Kyseiseen autoon annettu virtaa KUNNON kaapeleilla käynnissä olevasta isokoneisesta dieseli autosta, joten vaikka akku olisikin kuollut niin kyllä ois startti edes vähän pyörähtänyt. Kuulosti aivan kuin startti olisi ollut jumissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ei käynnisty
Collapse
X
-
Originally posted by Kuisma_ View PostKyseiseen autoon annettu virtaa KUNNON kaapeleilla käynnissä olevasta isokoneisesta dieseli autosta, joten vaikka akku olisikin kuollut niin kyllä ois startti edes vähän pyörähtänyt. Kuulosti aivan kuin startti olisi ollut jumissa.
Oletteko kokeillut koputella starttia samaan aikaan kun toinen kääntää avaimesta ?E39 535i -98
Comment
-
-
Originally posted by Ezra View PostNo jos virrat tulee autoon normaalisti niin tuskin virransaannissa on vika.
Oletteko kokeillut koputella starttia samaan aikaan kun toinen kääntää avaimesta ?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
e36 Touring
Comment
-
-
Nyt alkoi oma 530d kettuilemaan.
Aina ei starttaa kun kääntää avaimesta.
Kaikki merkkivalot sun muut pelaa normaalisti.
Vaihdoin toisen virtalukonpohjan mutta ei tunnu auttavan.
Voiko olla startti?
Yleensä kun kääntää startti asentoon niin ei kuulu mitään ääntä konehuoneesta.
Ja välillä sitten kuuluu pieni naksaus.(ilmeisesti startista)
Tämä vika ilmenee aina ajoittain.
Ei kauheasti viitti ajella jos jättää tielle.
Comment
-
-
Originally posted by Janne530d View PostNyt alkoi oma 530d kettuilemaan.
Aina ei starttaa kun kääntää avaimesta.
Kaikki merkkivalot sun muut pelaa normaalisti.
Vaihdoin toisen virtalukonpohjan mutta ei tunnu auttavan.
Voiko olla startti?
Yleensä kun kääntää startti asentoon niin ei kuulu mitään ääntä konehuoneesta.
Ja välillä sitten kuuluu pieni naksaus.(ilmeisesti startista)
Tämä vika ilmenee aina ajoittain.
Ei kauheasti viitti ajella jos jättää tielle.
Kannattaa myös kattoo koneen kaikki maadoitukset, että saako maita kunnolla.
Onko sulla yleismittaria?
Jos löytyy, tai edes kaverilta, niin kaveri myös avuksi, mitatkaa tuleeko startin solenoidille (se ohkasempi johto niistä) jännite kun yrittää startata ja ei naksahda. Ja laittakaa se mittarin miinusjohto suoraan auton runkoon esim iskaritolpan mutteri. Kannattaa vaikka ensin mittaa että tuleeko siihen startin paksuun johtoon kokoajan ~12v, niin tietää että mittari saa maita ja sinne asti tulee kanssa jännite. Jos näyttää 12v solenoidiltakin, niin sitte mittarin maajohto moottoriin johonkin missä pitäis olla maita (esim startin runko), vielä jos tulee 12v, niin sitte on vika aika varmuudella startin solenoidissa/startissa. Ja voihan sen mittaa jo alussakin niin, kun mittaa paksulta johdolta 12volttia, niin kokeilee onko eroa jos mittarin maajohto on iskaritolpassa tai startin rungossa, pitäis tuokin jo jotain kertoa maadoituksesta.
Tosin mitään kuormaa tuossa ei taida tuolla hetkellä olla, niin ei sitä jännitettä mihinkään kyllä häviä, että voi kyllä huijata... :think
Jos saa startin solenoidin navat yhdistettyä esim jollaa kiintolenkillä tms, (en oo tullu kattoneeks onko vapaat ruuvinpäät Bmw:ssä), niin siitä voi tietysti kätevästi kokeilla onko ite startissa eloa vai ei, en suosittele tätä kokeilemaan jos ei tiedä mitä on tekemässä.
Jaa no mut sähän asut Haminassa, kätevän lähellä jos apuja tarviiBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Janne530d View PostNiin oliko tuossa startin vaihdos mitää ihmeellistä?
Olisi tarkoitus käydä vkl vaihtamaan.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
starttivikaa
Juu, itsellä kun piti tytärtä lähteä aamulla viemään hoitoon, käänsin avaimesta -> mitään ei tapahdu. Virrat menee päälle jne.. startti mykkä, edellisenä päivänä pelas ihan niinkuin pitääkin. Solenoidille tuli heräte ~12V ja kun kytki meisselin kanssa ne solenoidin paksut navat yhteen mitään ei tapahtunut -> hiilet tms loppu. ja startilla ikää n 2v. S*****an motonetin resut. :/ sitten lekalla muutaman kerran startin kylkeen niin toimi taas. keskiviikoksi on sitten aika startin vaihtoon. Onneksi on moottoripyörä et pääsee edes kylille täältä maalta.. aika suolainen on startin hinta 420e + työ, mut taidanpa nyt kerrasta viisastuneena ottaa jotain muuta kuin Motonetin Kiinan ihmeitä..
Comment
-
-
Originally posted by Janne530d View PostTaas meni startti!
Vittu noita motonetin paskoja!
Startti pyörii mutta ei ota kiinni.
Eli ilmaisesti solenoidi paskana niin ei pyöritä konetta.
Kellään hajua bmw alkuperäsen startin hinnasta?(esim:autosalpa)Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment