Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d suutin/liitin herja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #16
    Tosiaankin outoa että vika ilmeni, kun tankki oli lähes tyhjä. :think
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #17
      Originally posted by Night-Wind View Post
      Edellisen omistajan naapuri sanoi privassa vähän aika sitten, että johtosarja on uusittu joku vuosi takaperin. Tästä kyllä varmaan aikaa, mutta eihän näitä nyt kovin useasti tarvi uusia? Tosiaankin vikakoodeja ei antanut, käyn huomenna toisessa paikassa kyselemässä voisiko tsekata suuttimet.

      casino, eli silloin kun sulla oli vika päällä niin vika oli sama kuin mulla? Huono tyhjäkäynti, tärinä/värinä, huono kiihtyvyys, vie enemmän tavaraa?

      Eihän näissä toista polttoainesuodatinta ole?
      NO silloin minulla tyhjäkäynti ontui, moottori värisi/tutisi, huono kiiihtyvyys kyllä viat olivat sellaiset.

      Kokeile nyt, että laitat sen auton käyntiin ja heiluttelet niitä suuttimille meneviä johtoja, jos vaikuttaa käyntiin niin vika taitaa olla siinä johtosarjassa.

      -näissä autoissa ei ole kuin 1 kpl polttoainesuodattimia ja se löytyy konehuoneesta.
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Night-Wind View Post
        Kävin luetuttamassa vikakoodit ja vehje ei löytänyt mitään. Yrittivät sitten suuttimien livedataa seurata, mutta tämän vuosimallin vehkeestä puuttuu sitten muka joku yksi pinni, joten heidän vehkeet eivät tähän soveltuneet. Käskivät vaan mennä joupille suutin testiin.

        En siis enää usko, että on missään vedessä vika koska auto käyttäytyy kokoajan yhtä v-mäisesti. Jos se vesi sieltä olisi edes vähän häipynyt, mitä oletan - niin olisi tuo oirekin laantunut. Ajaa semmosta 80-90km/h ja painaa kaasun pohjaan niin auto ei kiihdy mihinkään. Aina kun painaa kaasua niin auto rupeaa tärisyttämään kiihtymisen sijasta. Pienemmillä vaihteilla ja nopeuksilla auto kumminkin on pirteämpi.

        Kysyin, että mahtaisiko vika olla tankin siirtopumpussa. Kuulemma ei. Auto kumminkin käynnistyy ihan normaalisti, mutta kierrosluku viisari elää semmosta pientä elämää siinä 700 tasan ja välillä hiukan yli.

        Suuttimet testiin. Itselläni oli kaksi suutinta särki, niin teki juuri tuota tärisytystä. Molemmat(2) suuttimet vuosivat oikein urakalla paluupuolelle. Suuttimien vaihdon jälkeen katosi tuo ongelmakin.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #19
          Joo soitin Rinta-Joupille ja sanottiin että onnistuu kyllä suuttimien testaus. Kestää mukamas 1½ tuntia, joten tarvii aika tilata. Oireet oli kaverin mielestä suuttimiin viittaava, mutta sanoi että käynnistyskin pitäisi olla pitkäveteistä. Mielestäni käynnistyy kyllä ihan ok. Mitäs näihin on suutin joku 400€/kpl?
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Night-Wind View Post
            Joo soitin Rinta-Joupille ja sanottiin että onnistuu kyllä suuttimien testaus. Kestää mukamas 1½ tuntia, joten tarvii aika tilata. Oireet oli kaverin mielestä suuttimiin viittaava, mutta sanoi että käynnistyskin pitäisi olla pitkäveteistä. Mielestäni käynnistyy kyllä ihan ok. Mitäs näihin on suutin joku 400€/kpl?
            Ei mene paluumittauksiin kuin vartti. Kannattaa katsella suuttimia saksan ebaystä. Ota samalla numero ylös suuttimen sähköosasta ja katsele suoraan osanumerolla. Hyvällä lykyllä alle 300 saa uusia suuttimia Saksasta.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #21
              Kävikin niin hieno tuuri, että isoveljen tutulla on vehkeet suuttimien testaukseen. Kuulemma semmonen vielä mikä on tarkoitettu juuri e39:iin ja näkee kaikki tsydeemit. On vielä ihan työpaikan vieressä kyseinen paja. Käyn huomenna siellä ihmettelemässä ja kirjoittelen sitten lisää. Hyvä että asia etenee!
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                #22
                Ensimmäisen sylinterin suutin sökö.

                Antoi ensin viisi vikakoodia. Siellä oli siirtopumppua, ilmamassamittaria, hehkua, joku unknown ja tietysti suutin. Todettiin sitten että ne on vanhentuneita, koska ne sai nollattua ja jäljelle jäi suutin. Totesinkin, että mittari ja pumppu on joku aika sitten vaihdettu.

                Hyvä että asia selvisi. Kaveri lupasi tilata osan saksasta, kun saa kuulemma niin paljon halvemmalla. Oli kyllä hieno tuo ohjelma, kun näki kaikki tiedot moottorin ollessa käynnissä. Sai samalla vihdoinkin vaihdettua ajotietokoneen kielen saksasta englanniksi. Myöskin sai muutettua ovien lukituksen manuaaliseksi, kun nuo on ennen menneet itsestään lukkoon auton seistyä vähän aikaa. Tuli myöskin samalla todettua, että kilometrit piti paikkaansa (345tkm).

                Että näin.
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #23
                  Jos vikakoodi tuli suoraan suuttimen (sähköisestä) viasta, niin ongelma on yleensä siinä liittimen kontakteissa, ei itse suuttimessa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Originally posted by Night-Wind View Post
                    Tuli myöskin samalla todettua, että kilometrit piti paikkaansa (345tkm).
                    Kyllä se mittarin robaaja on sen osannut sinnekkin muuttaa.

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Jos vikakoodi tuli suoraan suuttimen (sähköisestä) viasta, niin ongelma on yleensä siinä liittimen kontakteissa, ei itse suuttimessa.
                      Mistä hemmetin "sähköisestä viasta"? Antoi vikakoodia suuttimesta, oli auto käynnissä tai ei. Kone käy viidellä pytyllä ni kai se siinä suuttimessa nyt on. Kun tiedetään että johtosarja on uusittu ja itse kävin liittimet läpi tuloksetta. Ei kai se nyt mikään ihme ole että suuttimia menee rikki. Kuluvia osia ne on.

                      E: Tai siis joo onhan tossa perää, eihän suuttimien edes pitänyt antaa vikakoodia?
                      Last edited by Night-Wind; 23-02-2012, 21:09.
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #26
                        Mun puolesta ihan up yours. KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          #27
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Mun puolesta ihan up yours. KLIK
                          Joo.



                          Tämän lukeneena taidan huomenna töiden jälkeen puhdistaa sen liittimen. Nyt ainakin tietää mikä se niistä on. Siis jos liittimessä tai johtosarjassa ei ole vika vaan suuttimessa niin sitähän ei näy missään testerissä? Toisinsanoen eikö ole päivän selvää, että jos mulle antoi vikakoodin "Injector cylinder 1: 0200", että vika on siinä liittimessä eikä suuttimessa?

                          Lähetin kaverille viestin, että epäilen sitä liitintä. Toivottavasti ei mennyt vielä sitä suutinta tilaamaan.
                          Last edited by Night-Wind; 23-02-2012, 21:43.
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Eiköhän se ole se johtosarja vaan, tai liitin mutta ne nyt vaihtuu samalla. Kuulopuheiden perusteella vaihdettu johtosarja voi kyllä olla vaihtamatta näin oikeesti. Eikä välttämättä korjaannu putsauksilla.

                            Voit myös mitata suuttimen suoraan pinneistä vastusmittauksella, liitin irti ofkoors. Siis mikäli epäilet ettei johtosarjassa ole mitään.

                            Mikään ei ole päivänselvää, mutta 99% tapauksista suuttimessa ei ole vikaa, ei noista kelat pala oikein koskaan.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Night-Wind
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1534
                              • 02

                              #29
                              Nyt pelittää!

                              Eli se liitin ei yhdistänyt. En tehnyt muuta kuin käytin sen auki, pyörittelin niitä johtoja ja hinkkasin tasapäisellä meisselillä niitä suuttimen päässä olevia metallisia tappeja joihin liitin menee kiinni.

                              Meinasi äsken lähteä lapasesta t-risteyksessä, kun kuvittelin että asfaltti on kuivaa.

                              Kiitoksia kaikille vastanneille!!!
                              ex: BMW E38 735iA -97
                              ex: MB W211 E200CDI -03
                              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                              ex: BMW E39 528iA -96
                              ex: MB W126 300SE -89
                              ex: BMW E34 525iAT -95
                              ex: BMW E36 316iA -91

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                #30
                                Originally posted by Night-Wind View Post
                                Kävikin niin hieno tuuri, että isoveljen tutulla on vehkeet suuttimien testaukseen. Kuulemma semmonen vielä mikä on tarkoitettu juuri e39:iin ja näkee kaikki tsydeemit. On vielä ihan työpaikan vieressä kyseinen paja. Käyn huomenna siellä ihmettelemässä ja kirjoittelen sitten lisää. Hyvä että asia etenee!
                                Oispa kiva tietää minkälainen paja ois vaihdattanut suuttimen nuilla tiedoilla ja mikä oli tämä mystinen laite,millä näkee kaikki tsydeemit
                                Oisko ehkä bmw scanner,jos on ews;ltä tarkastettu kilometrit....
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎