Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d Kävi öljyn/diisselin sekoituksella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 29

    e39 530d Kävi öljyn/diisselin sekoituksella

    Suurpainepumppun stefa antautui ja bemari kävi kovilla kierroksilla öljyn/diisselin sekoituksella turbon avustamana. Kone ei kilahtamalla pysähtynnyt vaan hyytymällä.

    Mittasin puristuspaineet ja kaikki sylinterit olivat kylmällä moottorilla 22-28barin välillä.
    Vaihdoin pumpun ja ilmasin systeemin. Korkein toivein starttaus ja kas moottori heräsi eloon. Ilo jäi lyhkäseksi sillä moottori kävi vain n.2sec ja sammui.
    Uusi starttaus paljasti akun hyytyneen täysin joten akku latautumaan ja aamulla uusi yritys. Ei enää yritäkkään käyntiin,eli ollaan samassa tilanteessa kuin ennen pumpun vaihtoa.

    Ideoita mitä voisi seuraavaksi kokeilla?
    Vikakoodin lukuun tarvitsi autolle tilata hinuri ja se ei kauheasti houkuttele.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Kertoisit missä päin olet niin mahdollisesti joku ystävällinen foorumilainen kävisi ne koodit lukaisemalla kohtuullista korvausta vastaan..
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Peksa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 29

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Kertoisit missä päin olet niin mahdollisesti joku ystävällinen foorumilainen kävisi ne koodit lukaisemalla kohtuullista korvausta vastaan..
      Kouvolan seudulta löytyy.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Arvelen ettei rail paine nouse, onkohan järjestelmään voinut päästä roskia ja jokin suutin jää auki? Kokeile liqui moly tai vast suuttimenpuhdistusainetta polttoainesuodatin täyteen ja sitten virrat päällä 2 x 30s (ilmauksen vuoksi) jonka jälkeen starttaamaan täydellä akulla.

        Comment

        • Peksa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 29

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Arvelen ettei rail paine nouse, onkohan järjestelmään voinut päästä roskia ja jokin suutin jää auki? Kokeile liqui moly tai vast suuttimenpuhdistusainetta polttoainesuodatin täyteen ja sitten virrat päällä 2 x 30s (ilmauksen vuoksi) jonka jälkeen starttaamaan täydellä akulla.
          Yritin kyllä putket tulpata ja uuden pumpun tulpat poistin vasta sen ollessa paikalla, mutta kaikkihan on mahdollista.

          Täytyy koittaa tuota ainetta.

          Comment

          • Peksa
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 29

            #6
            Eipä ollut aineesta apua.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              nyt pitäisi saada moottorinohjaukselta luettua mikä on rail paine startatessa niin voisi rajoittaa vikaa, jollei mitään varsinaisia vikakoodeja löydy tai ne viittaavat siihen.

              Comment

              • Peksa
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 29

                #8
                Originally posted by WSE1 View Post
                nyt pitäisi saada moottorinohjaukselta luettua mikä on rail paine startatessa niin voisi rajoittaa vikaa, jollei mitään varsinaisia vikakoodeja löydy tai ne viittaavat siihen.
                Vikakoodit:

                3505 Hehkutulppa moduuli ohjainpiiri (mitattuna yksi hehku pimeänä)

                09f6 Polttoaineen yhdysputken paineen valvonta (ei syttynnyt nollauksen jälkeen uudestaan)

                Railipaine startatessa ~300 bar

                Siirtopaine 1Bar

                Eipä noista hirveästi kostunnut..

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #9
                  siirtopaine sais olla 3-4 barin hujakoilla.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    #10
                    Originally posted by exautisti View Post
                    siirtopaine sais olla 3-4 barin hujakoilla.
                    Tankin pumppu tai kuskin penkin alla oleva pumppu vaihtoon.
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #11
                      Hieman ristiriitaiset löydökset, jos rail-paine nousee normaaliin 300 bar käynnistäessä (oliko tuo varmasti toteutunut, ei tavoitearvo?), mutta siirtopainetta ei käytännössä ole (1 bar absoluutinen paine = vallitseva ilmanpaine). Näkyykö PA-letkussa (suodattimelta korkeapainepumpulle) ilmakuplia. Voit kokeilla myös irrottaa tilapäisesti siirtopaineanturin liittimen suodattimen päältä. Kannattaa myös varmistaa diagnostiikalla, että ajonesto (EWS) sallii käynnistämisen. Joskus DDE-EWS synkka mystisesti häviää etenkin, jos akku simahtaa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by Jolli View Post
                        Tankin pumppu tai kuskin penkin alla oleva pumppu vaihtoon.
                        Tankin pumpun voi poissulkea tankaamalla niin että tankissa on yli 30 litraa, mielellään kuitenkin puolillaan tai yli. Tämän määrän jälkeen siirtopumppu saa imettyä tarpeeksi ainetta tankista vaikkei tankin pumppu toimikaan, tosin jos tankin pumppu ei toimi niin järjestelmän ilmaantuminen ilman ulkopuolista alipaineilmausta ei meinaa onnistua. Joten, jos letkuista saadaan imettyä polttoainetta niin että sitä varmasti tulee suodattimelle asti ja tankissa on yli puolivälin ainetta eikä auto edelleenkään käynnisty vika on varmuudella siirtopumpussa. Jos järjestelmä ei saa ilmattua itseään ilman ulkopuolista apua vika on tankin pumpussa (voi tarkistaa irroittamalla suodattimelle tulevan letkun ja kääntelemällä virtaa päälle 30s välein ja laskemalla letkusta astiaan pari litraa - jos ainetta tulee).

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Hieman ristiriitaiset löydökset, jos rail-paine nousee normaaliin 300 bar käynnistäessä (oliko tuo varmasti toteutunut, ei tavoitearvo?), mutta siirtopainetta ei käytännössä ole (1 bar absoluutinen paine = vallitseva ilmanpaine). Näkyykö PA-letkussa (suodattimelta korkeapainepumpulle) ilmakuplia. Voit kokeilla myös irrottaa tilapäisesti siirtopaineanturin liittimen suodattimen päältä. Kannattaa myös varmistaa diagnostiikalla, että ajonesto (EWS) sallii käynnistämisen. Joskus DDE-EWS synkka mystisesti häviää etenkin, jos akku simahtaa.
                          Mietin itekki tuota ristiriitaa,mutta helpompi uskoa,että rail-paine on virheellinen,sillä muutenhan solis lähteny käyntiin

                          DDE-EWS synkan puuttumisesta tulee vikakoodi,vai mitä clavu
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • Peksa
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 29

                            #14
                            Tavoite arvo oli 290bar ja toteutunnu kävi parhaimmillaan 330barissa.

                            Vanhalla pumpulla näkyi kuplia mutta uudella ei. Penkin alla oleva pumppu hurisee kyllä mukavasti ja letkua raottamalla tulee kyllä paineella.

                            Voi olla että pumppu oli pysähtynnyt mittauksen aikana, en ole asiasta enää varma.

                            Comment

                            • Peksa
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 29

                              #15
                              Paremmalla ohjelmalla antoi koodit:

                              12001 General malfunction at engine

                              12002 No engine start possible

                              Nyt aletaan olemaan jäljillä.. mitä tuo ylempi tarkoittaa ja miten jatkaa tästä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎