. Auto kumminkin käynnistyy ihan normaalisti, mutta kierrosluku viisari elää semmosta pientä elämää siinä 700 tasan ja välillä hiukan yli.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Joo soitin Rinta-Joupille ja sanottiin että onnistuu kyllä suuttimien testaus. Kestää mukamas 1½ tuntia, joten tarvii aika tilata. Oireet oli kaverin mielestä suuttimiin viittaava, mutta sanoi että käynnistyskin pitäisi olla pitkäveteistä. Mielestäni käynnistyy kyllä ihan ok. Mitäs näihin on suutin joku 400€/kpl?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostJoo soitin Rinta-Joupille ja sanottiin että onnistuu kyllä suuttimien testaus. Kestää mukamas 1½ tuntia, joten tarvii aika tilata. Oireet oli kaverin mielestä suuttimiin viittaava, mutta sanoi että käynnistyskin pitäisi olla pitkäveteistä. Mielestäni käynnistyy kyllä ihan ok. Mitäs näihin on suutin joku 400€/kpl?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Kävikin niin hieno tuuri, että isoveljen tutulla on vehkeet suuttimien testaukseen. Kuulemma semmonen vielä mikä on tarkoitettu juuri e39:iin ja näkee kaikki tsydeemit. On vielä ihan työpaikan vieressä kyseinen paja. Käyn huomenna siellä ihmettelemässä ja kirjoittelen sitten lisää. Hyvä että asia etenee!ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Ensimmäisen sylinterin suutin sökö.
Antoi ensin viisi vikakoodia. Siellä oli siirtopumppua, ilmamassamittaria, hehkua, joku unknown ja tietysti suutin. Todettiin sitten että ne on vanhentuneita, koska ne sai nollattua ja jäljelle jäi suutin. Totesinkin, että mittari ja pumppu on joku aika sitten vaihdettu.
Hyvä että asia selvisi. Kaveri lupasi tilata osan saksasta, kun saa kuulemma niin paljon halvemmalla. Oli kyllä hieno tuo ohjelma, kun näki kaikki tiedot moottorin ollessa käynnissä. Sai samalla vihdoinkin vaihdettua ajotietokoneen kielen saksasta englanniksi. Myöskin sai muutettua ovien lukituksen manuaaliseksi, kun nuo on ennen menneet itsestään lukkoon auton seistyä vähän aikaa. Tuli myöskin samalla todettua, että kilometrit piti paikkaansa (345tkm).
Että näin.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Jos vikakoodi tuli suoraan suuttimen (sähköisestä) viasta, niin ongelma on yleensä siinä liittimen kontakteissa, ei itse suuttimessa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos vikakoodi tuli suoraan suuttimen (sähköisestä) viasta, niin ongelma on yleensä siinä liittimen kontakteissa, ei itse suuttimessa.
E: Tai siis joo onhan tossa perää, eihän suuttimien edes pitänyt antaa vikakoodia?Last edited by Night-Wind; 23-02-2012, 21:09.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Joo.
Tämän lukeneena taidan huomenna töiden jälkeen puhdistaa sen liittimen. Nyt ainakin tietää mikä se niistä on. Siis jos liittimessä tai johtosarjassa ei ole vika vaan suuttimessa niin sitähän ei näy missään testerissä? Toisinsanoen eikö ole päivän selvää, että jos mulle antoi vikakoodin "Injector cylinder 1: 0200", että vika on siinä liittimessä eikä suuttimessa?
Lähetin kaverille viestin, että epäilen sitä liitintä. Toivottavasti ei mennyt vielä sitä suutinta tilaamaan.Last edited by Night-Wind; 23-02-2012, 21:43.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Eiköhän se ole se johtosarja vaan, tai liitin mutta ne nyt vaihtuu samalla. Kuulopuheiden perusteella vaihdettu johtosarja voi kyllä olla vaihtamatta näin oikeesti. Eikä välttämättä korjaannu putsauksilla.
Voit myös mitata suuttimen suoraan pinneistä vastusmittauksella, liitin irti ofkoors. Siis mikäli epäilet ettei johtosarjassa ole mitään.
Mikään ei ole päivänselvää, mutta 99% tapauksista suuttimessa ei ole vikaa, ei noista kelat pala oikein koskaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Nyt pelittää!
Eli se liitin ei yhdistänyt. En tehnyt muuta kuin käytin sen auki, pyörittelin niitä johtoja ja hinkkasin tasapäisellä meisselillä niitä suuttimen päässä olevia metallisia tappeja joihin liitin menee kiinni.
Meinasi äsken lähteä lapasesta t-risteyksessä, kun kuvittelin että asfaltti on kuivaa.
Kiitoksia kaikille vastanneille!!!ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostKävikin niin hieno tuuri, että isoveljen tutulla on vehkeet suuttimien testaukseen. Kuulemma semmonen vielä mikä on tarkoitettu juuri e39:iin ja näkee kaikki tsydeemit. On vielä ihan työpaikan vieressä kyseinen paja. Käyn huomenna siellä ihmettelemässä ja kirjoittelen sitten lisää. Hyvä että asia etenee!
Oisko ehkä bmw scanner,jos on ews;ltä tarkastettu kilometrit....-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Comment