Announcement

Collapse
No announcement yet.

PDC outo vika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.P.H
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 30
    • Turku

    PDC outo vika.

    Eli vm-00 farkku kyseessä, jossa peruutustutkat ei ole toiminut. Vikakoodin luvulla selvisi, että kulmissa olevat anturit on rikki, joten tilasin uudet ja laitoin paikoilleen. Nyt tutkat toimii siten, että ne suoraan taaksepäin osoittavat kertovat etäisyyden oikein, mutta kulma anturit ei kerro mitään. Kaikki anturit tykyttää ja kuuluu sirittävä ääni.
    Ja kun on tyhjällä pihalla pakki päällä paikoillaan, se piippailee vähän väliä kuin jotain olisi takana - välillä kauempana ja välillä taas lähellä. Puskurin käytin tänään irti ja liittimet ja johdot tarkistettu ja mitään vikaa en niistä löytänyt.

    Eli onkohan se pdc-yksikkö sökö vai missä mahtaa olla vikaa? Pystyykö jollain laitteella tutkimaan niiden sielun elämää tarkemmin kuin pelkästään, että antaako vikakoodia rikkinäisestä anturista?
  • E.K.
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 494
    • Helsinki

    #2
    Muistelisin et topselin kautta kertoo läppärille joka anturista etäisyyden esteeseen sentteinä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Eihä puskurissa ole lunta/jäätä? Aiheuttaa nimittäin vääriä hälyytyksiä
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • J.P.H
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 30
        • Turku

        #4
        Ei ole lunta/jäätä ja muutenkin anturit on putsailtu ym. Ollakko Turun seudulla jollakin läppäriä jolla tuota saisi tutkittua? Taikka joku paja kun osaisi tuota tutkia ilman merkkiliikkeen hankaluuksia ja hintoja!?

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Kokeile vaihtaa reunoilta keskelle ja toisinpäin, muuttuuko vika?
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • J.P.H
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 30
            • Turku

            #6
            Kokeilin sitäkin ja vika muuttui siten että uudet anturit toimii keskellä ja vanhat kulmissa jotenkuten, mutta piippausta tulee silti kokoajan ihan epämääräisesti vaikka ei esteitä takana olisikaan, mutta vaihtamalla saadaan kaikkiin antureihin sentään jonkilaista eloa. Keskellä vaan kun on maalatut ja reunoilla mustat anturit, niin ei kehtaa jättää käänteiseen järjestykseen. :think Ja nämä anturit ovat niitä ovaalin mallisia joissa on 3 napainen liitin, jos sillä tiedolla nyt edes on jotain merkitystä...

            Comment

            • Jarhead
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2007
              • 1323
              • Kalajoki

              #7
              PDC johtosarja on melko ohutta tavaraa ja olosuhteet on aika hapettavat. Itselläni oli muutamasta kohtaa hapettunut johto poikki. Kiskomalla selvisi katkenneet johdot. Korjasin paikat ja alkoi toimimaan. Vika uusi vastikään nyt ajattelin ostaa koko johtosarjan.

              Sinuna katsoisin etenkin pdc antureiden liittimen juuret tarkasti.
              sigpic
              -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
              Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                #8
                Originally posted by Jarhead View Post
                Kiskomalla selvisi katkenneet johdot.
                Omasta sedanista mittailin yleismittarilla, PDC-boksilta liitin irti, anturi irti ja sitten vaan anturi kerrallaan johtoja mittaamaan. Ohuita ovat kyllä nuo johdot.
                Last edited by merbau; 03-03-2012, 20:05. Reason: quote kuralla
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎