Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuisma_
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 35
    • Joensuu

    #16
    Kyseiseen autoon annettu virtaa KUNNON kaapeleilla käynnissä olevasta isokoneisesta dieseli autosta, joten vaikka akku olisikin kuollut niin kyllä ois startti edes vähän pyörähtänyt. Kuulosti aivan kuin startti olisi ollut jumissa.

    Comment

    • Ezra
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 79
      • Imatra

      #17
      Originally posted by Kuisma_ View Post
      Kyseiseen autoon annettu virtaa KUNNON kaapeleilla käynnissä olevasta isokoneisesta dieseli autosta, joten vaikka akku olisikin kuollut niin kyllä ois startti edes vähän pyörähtänyt. Kuulosti aivan kuin startti olisi ollut jumissa.
      No jos virrat tulee autoon normaalisti niin tuskin virransaannissa on vika.

      Oletteko kokeillut koputella starttia samaan aikaan kun toinen kääntää avaimesta ?
      E39 535i -98

      Comment

      • Hytyy
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 346
        • joensuu

        #18
        Originally posted by Ezra View Post
        No jos virrat tulee autoon normaalisti niin tuskin virransaannissa on vika.

        Oletteko kokeillut koputella starttia samaan aikaan kun toinen kääntää avaimesta ?
        Kokeiltu on. Uuden akun kävin ostamassa tänään ni kokeillaan sillä ja jos ei auta ni pitää ruveta miettimään seuraavaks sitä starttia.
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        e36 Touring

        Comment

        • Janne530d
          Newbiemmer
          • Apr 2012
          • 21
          • Hamina

          #19
          Nyt alkoi oma 530d kettuilemaan.
          Aina ei starttaa kun kääntää avaimesta.
          Kaikki merkkivalot sun muut pelaa normaalisti.
          Vaihdoin toisen virtalukonpohjan mutta ei tunnu auttavan.
          Voiko olla startti?
          Yleensä kun kääntää startti asentoon niin ei kuulu mitään ääntä konehuoneesta.
          Ja välillä sitten kuuluu pieni naksaus.(ilmeisesti startista)
          Tämä vika ilmenee aina ajoittain.
          Ei kauheasti viitti ajella jos jättää tielle.

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #20
            Originally posted by Janne530d View Post
            Nyt alkoi oma 530d kettuilemaan.
            Aina ei starttaa kun kääntää avaimesta.
            Kaikki merkkivalot sun muut pelaa normaalisti.
            Vaihdoin toisen virtalukonpohjan mutta ei tunnu auttavan.
            Voiko olla startti?
            Yleensä kun kääntää startti asentoon niin ei kuulu mitään ääntä konehuoneesta.
            Ja välillä sitten kuuluu pieni naksaus.(ilmeisesti startista)
            Tämä vika ilmenee aina ajoittain.
            Ei kauheasti viitti ajella jos jättää tielle.
            Tuntuis että joko on startin solenoidi ihan sökö, tai sitte johto poikki tai huono liitos jossain, jos kerta ei virtalukonpohjan vaihtokaan auttanu.
            Kannattaa myös kattoo koneen kaikki maadoitukset, että saako maita kunnolla.

            Onko sulla yleismittaria?
            Jos löytyy, tai edes kaverilta, niin kaveri myös avuksi, mitatkaa tuleeko startin solenoidille (se ohkasempi johto niistä) jännite kun yrittää startata ja ei naksahda. Ja laittakaa se mittarin miinusjohto suoraan auton runkoon esim iskaritolpan mutteri. Kannattaa vaikka ensin mittaa että tuleeko siihen startin paksuun johtoon kokoajan ~12v, niin tietää että mittari saa maita ja sinne asti tulee kanssa jännite. Jos näyttää 12v solenoidiltakin, niin sitte mittarin maajohto moottoriin johonkin missä pitäis olla maita (esim startin runko), vielä jos tulee 12v, niin sitte on vika aika varmuudella startin solenoidissa/startissa. Ja voihan sen mittaa jo alussakin niin, kun mittaa paksulta johdolta 12volttia, niin kokeilee onko eroa jos mittarin maajohto on iskaritolpassa tai startin rungossa, pitäis tuokin jo jotain kertoa maadoituksesta.
            Tosin mitään kuormaa tuossa ei taida tuolla hetkellä olla, niin ei sitä jännitettä mihinkään kyllä häviä, että voi kyllä huijata... :think

            Jos saa startin solenoidin navat yhdistettyä esim jollaa kiintolenkillä tms, (en oo tullu kattoneeks onko vapaat ruuvinpäät Bmw:ssä), niin siitä voi tietysti kätevästi kokeilla onko ite startissa eloa vai ei, en suosittele tätä kokeilemaan jos ei tiedä mitä on tekemässä.

            Jaa no mut sähän asut Haminassa, kätevän lähellä jos apuja tarvii
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Janne530d
              Newbiemmer
              • Apr 2012
              • 21
              • Hamina

              #21
              Kertokaas onko startin vaihdos mitää erikoista?
              Lähinnä että mitä tarvii purkaa ja ottaa huomioon?
              Onkos kellää kokemuksia motonetin startista?

              Comment

              • Janne530d
                Newbiemmer
                • Apr 2012
                • 21
                • Hamina

                #22
                Niin oliko tuossa startin vaihdos mitää ihmeellistä?
                Olisi tarkoitus käydä vkl vaihtamaan.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  #23
                  Originally posted by Janne530d View Post
                  Niin oliko tuossa startin vaihdos mitää ihmeellistä?
                  Olisi tarkoitus käydä vkl vaihtamaan.
                  Olisko tuosta tehtaan dokkarista apuja -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/98
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Janne530d
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 21
                    • Hamina

                    #24
                    Startti vaihdettu.
                    Ja auto lähtee hyvin käyntiin.
                    Uudella startilla pyörittää todella iloisesti.
                    Taisi vanha olla todella tiensä päässä...

                    Comment

                    • Rogmo
                      Newbiemmer
                      • Jan 2012
                      • 3
                      • Salo

                      #25
                      starttivikaa

                      Juu, itsellä kun piti tytärtä lähteä aamulla viemään hoitoon, käänsin avaimesta -> mitään ei tapahdu. Virrat menee päälle jne.. startti mykkä, edellisenä päivänä pelas ihan niinkuin pitääkin. Solenoidille tuli heräte ~12V ja kun kytki meisselin kanssa ne solenoidin paksut navat yhteen mitään ei tapahtunut -> hiilet tms loppu. ja startilla ikää n 2v. S*****an motonetin resut. :/ sitten lekalla muutaman kerran startin kylkeen niin toimi taas. keskiviikoksi on sitten aika startin vaihtoon. Onneksi on moottoripyörä et pääsee edes kylille täältä maalta.. aika suolainen on startin hinta 420e + työ, mut taidanpa nyt kerrasta viisastuneena ottaa jotain muuta kuin Motonetin Kiinan ihmeitä..

                      Comment

                      • Janne530d
                        Newbiemmer
                        • Apr 2012
                        • 21
                        • Hamina

                        #26
                        Taas meni startti!
                        Vittu noita motonetin paskoja!
                        Startti pyörii mutta ei ota kiinni.
                        Eli ilmaisesti solenoidi paskana niin ei pyöritä konetta.
                        Kellään hajua bmw alkuperäsen startin hinnasta?(esim:autosalpa)

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by Janne530d View Post
                          Taas meni startti!
                          Vittu noita motonetin paskoja!
                          Startti pyörii mutta ei ota kiinni.
                          Eli ilmaisesti solenoidi paskana niin ei pyöritä konetta.
                          Kellään hajua bmw alkuperäsen startin hinnasta?(esim:autosalpa)
                          No jos se kerran pyörii niin startin hammastus jumittaa... Ei solenoidi
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Hytyy
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 346
                            • joensuu

                            #28
                            Unohdin koko topikin jo. Auto lähti siis käyntiin uudella akulla.
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            e36 Touring

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎